Monet tippuvat täysin tulottomiksi
Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.
Kommentit (645)
Onko joku oikeasti niin tyhmä, ettei ymmärrä miksi ämerikän ihmemaassa on rikkailla kalterit? Joku heikosta itsetunnosta kärsivä vannabe-kokkare toki, vassariperheestä.
Vierailija kirjoitti:
Pullojen keräyksen ja marjan toiminnan ei pitäisi myöskään olla niin vaativaa että tukielelijä voi jättää sen tekemättä
Asiantuntijana voit varmasti kertoa paljonko noista saa tuloja ne sadat tuhannet työttömät ja miten se vaikuttaa marjan ostohintaan että tuollainen lauma lähteemarjametsälle? Se että "pentti" kerää marjoja ja saa siitä pari tuhatta euroa ei tarkoita että "penttikään" siitä enää samaa tienaisi kun tarjontaa on enemmän. Tai se että "minna" kerää parikympin edestä pulloja per viikko ei tarkoita että kaikki sadat tuhannet työttömät tienaisivat sitten saman kun lähtevät samoilla apajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tukia sitten verotetaan rankemmin kun pienipalkkaisten palkkoja. Työttömyystuista menee 20-25% veroja.
Tämä tiedoksi nyt näille jotka kuvittelevat niillä 15% veroillaan elättävän koko maan työttömät.
Toi on kyllä täysin älytöntä. Verovaroista maksetaan tuet, mutta niistä verotetaan. Ihan turhaa rahan pyörittämistä.
Ei ole, vaan kädenojennus ja porkkana työttömälle. Jos työllistyy esimerkiksi heinäkuussa, niin voi saada palkkansa lähes nollaverolla. Koko vuoden ansiot lasketaan yhteen, siis palkka ja verolliset tuet ja niistä lasketaan kokonaisveroaste. Saa silloin myös työtulovähennykset ym.
Tästä on itselläni kokemusta ja ekana vuonna loppuvuoden veroprosentti oli 4 ja toisella kerralla 8,5.
"Tiedätkö, että telkkarissa tuli, että maissa missä ei ole sosiaalitukia joku voi ottaa lapsen kyytiin ja myydä ulkomaille adoptiolapseksi.
Ulkomailla lapset ei saa olla ulkona yksin."
Niin, no Suomessa ei tartte myydä ku riittää, että hankkiutuu paksuksi ja tuet virtaa suoraan valtiolta. Eli ei edes tartte myydä..
Sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville. Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luuletko että se narkki sitten vaan ottaa ja kuolee nälkään? Tai ryhdistäytyy ja menee sorvin äärelle? Ehei, se kyllä ottaa ne tupakat ja muutkin vaikka väkisin."
Ai siksi pitää antaa tukea, koska muuten ottaa kosin. Just tuollainen idioottien ajattelu on ajanut Suomen laman kynnykselle!
Se on se perkeleen reunaehto yhtriskuntarauhalle jonka turvin ihan kaikki vaurastuminen ja pärjäämine tapahtuu, vaihtoehto on anarkia missä vain vahvimmat ja ttumaisimmat pärjää ja kukas oli sun tarinan ttumaisin henkilö?
Onko se rumaa? On, mutta niin on sekin että yksi viaton ihmislapsi kasvatettiin sun tarinan "narkiks".
Jotain vastuuta nyt, isot edellä niin ehkä ne pienetkin tulee perässä, niin kun aina ennenkin.
Lähde tuolle typerälle väitteelle ettei yhteiskuntarauhaa voi olla ilman sossutukia? :D
Vierailija kirjoitti:
"Tiedätkö, että telkkarissa tuli, että maissa missä ei ole sosiaalitukia joku voi ottaa lapsen kyytiin ja myydä ulkomaille adoptiolapseksi.
Ulkomailla lapset ei saa olla ulkona yksin."
Niin, no Suomessa ei tartte myydä ku riittää, että hankkiutuu paksuksi ja tuet virtaa suoraan valtiolta. Eli ei edes tartte myydä..
Työmarkkinatuki on 595, omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite eikä sitä saa kaikki, lainat ei ole asumismenoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luuletko että se narkki sitten vaan ottaa ja kuolee nälkään? Tai ryhdistäytyy ja menee sorvin äärelle? Ehei, se kyllä ottaa ne tupakat ja muutkin vaikka väkisin."
Ai siksi pitää antaa tukea, koska muuten ottaa kosin. Just tuollainen idioottien ajattelu on ajanut Suomen laman kynnykselle!
Se on se perkeleen reunaehto yhtriskuntarauhalle jonka turvin ihan kaikki vaurastuminen ja pärjäämine tapahtuu, vaihtoehto on anarkia missä vain vahvimmat ja ttumaisimmat pärjää ja kukas oli sun tarinan ttumaisin henkilö?
Onko se rumaa? On, mutta niin on sekin että yksi viaton ihmislapsi kasvatettiin sun tarinan "narkiks".
Jotain vastuuta nyt, isot edellä niin ehkä ne pienetkin tulee perässä, niin kun aina ennenkin.
Lähde tuolle typerälle väitteelle ettei yhteiskuntarauhaa voi olla ilman sos
Mene Kolumbiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työmarkkinatuen harkinnanvaraisuus, jos tulee, niin en varmaan selviä. Se on kyllä perustuslain vastainen toimi. Minun avopuolisoni on jo ilmoittanut, ettei ala elättämään minua, jos mitään tuloja en tuo talouteen.
Aika paska avopuoliso.
Niin on. Kyllä nyt tukijärjestelmä pitää sen vuoksi muuttaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa jos ihmisiä kuolee nälkään. Pääasia että mulla riittää ruokaa.
Ne ihmiset tulee ja vie sulta ruoat ja lopulta olet ilman ruokaa.
Rakennusalalta irtisanottu saa työmarkkinatukea 595, kun ansiosidonnainen loppuu, jos vaimo tienaa kaupassa 2200 brutto -verot ja 2 lasta niin ei saa muita tukia.
En tipu ja lopetin tupakoinnin niin siitä jää 300€/kk ylimääräistä laittaa mihinkä haluan. Varaa olisi polttaa mutta päätin lopettaa että on nykyistä enemmän rahaa ostaa kaikkea kivaa. Osa-aikatyö+tuet.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalta irtisanottu saa työmarkkinatukea 595, kun ansiosidonnainen loppuu, jos vaimo tienaa kaupassa 2200 brutto -verot ja 2 lasta niin ei saa muita tukia.
Tosi monella tulee omistusasunto lähtemään ulosottovirastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi siinä kyllä naurussa pidättelemistä kun joku pystyyn kakittu lapamato tulisi "ryöstämään" jonkun mattopuukon kanssa :D
Nyt jotain rotia näihin juttuihin...
Ihan mielenkiintoista lueskella mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin. Suomessa on ainakin toistaiseksi perustuslaki joka määrittelee lainsäädännön pohjan. Sitä ei voida tulkita aivan miten vain vaikka paljon voidaankin. Lisäksi olemme ratifioineet kansainvälisiä sopimuksia jotka määrittelevät osaltaan erinäisiä tasoja esimerkiksi perusturvan osalta. Nämä sopimukset sitovat meitä mutta eivät estä rikkomasta niitä joten seuraukset näkyvät lähinnä maakuvassa maailmalla.
Tietenkin hallitukset pystyvät ja ovat aina pystyneet rikkomaan kaikkea mahdollista kautta historian mutta loppujen lopuksi on aina palattu tiettyyn normaaliin. On kansakunnan oma valinta millaisia päätöksiä valtion ylin johto tekee ja annetaanko sen tehdä. Demokratia ja vapaa äänioikeus tasoittavat ajan myötä näitä ääri-ilmiöitä joita meillä Suomessakin putkahtelee tietyin väliajoin esille. Kaikilla teoilla on kuitenkin seurauksensa enkä usko että perusturvan murentaminen on hyväksi valtion kulurakenteelle pitkällä aikavälillä. Tämän ovat jopa kapitalistit myöntäneet, joskin hammasta purren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä
Kyllä. Minä-minä mentaliiteetti on oikein terve.
Siis se, että ihminen ottaa vastuun itsestään ja irrottautuu sairaasta valtioriippuvuudesta ja elämisestä muiden rahoilla.
Siemailkaa tukikolaa ja pelatkaa. Vai onko liian hapokasta?
Joko woltattu tukipizza ovella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi siinä kyllä naurussa pidättelemistä kun joku pystyyn kakittu lapamato tulisi "ryöstämään" jonkun mattopuukon kanssa :D
Nyt jotain rotia näihin juttuihin...
Nuoret kuulemma kulkee porukoissa ja on ryöstelleet ihmisiä Helsingissä, luin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Se perustulo kaikille, joka tietenkin tasataan pois niiltä, joilla jo on työtä. Ei tulisi muita tukia, eli kenenkään tuet eivät nousisi kovin korkeiksi, muttei myöskään tarvitsisi elää nollatuilla ilman ruokaa. Ja sitten vuokranantajalle velvoite pitää vuokrat kohtuullisina.
Miksi se pitäisi olla pois niiltä, ketkä tekevät töitä? Nehän siitä maksavatkin.
Kaupoissa ja pikaruokaloissa on paljon töissä alle 18-vuotiaita lukiolaisia.
Näytti tuttavan 17-vuotias joka asuu vielä kotona olevan kassalla ja myyvän miehille olutta. Ei ollut toista myyjää lähellä. Iso markettiketju Suomessa. Meikkiä niillä on kasvot täynnä, ehkä osa näyttää täysi-ikäisiltä.