Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset väittää että kotona tehty ruoka olisi halvempaa kuin einekset?

Vierailija
22.09.2024 |

Esim. eines lihapullat 0.80€ iso paketti ja pelkkä jauheliha maksaa 4€ jos tekee itse + mausteet 10€ yms yms.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoisissa lihapullissa on lihaa mutta mitä lie valmispullissa.

Mitäs lihaa sä käytät niihin itse tehtyihin lihapulliin - jauhelihaa! Niinpä. Ihan sama se on siinäkin, että mitä lie siihen on jauhettu. Ja tosiaan hinta samasta määrästä moninkertainen valmispulliin verrattuna. 

Mun lihapulliin ainakin menee joku 90% jauhelihaa. Tuossa esimerkiksi annetussa HK:n lihapullassa on 16% lihaa ja loput 51%:sta teurasjätettä. En ikinä tee edes sellaisia lihapullia, joissa olisi vain 50% lihaa.

Vierailija
102/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruoassa halpuus ei ole mikään ykköskriteeri, vaan laatu. Jos haluan laadukkaan aterian, jossa on käytetty muitakin mausteita kuin suolaa, itse tehty on halvempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaappa sen halvimman einesruoan laatua kotitekoiseen ruokasn. Jos haluat kaupasta yhtälaadukasta ruokaa kuin kotona itsetehtynä niin saat kyllä maksaa enemmän kuin se halvempi. 

Aloituksessa puhuttiin hinnasta, ei laadusta

Kaupan halvin eineslihapulla ja kotona tehty lihapulla on kaksi ihan eri tuotetta! Niitä yhdistää vain pallomainen muoto.

Vierailija
104/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisesta broilerin- ja porsaanlihasta valmistetut HK Lihapyörykät on kotikeittiön monipuolinen ja edullinen arjenpelastaja. Valmiiksi kypsennetyt pyörykät lämpenevät nopeasti mikrossa, paistinpannulla tai uunissa ja soveltuvat tomaattikastikkeeseen, pastan, muusin, riisin ja salaatin kaveriksi tai naposteluun ja cocktail-tarjoiluihin. Runsaasti proteiinia sisältävät lihapullat on valmistettu Suomessa, suomalaisesta lihasta. 

Ap

Ainesosat

Suomalainen koneellisesti erotettu broilerin- ja porsaanliha, vesi, suomalainen porsaanliha, KORPPUjauho (VEHNÄ), suomalainen kamara, suomalainen broilerin- ja kalkkunanliha, kasvikuidut (herne, peruna), soijaproteiini, mausteet (sipuli, mustapippuri, maustepippuri, korianteri), jodioitu suola, perunatärkkelys, happamuudensäätöaineet (E262, kaliumlaktaatti), glukoosi. RUNSASPROTEIININEN. LAKTOOSITON. Voimakassuolainen. Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %.

Vierailija
105/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O han ne einekset käteviä. Nuudelit 0,75e. Hampurilainen alle euron. Muutamalla eurolla pakastepizza.

Tein viikonloppuna itse lasagnea ja melkein 20 egeä meni kauppaan. Siinä kun ostaa maidot, juustot, lihat jne., niin tulee yksi asuvalla kalliiksi 

Eineksiä syömällä on helppo seurata päivän kaloreita ja makroja. Ei se kroppa tiedä, onko se itse tehty vai eineksenä ostettu. Psykologinen vaikutus voi toki olla eri. Kotitekoinen voi olla myös paljon epäterveellisempää kuin eines.

Kroppa kyllä tietää tasan tarkkaan mitä sille syötetään.

Vierailija
106/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä syön kun teen itse, on halpaakin iso satsi.

Vierailija
107/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena, kun talouteeni kuului vain minä ja pieni koira, minä ostin valmiita kaalikääryleitä ja Saarioisten maksalaatikon, ja porkkanalaatikon.  Niillä tulimme koirani kanssa toimeen viikon.  

Jos olisin laittanut ne itse tehtyinä, olisi varmasti mennyt enemmän rahaa.  Luulisin, että nuo maksoi yhteensä kympin, jos sitäkään.

Olen kyllä aina ollut kova kahvinjuoja, mutta nyt ei ilm. ole kyse kahvista vaan ruuista.  Ja esim. hedelmät jää tästä nyt pois, koska ei kukaan valmista hedelmiä kotona eikä ne ole myöskään eineksiä.

Ja koiralle oli tietysti myös iso pussi koiran nappuloita, joita se sai lisäksi.  En edes muista mitä ne maksoi, mutta riittoisa säkki oli.  Ja elettiin markka-aikaa.

Raha riitti kyllä ihan hemmetin hyvin.  Kävin töissä.

Vierailija
108/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ruoassa halpuus ei ole mikään ykköskriteeri, vaan laatu. Jos haluan laadukkaan aterian, jossa on käytetty muitakin mausteita kuin suolaa, itse tehty on halvempaa

Monesti einekset ovat laadukkaampaa kuin itse tehty.

Vierailija
109/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eines pizzat(pieni) 1,09€. Eines lihapullat 0.87€. Eines raaste 1.99€.

Ja minulla tuo kaikki menisi yhdellä aterialla, niin ei tuo kyllä kovin halvaksi tule, kun tuo yksi ateria maksaa jo 3.95€. Toki satunnaisesti tulee eineksiä syötyä mutta ei kyllä tuollaisella ravinnolla pitkään jaksa raskasta työtä tehdä eikä ravintoarvotkaan noissa kovin kehuttavat ole. 

Vierailija
110/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty, jos ei välitä mitä sontaa suuhunsa tunkee :)

Vierailija
111/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sinä et kyllä kaksinen kokki ole.

Vierailija
112/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lihaa sä käytät niihin itse tehtyihin lihapulliin - jauhelihaa! Niinpä. Ihan sama se on siinäkin, että mitä lie siihen on jauhettu. Ja tosiaan hinta samasta määrästä moninkertainen valmispulliin verrattuna. 

Kun tekisit itse sen ruokasi niin tietäisit mitä siinä kaupasta ostetussa jauhelihasaa on. Ihan sitä itseään eli lihaa. Ei mitään lihaan verrattavia sivutuotteita. Mutta syö sinä niitä sinulle maistuvia "edullisia" eineksiä. 

Vierailija
113/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eineslihapullat :D No joo, lihaa varmaan jotain 15%?? Eli kallistahan se on, kun jauhoista ja isäainepaskasta maksaa. Siipikarjan peräsuolet ja muu moska vielä jauhettuna mukana.

51% lihaa on ihan.

Ap

Eikä ole kuin 16%. Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %.

Vierailija
114/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko itse tehtyä ruokaa joutuu heittämään pois koska se epäonnistui. Taas kerran...

Vierailija
115/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Hiukan heikkomielinen Riitu Eini Kanttarelli 29v itkee vuonna 1868 kun halla vei viljasadon ja nyt ei ole melkein mitään ruokaa rakkaille lapsille, lapset pyytävät leivänpalaa ja maidontilkkaa, mutta ei ole oikein mitään, mistä antaa ruokaa lapsosille kun on vain pettuleipää ja jäkälävelliä ja lapset ovat suuressa määrässä riisitautisia, kituvia ja pienikokoisia*.

Vierailija
116/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No he eivät laske sähkönkulutuksen ja kauppareissun hintaa mukaan.

Liioittelet sähkönkulutuksen merkitystä. Ja kauppareissun voi laskea arkiliikunnaksi, jos menee kävellen. Toisaalta, kas kun emme ala laskea välineiden kulumisesta aiheutuvia kuluja ja ruoanlaiton opettelemiseen mennyttä aikaa. 

Vierailija
117/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuka tekee, mitä tehdään ja mitä eineksiä ostaisi. 

Vierailija
118/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihassa on vettä. Osta kokolihaa. Eineksissä on vain pikkuisen lihaa loput jotain soopaa. Laske yhteen mitä maksaa ja mitä tarkoittaa hyvät ainekset ei einekset.

Kevennystä saa jos haluu jotain 16 lihaprosentinlihapullista oma versio niin laittaa vaikka papusosetta,kikhernesosetta ja vaikka juuressosetta sinne mukaan.

Sitten saa halvalla mutta taatusti terveellisempää ja parempaa ruokaa vaikka sillä kevennyksellä. Mikä onkin ihan suotavaa.

Loppupeleissä einekset tulee kalliiksi. ja joskus tuntuu että se jauhelihakin kutistuu kokoon, joten täysliha. Niin ja ne kilohinnat.

Vierailija
119/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet vain silloin huono ruuanlaittaja. opettele paremmaksi. jopa lapsikin osaa, jos vain viitsii.

Vierailija
120/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin nuudeleita ison paketin. Maksoi vain 0,75e. Siinäpä se sitten olikin päivällinen. Yksineläjälle tulee halvaksi kuukauden ruoat kun panostaa eineksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän