Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on ostajia, joiden mielestä on ihan kohtuullista olettaa että myyjä lähtee kuljettelemaan jotain parin euron tavaraa johonkin, joko postissa tai paikan päälle. Multa joskus joku akka osti mekon neljällä eurolla ja oli sitä mieltä että varmasti voin tuoda sen hänelle sopivana aikana kilometrin päähän kodistani.
Wolttaajat on tottuneet siihen että ostokset tulee samaan rahaan ovelle tuotuna.
Makaavat sohvalla kännykkä kädessä ja tilaavat kaikkea samalla.
Vierailija kirjoitti:
Tää ostajien oletus että myyjä pitää jotain kauppaa, on kyllä erikoinen. "Onko sulla muita takkeja myynnissä?" Näkyykö niitä ilmoittamieni tavaroiden listalla? Jos ei, niin silloin ei ole.
Voi kai sitä kysyä.
Hieman sydäntä puristaen laitoin erään tuotteen halvalla myyntiin. Olin saanut lahjaksi eräältä edesmenneeltä ja yritin kovasti järkeillä, että parempi kun menee käyttöön ja kiertoon ja tarvitsevalle. Hinta oli todellakin kohtuullinen, 15 euroa. Sitten tulikin viesti samalta kylältä, että hän tulee ostamaan tuotteen se tulee heille heti käyttöön. Ilahduin.
ostaja saapui, otti tavarat ja ojensi 12 euroa, koska kotona ei ollut enempää käteistä. Olin niin tyrmistynyt, ettei suustani tullut muuta kuin ..ei se mitään. Mulle tuli ihan kiukkukyyneleet tästä. Olisi edes tuonut ne puuttuvat kolme euroa myöhemmin!! Kyse ei ole rahasta, vaan periaatteesta. En ikinä unohda miten törkeä ihminen tämä on.
Kaikki muut kaupat mulla on mennyt torissa hyvin. Aina hermoilen, ettei se kumminkaan tuu, mutta on ne kaikki lopulta ilmaantuneet paikalle.
Vanhat harput on kaikkein pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on ostajia, joiden mielestä on ihan kohtuullista olettaa että myyjä lähtee kuljettelemaan jotain parin euron tavaraa johonkin, joko postissa tai paikan päälle. Multa joskus joku akka osti mekon neljällä eurolla ja oli sitä mieltä että varmasti voin tuoda sen hänelle sopivana aikana kilometrin päähän kodistani.
Näitä on ollut muutama , tuo juna-asemalle, en todellakaan ala kuljettamaan mitään mihinkään.
Tällä viikolla ostin pari kirjaa, se meni hienosti, 3 henkilöä kysellyt eri ilmoituksia koskien voisin ostaa tämän jos on vielä saatavilla, vastaan ja sitten ei kuulu enää mitään, 1 ostaja sopi ajan mutta tätä " ostajaa" ei sitten näkynyt sovittuna aikana, tällaista on tori tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat harput on kaikkein pahimpia.
Sanna vai?
En aina ihan ymmärrä mitä nämä myyjät kuvittelevat saavuttavansa laittamalla tuotteesta kysyjä tai tinkaajia suoraan estolistalle. Eikö olisi parempi vaikka päätellä annetusta palautteesta kenen kanssa ehkä kannattaisikin vaihtaa muutama ystävällinen sana?
Itselläni on ollut kesästä lähtien suosikeissa yli kuusikymmentä tuotetta, eikä niistä yksikään ole liikkunut sieltä minnekään. Ei kuulosta oikein myyjän markkinoilta tämä tilanne.
Just viime viikolla myin seinäkellon 45 eurolla. Ostaja haki ovelta ja käteisellä maksu.
Ilmoitus ei montaa minuuttia ehtinyt olla, kun ostaja otti yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on paljon kyselty onko vielä myynnissä ja joku sitten ilmoitti, että ei ole rahaa maksaa. No hyvä kun edes ilmoiti, etten turhaa odota.
Erikoisimpia on ne jotka kysyy ensin että onko tämä vielä myynnissä ja kun vastaat myöntävästi, niistä ei kuulu sen koommin enää mitään. Että ihan muuten vaan kiinnosti tietää?
Juuri nuo "onko vielä?" on ne tyypit, jotka ei osta. Samoin on tuotteen varaajat. Joku näitä yhdistää, rahattomuus tai jatkuva shoppailu ilman päämäärää.
Vierailija kirjoitti:
Tori on diilin saastuttama.
Olisi kiva kuulla millaisia kokemuksia myyjillä on diilistä. Ostajat sitä näköjään suosii paljon. Minulla ei ole diiliä käytössä, mutta koko ajan sitä kysellään.
Tinkijät on rasittavia. Miksi ihmeessä he ajattelevat, että myyjällä olisi yhtään enempää rahaa kuin ostajalla? Tarjouksia voi etsiä kaupoista, minkä omistajilla on varaa myydä halvemmalla, mutta ei tavallinen kuluttaja (mitä myyjäkin torissa enimmäkseen on) ole mikään rikas kroisos.
Olen joskus varannut tuotteita hyväuskoisena myyjänä. Kerran jopa kuljetin tavaran Espoosta Helsinkiin kun sinne olin matkalla ja ostaja teki oharit. Enää en varaa mitään enkä taatusti kuljeta minnekään. Postiin voin viedä kun tuote on maksettu.
Toridiili on ihan kätevä. En ymmärrä niitä jotka ei perehdy tuohon. Käytännössä välimies joka vähentää huijausta. Toki itsekin suosin kasvokkain kauppoja mutta esim. Kameran linssiä ostaessa voi kokeilla että toimii ja raha menee myyjälle vasta seuraavana päivänä.
Ketä se päivän viive haittaa jos kampe on jo viikkoja ollut myynnissä.
Nuoremmat miehet samanlaisia, on niin katsottu huutokauppakeisaria vaikka sitä ei myönnetä. Kaupantekotyyli suoraan kopioitu.