Monet tippuvat täysin tulottomiksi
Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sattuu ihan vatsaan. Oon niin nauranut onnesta ku yhteiskunnan tukien hyväksikäyttäjät menettävät tukensa. Ihanaa!!
Niin, mieti. 595 työmarkkinatuki ei riitä mihinkään ja paikallisella sopimisella he suostuvat kyllä 1200 netolla esim. ajamaan rekkaa 40 h viikko. Onneksi heillä ei ole asuntovelkaa eikä lapsia ja vakituiset saa helposti irtisanoa. Kyllä naurattaa.
Lopeta valehtelu. Rekan kuljettajan brutto on jo 2600e. Päälle lisät ja päivärahat.
https://duunitori.fi/palkat/rekankuljettaja#:~:text=Keskim%C3%A4%C3%A4r…)%20vuodesta%202018%20vuoteen%202020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sattuu ihan vatsaan. Oon niin nauranut onnesta ku yhteiskunnan tukien hyväksikäyttäjät menettävät tukensa. Ihanaa!!
Niin, mieti. 595 työmarkkinatuki ei riitä mihinkään ja paikallisella sopimisella he suostuvat kyllä 1200 netolla esim. ajamaan rekkaa 40 h viikko. Onneksi heillä ei ole asuntovelkaa eikä lapsia ja vakituiset saa helposti irtisanoa. Kyllä naurattaa.
Lopeta valehtelu. Rekan kuljettajan brutto on jo 2600e. Päälle lisät ja päivärahat.
https://duunitori.fi/palkat/rekankuljettaja#:~:text=Keskim%C3%A4%C3%A4r…)%20vuodesta%202018%20vuoteen%202020.
Paikallinen sopiminen on käsittelyssä ja saa tehdä oman työsopimuksen alle tes-palkan.
Vierailija kirjoitti:
Oven ikäraja nousee ja sen poistamista kokonaan harkitaan.
Nauretaan, kun 30 vuotta työtä tehneet saa irtisanoa ja he joutuvat pärjäämään 595 työmarkkinatulle kuukaudessa 15 vuotta eläkeikään asti.
Lähtee asunnot ulosottoon. Naurattaa
naurattaa kun sulla ei ole kohta varaa maksaa vuokraa vaan joudut asumaan jonkun lakupekan kanssa kimppakämpässä ja ottaa munaa suuhu.
Eli 2600 brutto vakituisen rekkakuskin saa helposti irtisanoa ja ottaa tilalle uuden kuskin 1600 brutolla ja kyllä me suostutaan. On se parempi kuin työmarkkinatuki 595 netto.
Paikallinen sppiminen antaa valtuudet sopia palkasta alle tessin.
Vierailija kirjoitti:
Nauretaan, kun 30 vuotta työtä tehneet saa irtisanoa ja he joutuvat pärjäämään 595 työmarkkinatulle kuukaudessa 15 vuotta eläkeikään asti.
tollane hullu pitäisi heti saada laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naurattaa kun sulla ei ole kohta varaa maksaa vuokraa vaan joudut asumaan jonkun lakupekan kanssa kimppakämpässä ja ottaa munaa suuhu.
Vuokraasunnossa saa tukia. Omistusasunnossa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en mä ainakaan mitään tukia ole menettänyt.mitä paskaa puhut.alahan jo valmistautumaan sun huomiseen ihanaan työpäivää samalla kun mä kattelen telkkarii ja pötköttelen sohvalla kyl on ihanan rentoa.
Jep. Itse nuorena ja tyhmänä tein töitä jollain 2700e brutolla vaikka olen korkeakoulutettu. Melkein saman olisin saanut tekemättä mitään.. sillä erolla että Sossu olisi ostanut sohvat ja kalusteet, maksanut takuuvuokrat jne.
Mutta tyhmä mikä tyhmä.. töitä tehnyt nyt 20v ku jotkut vain katselee televisiota. Toki sillä erolla, että ku ostin asunnon (josta edelleen on puolet maksamatta) niin oon saanut kuulla olevani rikas asuntosijoittaja joka ei ikinä ansaitse saada mitään tukia (vaikka minähän ne muiden tuet olen maksanut ja tarjonnut vielä edullista asumista ties minkälaisilla tapauksille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatko tulla hulluksi, kun sulla on 3 lasta ja 200 000 asuntovelkaa ja muut saa tulla halvemmalla tekemään sun työt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsisin asumaan lakupekan kanssa ja saisin vielä munaakin, niin muuttaisin heti!
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Et tainnut laskea tuohon, että noin 35% työntekijöistä elää tukien varassa ja joukko on koko ajan kasvamaan päin.
Koko ajan tulee uusia sääntöjä jotka lisäävät tätä, esimerkiksi saikkukanressi on 1, toinen on mahdollinen pyhälisien ja muiden lisien pienennys/poisto, sitten oli nämä vientivetoiset lomautukset ja muut, että kohta varmaan 60% palkansaajista elää tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraasunnossa saa tukia. Omistusasunnossa ei.
ei saa kauvaan.kivaki maksella jonkun tilille vuokraa?.onneks tollasia ääliöitä on suomessa paljon niin minä vaan tulen entistä varakkaammaks.
Vierailija kirjoitti:
Eli 2600 brutto vakituisen rekkakuskin saa helposti irtisanoa ja ottaa tilalle uuden kuskin 1600 brutolla ja kyllä me suostutaan. On se parempi kuin työmarkkinatuki 595 netto.
Paikallinen sppiminen antaa valtuudet sopia palkasta alle tessin.
No jos sillä saadaan työttömät töihin ja ne, jotka ovat valittaneet tulien pienuutta, voivat lähes kolmenkertaistaa tulonsa, niin tuohan on mahtava asia!
Tuet leikattiin jotta maistuu rekkakuskin työ 1600 brutolla ja vakituiset saa irtisanoa kiitos potkulain.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kuolee ihmisiä nälkään.
Vielä näyttää löytyvän yllin kyllin rahaa herkkuihin, tupakkaan, alkoholiin ja vaikka mihin, että ollaan todella kaukana, tuillahan tienaa toistaiseksi jopa pientä palkkaa paremmin, että matkkaa on vielä paljon.....
Vierailija kirjoitti:
Tuet leikattiin jotta maistuu rekkakuskin työ 1600 brutolla ja vakituiset saa irtisanoa kiitos potkulain.
Vakituisten asunnot saa ulosottovirasto josta kokoomuslaiset voi ostaa ne halvalla ja vuokrata eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatko tulla hulluksi, kun sulla on 3 lasta ja 200 000 asuntovelkaa ja muut saa tulla halvemmalla tekemään sun työt?
mahdatko koskaan puhua muuta kun paskaa.ei mulla ole eurookaan velkaa.jankuti jankuti hullu.
Kun katsoo tätä keskustelua niin kaukanapa on ne ajat ku suomalainen halusi tehdä rehellistä työtä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituisten asunnot saa ulosottovirasto josta kokoomuslaiset voi ostaa ne halvalla ja vuokrata eteenpäin.
pikkase oot nolo tyyppi vastailet täällä itsellesi.