Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista jonka olisi helppo löytää vaatekaupoista sopivia vaatteita?

Vierailija
22.09.2024 |

Minusta se on ihan älyttömän vaikeaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löydän. Kun katson mitat tarkkaan enkä tuijota vain kokotaulukkoa. 

Vierailija
22/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivuuden puolesta löydän, olen keskipituinen ja XS-S-kokoinen ollut yläasteesta asti. Muoti vaan on niin hirveän rumaa ollut jo monta vuotta, niin sen puolesta en ole löytänyt mitään kivaa aikoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on sellainen n. 170-senttinen, vaatekoko 36-38 ja rinnat ja lantio keskimääräistä kokoa niin käytännössä kaikki vaatteet on tehty sellaiselle. 

Mä olen 170 ja kokoa 38-40 ja sopivan kokoisia ehkä löytyy mutta nyt syksyn tullen kaikki on taas ihan helvetin rumaa harmaata, tummansinistä, mustaa... 

Vierailija
24/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt yhden istuvan housumallin, joten tilaan aina netistä niitä samoja useamman parin kerralla. Sama paidoissa, käytän aina yhdistelmää t-paita + huppari tai pitkä villapaita. T-paidat ostan marketista miesten osastolta ja käytän samaa hupparia ja villapaitaa monta vuotta. Eli päällivaatteissa ei ole ongelmia.

Ongelmia on alusvaatteissa, rintaliivit ja sukat varsinkin. Mulla oli ennen suosikki rintaliivit joita ostin aina uusia samanlaisia mutta malli lopetattiin pari vuotta sitten ja en ole löytänyt sopivaa tilalle. Sama sukissa, niitä ei ole enää saatavilla joita käytin ennen ja uuder sukat on aina huonoja.

Vierailija
25/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan kaikki vaatteeni zalandolta ja hirveän harvoin tarvitsee palauttaa mitään. Olen 163 cm pitkä ja tilaan alaosat koossa 36 tai S ja yläosat 38 tai M.

Mä ennen tilailin zalandolta mutta en enää kun lähes kaikki piti aina palauttaa. Paidat ja neuleet leveitä ja kauheen lyhyitä (ja mä olen lyhyt, 151cm ja mullekin liian lyhyitä), sivustolla lukee "tämä tuote on normaalia pienempi, tilaa omaa kokoasi yhtä suurempana" ja sitten kun se tulee niin se on koon tai jopa kaksi kokoa liian iso. Ja tuotteiden materiaalit ei ole sitä mitä sivustolla sanovat. 100% puuvillaa onkin vaan 70%, loppu muovia.

Vierailija
26/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaan kaikki vaatteeni zalandolta ja hirveän harvoin tarvitsee palauttaa mitään. Olen 163 cm pitkä ja tilaan alaosat koossa 36 tai S ja yläosat 38 tai M.

Mä ennen tilailin zalandolta mutta en enää kun lähes kaikki piti aina palauttaa. Paidat ja neuleet leveitä ja kauheen lyhyitä (ja mä olen lyhyt, 151cm ja mullekin liian lyhyitä), sivustolla lukee "tämä tuote on normaalia pienempi, tilaa omaa kokoasi yhtä suurempana" ja sitten kun se tulee niin se on koon tai jopa kaksi kokoa liian iso. Ja tuotteiden materiaalit ei ole sitä mitä sivustolla sanovat. 100% puuvillaa onkin vaan 70%, loppu muovia.

Sinun kuuluu tilata vain petit mallistosta. Normi vaatteet on mitoitettu 168-174cm naisille.

Vierailija
27/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pienempi tarkoittaa sitä, että koko 40 vastaa kokoa 38 tai 36. Ei sitä että tuote on lyhyempi.

Vierailija
28/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pienempi tarkoittaa sitä, että koko 40 vastaa kokoa 38 tai 36. Ei sitä että tuote on lyhyempi.

Tiedän, se ei liittynytkään lyhyyteen. 🤦

Vierailija
29/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni vaikeutta tuottaa välillä se, että käytän pieniä kokoja ja olen pitkä ja pitkäraajainen.

Esim. takit ja paidat on usein ostettava isompaa kokoa koska hihat tai lahkeet jää liian lyhyiksi.  Myös vihaan sitä että  pienemmissä koissa  paidat jää napapaidoiksi joita en halua.

Jos haluaa hyvin istuvaa ja sopivan pituista joutuu kyllä etsimään.  Lisäksi kun en osta mitään rättiä silloin kun jotain ostan.  Maksan laadusta miehelläni koska en harrasta shoppailua huvin vuoksi.

Vierailija
30/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housujen ostaminen on vaikeaa, kun on lyhyet jalat, iso takapuoli ja kapeahko vyötärö. Olen vuosien varrella lihonut ja laihtunut, mutta aina housujen ostaminen on ollut yhtä vaikeaa. Onneksi on yhden farkkumerkin yksi malli joka sopii. Sitä saa sekä sinisenä että mustana, niin on vähän vaihteluakin.

Vierailija
31/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kuuluu tilata vain petit mallistosta. Normi vaatteet on mitoitettu 168-174cm naisille.

Vain? Tiedätkö kuinka vähän niitä on? Ja kyllä normi vaatteet monesti sopii, mutta mikä siinä on että ne normi vaatteetkin on välillä niin lyhyitä, kuten noi neuleet? Eikä ne petit vaatteet ole yhtään vähemmän muovia.

Vierailija
32/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka kerta kun pitää ostaa vaatteita kierrän kaikki liikkeet ja aina löytyy viimeisestä kaupasta yhdet istuvat housut. Olen tullut siihen tulokseen että jos löytää sopivat housut pitää heti ostaa kahdet samanlaiset vaivaan nähden. Olen 159 cm, kauppojen housujen lahkeet ovat monesti liian pitkiä ja ne menevät kantapäiden alle. Pitää sitten käyttää paksupohjaisia kenkiä niiden kanssa. 

Anteeksi, kyllä ne lahkeet saa lyhennettyä...

Vierailija
33/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaatteeni enimmäkseen kirpputorilta, ja aina on löytynyt melko hyvin vaatteita. Olen täsmälleen keskipituinen suomalainen nainen. Kun bmi oli suurimman osan aikuisiästäni 19, melkein kaikki mitä sovitin, näytti hyvältä. Nyt bmi on 24, ja vaatteen malli pitää valita tarkemmin, mutta ihan hyvin löydän vaatteita edelleen.

Teoriani on, että hoikat ihmiset ovat yleensä melko samalla tavalla hoikkia, kun taas pyöreämmillä kehon kolmiulotteisessa muodossa on paljon enemmän variaatiota, ja siksi vaate pitää valita harkitummin, ainakin jos haluaa korostaa parhaita puoliaan. Myös ikä vaikuttaa vartalotyyppiin, itse aloitin X:nä, ja nyt olen H, ja se vaikuttaa kyllä todella paljon joustamattomasta kankaasta valmistettujen vaatteiden istuvuuteen. 

Oma lukunsa ovat sitten materiaalit. Kirpputorilta vielä löytyy oikeaa villaa ja silkkiä, kaupoista en tiedä, mutta hintavia taitavat olla.

Vierailija
34/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm, mutta voin hoikkuuden puolesta käyttää lasten 164cm kokoisia vaatteita.

Ostankin usein vaatteita lastenosastolta, vaatteet on nykyään hyvin aikuismaisia.

Vierailija
35/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muita vaatteita aika helposti löytää, mutta hyviä ja sopivia alusvaatteita ei meinaa olla missään. Rintsikoita on olemassa tasan yksi sopiva malli yhdellä merkillä (onneksi ei kovin kallis), mutta niitä on harvoin saatavilla. Alushousut on hirveän huonosti istuvia aina. Hiertää jostain. Toisessa kohtaa on liian vähän kangasta ja toisessa liikaa. Tiedoksi valmistajille, että se persaus on siellä takapuolella, laittakaa sinne sitä kangasta. Sukkien varret yleensä kiristävät, eikä johdu edes ylipainosta. Tai sitten sukat on jotkut muodottomat möykyt, jotka eivät istu jalkaan. Sukkien koot on mitä sattuu. Samoin kyllä alusvaatteiden. 

Minä käytän alushousuina Sloggeja ja aina sopii eikä hierrä. Muitakin alusvaatteita löydän, mutta muiden vaatteiden löytäminen on työn ja tuskan takana. Pitäisi olla hoikka, pitkä, vaateripustinolkapäinen ja rinnaton, jotta esim. hyvin istuvia jakkuja löytyisi. Kun on lyhyt, tasapaksu ja pullohartiainen (ei kuitenkaan ylipainoinen), niin kyllä on vaikeata! Koska en mielelläni kiertele kaupoissa, niin kuljenkin aina vanhoissa ja vanhanaikaisissa vaatteissa. Olen tosin huomannut, että aika vähällä sitä pärjää ja rahaakin säästyy.

Vierailija
36/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on sellainen n. 170-senttinen, vaatekoko 36-38 ja rinnat ja lantio keskimääräistä kokoa niin käytännössä kaikki vaatteet on tehty sellaiselle. 

Paitsi että vaatekoko 38 on ekana loppu

Vierailija
37/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helppo löytää. Olen keskimittainen ja hoikka. Kokoa S ja 36 on yleensä saatavilla. Housuja ei juuri koskaan tarvitse lyhentää. Olen myös ylä- ja alavartalosta samaa paria.

Vierailija
38/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni vaikeutta tuottaa välillä se, että käytän pieniä kokoja ja olen pitkä ja pitkäraajainen.

Esim. takit ja paidat on usein ostettava isompaa kokoa koska hihat tai lahkeet jää liian lyhyiksi.  Myös vihaan sitä että  pienemmissä koissa  paidat jää napapaidoiksi joita en halua.

Jos haluaa hyvin istuvaa ja sopivan pituista joutuu kyllä etsimään.  Lisäksi kun en osta mitään rättiä silloin kun jotain ostan.  Maksan laadusta miehelläni koska en harrasta shoppailua huvin vuoksi.

Sama vaiva. Aina joku sanoo, että olen mitoiltani muka juuri sitä mallityyppiä jolle kaupoissa olevat vaatteet on tehty, mutta en kyllä ole. Ahdistaa kun toppatakitkin näyttävät päälläni empiremallisilta. Zalandolta tilasin vasta ensimmäistä kertaa tall-mallin t-paitoja ja niiden koettaminen oli hurja tunne, kun kerrankin jokin näytti päälläni siltä miltä vaatteet muiden yllä näyttävät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi