Monet tippuvat täysin tulottomiksi
Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt on pummien pakko mennä töihin tai myymään jotain että
saa rahaa. lorvimiset on loppu ny.
toimeentulotukeen tulee kiristyksiä kohta kanssa..
loppuu oleilu kohta tai saa mennä sukulaisten autotalliin asumaan
Asuntoja tulee pian myyntiin roppakaupalla. Ensin romahtavat kiinteistöjen arvot ja perässä menevät pankit, joiden hittituote on asuntolaina. Valtio on siinä vaiheessa niin PA, että ei voi taata pankkitileillä seisoville rahoille edes 25 000 euron turvaa. Siinä vaiheessa luulen, että tämän palstan vekkulit saavat maistaa omaa lääkettään.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Hei, mut saadaan lisää rahaa jonnekin suuntaan kun köyhät joutuvat lähtemään asunnoistaan, joutuvat joko kaduille tai asuinkelvottomiksi katsottaviin rähjiin muuttamaan, mahdollisesti lapset joutuvat sijaiskoteihin tai lastensuojeluilaitoksiin jos ei kunnollista asuinolosuhdetta pystytä hankkimaan.
Kuka hyötyy... Valtio varmaan, kun niitä poismuuton kohteiksi joutuneita asuntoja voidaan sitten vaikka halvalla myydä rikkaille sijoitusasunnoiksi, mutta kuka niihin sitten muuttaa... TÄH!
Mitä mitä mitä....
Tai sitten valtio saa rahaa, kun opiskelijat joutuvat siirtymään asumislisän piiriin, toisaalta sitten toimeentulotuen saajia pitäs saada siirtymään opiskelijoiksi, jolloinka hekin siirtyisivät sitten asumistuesta asumislisään.
*
MUTTA MITÄ VOITTOA VALTIOLLE TUOSTA KERTYY, TULEEKO LISÄÄ TULOJA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amisope saa 60 000 vuosi, sillä palkkaa jo 3 vuodessa.
Kokoomus tykkää varmasti ehdotuksesta.
Amisope ei ole valtiolla töissä.
No, ei kyllä yksityiselläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa jos ihmisiä kuolee nälkään. Pääasia että mulla riittää ruokaa.
Ne ihmiset tulee ja vie sulta ruoat ja lopulta olet ilman ruokaa.
Olisi siinä kyllä naurussa pidättelemistä kun joku pystyyn kakittu lapamato tulisi "ryöstämään" jonkun mattopuukon kanssa :D
Nyt jotain rotia näihin juttuihin...
Sullakin hymy hyytyy ja tulee äitiä ikävä kun lauma työttömiä nuoria miehiä tulee puukkojen, aseiden ym kanssa ovesta sisälle. Vihainen ihminen on voimakas ja jos ei ole mitään menetettävää, ei ole ihmishengellä mitään arvoa, etenkään naureskelijan hengellä. Saattavat tulla muuten yöllä kun olet sikiunessa ja vahtikoira pääsee koirien taivaaseen ennen sinua. Että päästä se sectoralarmin ko
Sellaiset voimafantasiat
Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
40 000 kun nostaa opintolainaa niin sen jälkeen saa toimeentulotukea.
Asumislisää saa 260 ja opintotukea 299.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen keräyksen ja marjan toiminnan ei pitäisi myöskään olla niin vaativaa että tukielelijä voi jättää sen tekemättä
Asiantuntijana voit varmasti kertoa paljonko noista saa tuloja ne sadat tuhannet työttömät ja miten se vaikuttaa marjan ostohintaan että tuollainen lauma lähteemarjametsälle? Se että "pentti" kerää marjoja ja saa siitä pari tuhatta euroa ei tarkoita että "penttikään" siitä enää samaa tienaisi kun tarjontaa on enemmän. Tai se että "minna" kerää parikympin edestä pulloja per viikko ei tarkoita että kaikki sadat tuhannet työttömät tienaisivat sitten saman kun lähtevät samoilla apajille.
Kyllä siinä joutuu olemaan ainakin pari tuntia pois itkemässä vauva-palstalta. Mutta jos sitä oli nälkään kuolemassa, niin kyllä ne ma
Menepä metsään niin näet.. ai niin, mutta ethän sä halua tehdä mitään rahan eteen!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se eka telttaleiri tulee pysyvästi eduskunnan eteen. Näkevät päättäjät ainakin, miten maa oikeasti makaa tällä hetkellä.
Toivottavasti johonkin Lappiin. Siellä on tilaa olla ja elää ja leiriytyä vapaasti. Vai miksi niiden pitäisi tulla työssäkäyvien tielle?
Vierailija kirjoitti:
Tuo työmarkkinatuen harkinnanvaraisuus, jos tulee, niin en varmaan selviä. Se on kyllä perustuslain vastainen toimi. Minun avopuolisoni on jo ilmoittanut, ettei ala elättämään minua, jos mitään tuloja en tuo talouteen.
Tiedän muutaman pariskunnan/perheen, jotka on muodollisesti eronneet. Käytännössä ollaan yhdessä saman katon alla, mutta paperilla erottu.
Yksi asuu paperien mukaan vuokralla vanhempiensa asunnossa. Nostaa siihen asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amisope saa 60 000 vuosi, sillä palkkaa jo 3 vuodessa.
Kokoomus tykkää varmasti ehdotuksesta.
No, ei kyllä yksityiselläkään.
Mieti oikein tarkasti missä mahtaisi olla töissä ja lopeta jankuttaminen, vaikka pakkomielteistä häiriötä sairastatkin.
Nykymaailma on paljon yhteiskunnan varassa, koska emme enää elä aikaa, jolloin koti rakennettiin tyhjälle paikalle metsän puista ja ruoka tuli pellosta. Pitäisi pystyä omavaraisuuteen ja piiloutumaan yhteiskunnalta.
Minulle riittäisi 1000 euron työ, 900:kin jos vain saisin! Vähemmän tuottaisi ongelmia. Jos myisin jotai 20 eurolla, tarvitsisin joka kuukaisi vähintään 45 asiakasta. Pelottaa lähteä yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen saisi hyvin lisätuloja tukien päälle, jos tajuaisi istuvansa lompakonsa päällä.
Totta. Toista se tällaisella läskillä, vanhentuvalla miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025, siinä maksimi on 260 eikä sitä saa kesäkuukausina.
Noin se oli 2000-luvun alussakin eli asumislisällä mentiin. Tosin silloin opintotuki oli isompi kuin nyt. Opintotukea alennettiin kun siirryttiin yleisen asumistuen piiriin mutta nyt "unohdettiin" tehdä vastavuoroisesti nosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työmarkkinatuen harkinnanvaraisuus, jos tulee, niin en varmaan selviä. Se on kyllä perustuslain vastainen toimi. Minun avopuolisoni on jo ilmoittanut, ettei ala elättämään minua, jos mitään tuloja en tuo talouteen.
Tiedän muutaman pariskunnan/perheen, jotka on muodollisesti eronneet. Käytännössä ollaan yhdessä saman katon alla, mutta paperilla erottu.
Yksi asuu paperien mukaan vuokralla vanhempiensa asunnossa. Nostaa siihen asumistukea.
Olispa perustulo niin jo se säästäisi paljon eikä tarvitsisi näitä säätämisiä. Tai vaihtoehtoisesti toimeentulotuki johon puolison tulot ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä. On aika elää muilla kuin valtion rahoilla.
Jetsulleen niin.
Ei syyslomamatkaa Espanjaan valtion rahoilla enää.
Joo. Siellä lomailee enää sossun ja Vantaan sosiaalihuollon asiakkaat.. ei virkamiehellä ole vara enää, ainoastaan tukielätillä
Ei todellakaan lomaile.
Ensi vuonna kokoomus ottaa vastaan leikkausehdotuksia ja itse ehdotan valtion palkkojen jakamista. 50 000 eurolla palkkaa 2 ihmistä.
Sun iso asuntovelka ei ole mun ongelma.
Eikä jonkun pummin työttömyys ole mun ongelma.
Olen kuitenkin itse valtiolla asiantuntija tehtävissä. Nykytilanne on, että yksityisellä olisi paljon työpaikkoja ja lähtöpalkka n. 500 euroa parempi. Jos valtio pienentää palkkaa, niin luulen, ettei sinne jää enää yhtään työntekijää. Jo tällä hetkellä yksityisellä on veto sen verran kova, että on todella vaikeaa löytää osaava työntekijä, joka suostuu nykypalkalla töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa jos ihmisiä kuolee nälkään. Pääasia että mulla riittää ruokaa.
Ne ihmiset tulee ja vie sulta ruoat ja lopulta olet ilman ruokaa.
Olisi siinä kyllä naurussa pidättelemistä kun joku pystyyn kakittu lapamato tulisi "ryöstämään" jonkun mattopuukon kanssa :D
Nyt jotain rotia näihin juttuihin...
Sullakin hymy hyytyy ja tulee äitiä ikävä kun lauma työttömiä nuoria miehiä tulee puukkojen, aseiden ym kanssa ovesta sisälle. Vihainen ihminen on voimakas ja jos ei ole mitään menetettävää, ei ole ihmishengellä mitään arvoa, etenkään naureskelijan hengellä. Saattavat tulla muuten yöllä kun olet sikiunessa ja vahtikoira pääsee koirien taivaaseen ennen sinua. Että päästä se sectoralarmin ko
Ryhdyt ennemmin rikolliseksi kuin menet töihin? Voi morjens mitä super duper luusereita täällä päivystää :D
Mitä tuohon voinafantasiaan tulee niin mun isä lyö niitä kaikkia turpaan.
Jenkkifaniluuseri yläpeukuttaa omia viestejään ja alapeukuttaa muita!
Tyhmä kommari!
TUET POIS! Oppiipahan olemaan ja arvostamaan rehellistä TYÖTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa ihmiset nukkuu kaduilla
Niin Intissakin, sielläkin on talvella 30 astetta pakkasta, kun ne nukkuu palmun alla.
No mut niinhän Suomessakin nukkuu kadulla. Ei ne halua käyttää rahaa asuntoon vaan johonkin ihan muuhun..
Tässä on ongelmana ihan muu kuin rahankäyttö. Sossu maksaisi kyllä asunnon ja rahaa muuhun käyttöön tulisi saman verran mutta taitavat olla siinä kunnossa että asunnon pitäminen ei onnistu vaan häätö tulee. Harvassa on vapaaehtoisesti kadulla asuvat joiden omat tulot riittäisivät asuntoon.