Miksi ihmiset väittää että kotona tehty ruoka olisi halvempaa kuin einekset?
Esim. eines lihapullat 0.80€ iso paketti ja pelkkä jauheliha maksaa 4€ jos tekee itse + mausteet 10€ yms yms.
Kommentit (127)
Valmisruokatuotannossa voidaan käytttää tukkusähköä niin
sähkön siirron rahanpesumaksua ei mene. Jos tukkusähkö olisi kotisähkön hintainen ei mikään suurleipomo tai muu suurtalousruokatehdas joutuisi kotitaloussähköön, ei yksikään suurtalousleipomo pysyisi pystyssä. Kyseessä on piiloitettu salatuki leipomolle. del-
Vierailija kirjoitti:
Just söin nuudeleita ison paketin. Maksoi vain 0,75e. Siinäpä se sitten olikin päivällinen. Yksineläjälle tulee halvaksi kuukauden ruoat kun panostaa eineksiin.
Ei helv... Jätä ensi kerralla ne nuudelit pois ja keität vain vettä. Tulee taatusti halvemmaksi. Ei kai nyt mitkään nälkävuodet ole että pitäisi pelkällä nuudelipussilla elää. Sinulla on kehossasi varmasti vitamiinitasot kunnossa ja jaksaminen erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko itse tehtyä ruokaa joutuu heittämään pois koska se epäonnistui. Taas kerran...
En ole koskaan joutunut heittämään tekemääni ruokaa roskiin sen epäonnistumisen takia. Olen mies eikä minun kotona asuessani tarvinnut itse sitä ruokaa tehdä mutta kun omilleni muutin niin hyvin on ruuanlaitto sujunut ja hyvää on. Eikö naiset osaa enää itse ruokaa tehdä kun eineksiä syövät?
Vierailija kirjoitti:
Teurasjätettä saa halvalla.
Ja mikään osa eläimestä ei mene hukkaan, ekologista myös. Eines on voittajan valinta.
Tein eilen nakkikeittoa niin, että meidän perhe syö siitä kaksi kertaa. Aineksiin meni noin 8 euroa. Kaupan nakkikeittoeinestä tuskin saa alle kahden euron. Niitä tarvittaisiin samaan keittomäärään vähintään 16 keittoa, mutta arvelen, että enemmänkin. 16 keittoa maksaa jo noin 35 euroa.
On mullakin nuudeleita ja nehän ei ole eineksiä mielestäni, Noin muuten sijoitan tulevaisuuteen terveyden kannalta. Tietyt ajat elämässä voi mennä helpommin eineksillä. mutta loppupeleissä???? Makaronilaatikot maksalaatikot, majoneesisalaatit ja muut. kyllä itse tekee parempaa ja halvalla jos sen osaa ja jaksaa tehdä. On noihin eineksiin joskus itsekin sorruttu mutta edelleen kokonaisuuden kannalta?
Nuudeleista vielä, ei välttämättä kannata laittaa niitä lisäainesosia vaan maustaa ihan itse.