Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monet tippuvat täysin tulottomiksi

Vierailija
22.09.2024 |

Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.

Kommentit (645)

Vierailija
301/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.

Ei pidä paikkaansa. Jos käytät kaikki tukikuukaudet, et voi nostaa opintolainaa ja olet oikeutettu toimeentulotukiin.

Kylläpä vain mun opiskeluaikoina porukka opiskeli ilman lainaa.

Ei enää.

Vierailija
302/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkiluuseri, jäikö tekstit vähiin? Kerropa itse yksiössä elävänä työttömänä luuserina vähän lisää "faktoja"

Juntti.

Kenelle kirjoitat täällä? Vaikutat olevan sekaisin.

Nojuu, sinähän toki tiedät, mitä on olla sekaisin. Päivät pitkät palstalla riehut, muka voittajana.

Jatka toki, huumoria tuot minunkin elämääni. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla todellisuudentaju ihan hukassa? Mistä riittää rahat kaikkien tukiin kun kukaan ei halua töitä. Muuttakaa kommunistiselle äiti Venäjälle..

Vierailija
304/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkiluuseri, jäikö tekstit vähiin? Kerropa itse yksiössä elävänä työttömänä luuserina vähän lisää "faktoja"

Juntti.

Nojuu, sinähän toki tiedät, mitä on olla sekaisin. Päivät pitkät palstalla riehut, muka voittajana.

Ota lääkkeet. Ei mulla muuta.

Vierailija
305/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntti.

Onko sulla vinkkejä hyviin lääkkeisiin? Veikkaan, että useitakin :D

Ei mulla muuta. ;)

Vierailija
306/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa on mut hyvä hallitus. Hieman kunnioitusta ja luottoa demokratiaa kohtaan. Jokaisen pitää kantaa kortensa kekoon, että Marinin sotkuista selvitään.

Vierailija
307/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

auts, lääkitys osui, no mikäpä ei osuisi. ;)

Vierailija
308/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntti.

Onko sulla vinkkejä hyviin lääkkeisiin? Veikkaan, että useitakin :D

Ei mulla muuta. ;)

Haet kontaktia selvästi muista ihmisistä yksinäisyyteesi. En ole kuitenkaan oikea henkilö keskustelemaan kanssasi. En jaksa sekopäitä.

Enää en aio sekoiluihisi vastata. Heippa.

Vierailija
309/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo "menkää töihin" toimii. Itse olen nähnyt ne ajat kun vielä kouluja käymätön pääsi töihin apumieheksi jollain pienellä rahalla. Ajat olivat silloin vähän toisenlaiset. Jotenkin tuntuu että täällä on paljon ihmisiä jotka ovat jääneet johonkin kuplaan ja kuvittelevat edelleen näin. Varmasti ikäisiäni jotka syystä tai toisesta eivät ole huomanneet että maailma sen kuplan ulkopuolella on muuttunut. Ovat juosseet siinä omassa pikku oravanpyörässään niin kovaa vauhtia etteivät huomanneet. Tuon kaltaisia ihmisiä tulee joskus oikeassa elämässä vastaan ja toteavat yleensä tyyliin "Että ainahan sitä on töihin päässyt kun on halua riittänyt" ja silti itse ovat olleet samassa työpaikassa koko ikänsä. Sinnekin päässet joskus isän kaverin suosituksesta tai pyynnöstä....Noo aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin....eikä se sitten juuri muuta sanonutkaan..

Nuo tyypit eivät, siis nuo menkää töihin ja kyllä tekevä töitä löytää -tyypit, tajua sitäkään, että työt ovat muuttuneet. Nykyään ei ole sellaisia apumiehen fyysisiä töitä, joihin voi noin vain mennä. Nykyään vaaditaan erilaisia tutkintoja, jopa niinkin yksinkertaisiin töihin kuin siivoustyö tai joku elintarvikekaupan myyjän työ. Pitää olla sitä sun tätä korttia. Ja yks mikä minua naurattaa, etenkin täällä varsinaissuomalaisissa maisemissa, on se, että jopa yhden kilometrin kävelymatkan takia joku rekrytointifirma laittaa ilmoitukseensa oman auton välttämättömyyden, vaikka bussilinja ajaisi noin kilometrin päässä työkohteesta ja pysäkki olis just siellä noin kilometrin päässä.

No, mut siis menkää töihin, kunha ensin hankitte ne kaikki kortit ja todistukset ja tutkinnot.

Ja sittenkin joudutte kilpailemaan jollakin epäolennaisuuksilla, rekrytoija kyselee jotain täysin asiatonta tai epäolennaista kun ei ehkä sitten mitään muuta hylkäämisperustetta keksi..

Vierailija
310/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun "heippa" on nähty ennenkin, 7-23 luuseri palstalla. :)

Vierailija
311/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vierailija
312/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö heippa pitänytkään, edelleen jaksat?

Vierailija
313/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt tiputaan tulottomiksi, kun ei onnistu edes ne minimaaliset vaatimukset täysien tukien jatkumiseen? Sitten ansaitsee joutua tulottomaksi.

Vierailija
314/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippamies, jenkkifani, työtön, yksiössä elävä, arvostelee suomalaisia ihmisiä.

Ilmeisesti isä on hakannut tuolta reppanalta itsetunnon.

Vierailija
315/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippamies, jenkkifani, työtön, yksiössä elävä, arvostelee suomalaisia ihmisiä.

Ilmeisesti isä on hakannut tuolta reppanalta itsetunnon.

Alapeukusta päätellen osui! :)

Vierailija
316/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettääkö valtio enemmän vai saako enemmän silläkään konstilla, että se suojaosuus työttömyysetuudesta poistettiin ja näin ollen osa-aikatyökään ei välttämättä tuota yhtään mitään tekijälleen. 

Siis...Jos ihminen on edes osa-aikaisessa työssä ja hänen tukiaan sen tietyn suojaosuuden ylimenevältä osalta vähennetään palkkasumma huomioiden, niin saisko valtio enemmän niin kuin verotuloja vai menettääkö valtio sen tietyn työstä saadun palkan verotusarvon.

Täh.

Mut siis... Säästää pitää...

Ai niin, kun etuuksista menee isompi prosentti veroa, niin kaipa se valtio sitten kuitenkin voittaa sillä että se suojaosuus poistettiin. 

No juu.

Sitä paitsi. Nyt kun olemme Naton jäsenenä, niin Venäjän kannalta uhkakuva tulee lännestä, siis Ruotsin suunnasta. Näin ollen jos Venäjä päättää johonkin sotatoimeen ryhtyä, niin varmaan pommit putoavat sitten ensin länsi- ja lounaisrannikolle... Kiva, antaa tulla vaan Venäjä, pääsisin tästä kärsimyksestä minäkin. Tulepa ja tapa ennen kuin valtio sen tekee riuduttaen ja kärsimystä tuottaen.

Vierailija
317/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelkaiset ei saa tukia ja irtisanomissuoja lähtee.

Vierailija
318/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettääkö valtio enemmän vai saako enemmän silläkään konstilla, että se suojaosuus työttömyysetuudesta poistettiin ja näin ollen osa-aikatyökään ei välttämättä tuota yhtään mitään tekijälleen. 

Siis...Jos ihminen on edes osa-aikaisessa työssä ja hänen tukiaan sen tietyn suojaosuuden ylimenevältä osalta vähennetään palkkasumma huomioiden, niin saisko valtio enemmän niin kuin verotuloja vai menettääkö valtio sen tietyn työstä saadun palkan verotusarvon.

Täh.

Mut siis... Säästää pitää...

Ai niin, kun etuuksista menee isompi prosentti veroa, niin kaipa se valtio sitten kuitenkin voittaa sillä että se suojaosuus poistettiin. 

No juu.

Sitä paitsi. Nyt kun olemme Naton jäsenenä, niin Venäjän kannalta uhkakuva tulee lännestä, siis Ruotsin suunnasta. Näin ollen jos Venäjä päättää johonkin sotatoimeen ryhtyä, niin varmaan pommit putoavat sitten

Mee sitte sinne Venäjälle. Tervemenoa!

Vierailija
319/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelkaiset ei saa tukia ja irtisanomissuoja lähtee.

Paska homma. On ihan syvältä asuntosijoittajille, jotka maksavat huimat verot pääomatulosta. Tarkoittaa sitä, että kohta pitää vuokrata pimeästi.

Vierailija
320/645 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla todellisuudentaju ihan hukassa? Mistä riittää rahat kaikkien tukiin kun kukaan ei halua töitä. Muuttakaa kommunistiselle äiti Venäjälle..

Venäjästä taitaa kuule kommunismi olla kaukana. Neuvostoliitto muuten kaatui jo yli 30 vuotta sitten. Ihan vain että kannattaa päivittää yleissivistystä sinunkin. Ja sellainen pieni juttu että kyse ei ole siitä etteikö halua töitä vaan siitä ettei niitä jokaiselle ole. Tiedäthän mitä tapahtuu kapitalismille jos maassa vallitsee täystyöllisyys? Onhan se kumma kun ei edes perusasioita ymmärretä.