Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyisten 5060-vuotiaiden suomalaisten elämä mullistuu seuraavan kymmenen vuoden kuluessa, arvioi Varman toimitusjohtaja Risto Murto

Vierailija
22.09.2024 |

Mitähän tässä iltasanomien jutussa tarkoitetaan? 

Kommentit (366)

Vierailija
181/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Omien vanhusten hoito lankeaa vastuulle. Ei naurata.

Ei lankea.

Ei onneksi lankea kun nää on jo kuolleet. Muutenkin 55+ vanhemmat on sitä suurta ikäluokkaa (75-85 vähintään) joka alkaa olla haudan partaalla ja jonka hoito ja eläkkeet on pääasiassa toimineet.

Syö sinä oma paskasi. Suuret ikäluokat ovat jo NYT 70-80-vuotiaita.

No juuri niinhän tuossa sanottiin. 

Vierailija
182/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama huomio näihin tulevaisuusvisioihin, joissa kuvitellaan, että ihmiset eläisivät yhä vanhemmiksi ja olisivat yhä terveempiä ja että eim eläkeikää voisi koko ajan nostaa:

-ihmisen biologia ei ole muuttunut, vaan elinikä on esim koronan aikaansaamien jälkisairauksien ja immuniteetin heikkenemisen seurauksena lähtenyt laskuun

-on todettu, että vanhenemisessa tapahtuu isot portaat 44 v ja 60 v, se että joku haluaisi yli 60 jatkavan pitkään työelämässä täysin terveenä, ei muuta sitä faktaa

-meillä on työttömyyttä nuorillakin, kukaan ei palkkaa yli 50 v ikäistä, ei vanhaan eikä uuteen ammattiin, vaikka kuinka opiskelisi uuden ammattikoulutuksen

Kun nyt valtion rahat on loppu ja sotea pitää tehostaa, niin pitäisi alkaa priorisoida nuorten sukupolvien hoitoa, eikä laittaa niin suurta osaa yli 80 v hoitoon. On aivan älytöntä pitää vanhuksia keinotekoisesti hengissä. Miksi esim koronarokotukset annetaan en

Kun soten seurauksena lääkäreitä ei enää saa tarpeeksi, kuka kirjoittaa sairaslomaa? Vaikka ihmiset ovat sairaampia, estääkö se EU-maita nostamasta eläkeikää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ETTE LAITA NUMEROITTEN VÄLIIN VÄLILYÖNTIÄ ENNEN VÄLIMERKKIÄ!

5060vuotiaita joopajoo

Vierailija
184/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ETTE LAITA NUMEROITTEN VÄLIIN VÄLILYÖNTIÄ ENNEN VÄLIMERKKIÄ!

5060vuotiaita joopajoo

Turha raivota. Kun tekstin kopioi esim uutisesta, tää palsta poistaa joitain välimerkkejä kuten väliviivat. Hengitä nyt ihan syvään ja mene vaikka kävelylle 

Vierailija
185/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen yhteiskuntaan on tulossa merkittäviä muutoksia, povaa työeläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto.

Tiukkaan paikkaan joutuvat erityisesti nykyiset 5060-vuotiaat.

Samoilla linjoilla on myös professori Marja Jylhä. Nykyisten keski-ikäisten ikäluokka ei ehkä pääse elämään sellaista arkea tulevaisuudessa kuin on suunnitellut.

Uudet haasteet ja mahdollisuudet

Kun yhteiskunta sopeutuu näihin muutoksiin, monet keski-ikäiset joutuvat miettimään uudelleen tulevaisuuden suunnitelmiaan. Työelämän vaatimukset muuttuvat, ja monien on sopeuduttava uusiin teknologioihin ja työskentelytapoihin. Tämä voi tarkoittaa uudelleenkouluttautumista tai jopa uranvaihtoa.

Samaan aikaan yhteiskunta pyrkii tukemaan näitä muutoksia erilaisin toimin. Esimerkiksi eläkeneuvotteluissa pohditaan, miten eläkejärjestelmää voidaan uudistaa niin, että se vastaa paremmin tulevaisuuden tarpeisiin. Työeläkeyhtiöt, kuten V

Kuulostaa ihan kivalle. Yhteisöllisyys ja toisten auttaminen on hyvä asia! Kannatan ja olen jo pitkään tehnyt ja teen koko ajan tämän tyylistä työtä ja harrastuksia!

Vierailija
186/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, vaikkei se todennäköistä olekaan. Kaikki valtion julkinen omaisuus ja raha on valtion päätäntävallan alaista ja sellainenkin päätös on mahdollista tehdä, että eläkerahaston varoja otettaisiin muuhun käyttöön. Näin ei vaan o

Ne siis eivät ole valtion, eikä edes eläkeyhtiöiden rahoja. Ne ovat nykyisten ja tulevien eläkeläisten rahoja.

Ovat tosiaan perustuslailla suojattu, joten käytännössä valtio ei voi edes hallinnoida niitä. Saatika ottaa korkotuloja itselleen.

Eläkeyhtiöt hallinnoivat niitä rahoja, ja tuotot ohjataan osin nykyisiin eläkkeisiin, sekä osin rahastoidaan tuottamaan lisää. Aivan kuten eläkemaksutkin.

Vierailija
187/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Tee töitä koko ikäsi kuten käsketään että saat sitten joskus eläkkeen jonka olet "ansainnut". Katso kun eläkeikä nousee samaa tahtia vuosien karttuessa ja lopulta jossain 55-60 välillä poliitikot huutaa: APRILLIÄ!!!! Me tuhlattiin valtion rahat joten et saa eläkettä psqaakaan!!! Mut meidään poliitikkoeläkkeisiin ei kosketa, lälläslää, ps. äänestäkää meitä koska persut!!!

Ja boomerit käskee mennä töihin kun itse nostavat vuosikymmeniä vastiiketonta eläkettä ja vaativat lisää resursseja heidän hoitamiseksi.

Tienaatko sinä itse eläkkeesi vai huuteletko pleikan takaa tukikolaa siemaillen? 🤔🤔🤔

Vierailija
188/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama huomio näihin tulevaisuusvisioihin, joissa kuvitellaan, että ihmiset eläisivät yhä vanhemmiksi ja olisivat yhä terveempiä ja että eim eläkeikää voisi koko ajan nostaa:

-ihmisen biologia ei ole muuttunut, vaan elinikä on esim koronan aikaansaamien jälkisairauksien ja immuniteetin heikkenemisen seurauksena lähtenyt laskuun

-on todettu, että vanhenemisessa tapahtuu isot portaat 44 v ja 60 v, se että joku haluaisi yli 60 jatkavan pitkään työelämässä täysin terveenä, ei muuta sitä faktaa

-meillä on työttömyyttä nuorillakin, kukaan ei palkkaa yli 50 v ikäistä, ei vanhaan eikä uuteen ammattiin, vaikka kuinka opiskelisi uuden ammattikoulutuksen

Kun nyt valtion rahat on loppu ja sotea pitää tehostaa, niin pitäisi alkaa priorisoida nuorten sukupolvien hoitoa, eikä laittaa niin suurta osaa yli 80 v hoitoon. On aivan älytöntä pitää vanhuksia keinotekoisesti hengissä. Miksi esim koronarokotukset annetaan en

Ja sitten kun tämä sama nuori on vanha, niin hänet senaikainen nuoriso passittaa myrkkysuihkuun. Eli näitäkään nyt nuoria ei pidetä 'keinotekoisesti hengissä" heidän ollessaan kahdeksankymppinen, ole hyvä ja muista se sitten myös. 

Saattaa olla, että neljänkymmenen vuoden kuluttua jo kuusikymppiset katsotaan tuottamattomiksi kehäraakeiksi ja myrkkysuihkuun otetaan heidät silloin jo. Koskaan ei tiedä, miten tulevaisuudessa käy! 

Vierailija
189/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillistetaan eutanasia niin helpottaa

Vierailija
190/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on hyvä välit omiin lapsiin ja olen pyrkinyt niitä pyyteettömästi rakastamaan ja hoitamaan hyvin. Ehkä ne jaksaa minuakin sitten vanhana paremmin. Paremmin kuin itse jaksa omia suuriin ikäluokkiin kuuluvia vanhempiani.

Vierailija
191/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisillä ne ovat kuolleet. 

Vierailija
192/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Tee töitä koko ikäsi kuten käsketään että saat sitten joskus eläkkeen jonka olet "ansainnut". Katso kun eläkeikä nousee samaa tahtia vuosien karttuessa ja lopulta jossain 55-60 välillä poliitikot huutaa: APRILLIÄ!!!! Me tuhlattiin valtion rahat joten et saa eläkettä psqaakaan!!! Mut meidään poliitikkoeläkkeisiin ei kosketa, lälläslää, ps. äänestäkää meitä koska persut!!!

Ihmisillä on vallalla väärinkäsitys, jonka mukaan omalla työllä maksetaan omaa eläkettä. Väärin, maksat työlläsi nykyisten eläkeläisten eläkkeet, kuten he maksoivat kun itse olivat töissä.

Jos teitä siis huvittaa saada eläkettä jonain päivänä, siihen pitää nyt tehdä uusia kansalaisia niitä eläkkeitä maksamaan. Nykyiset lapset maksavat meidän eläkkeet. Jos lapsia on tehty liian vähän, voit valmistautua työskentelemään loppuikäsi. Siksi voi miettiä, kannattaisiko lapsentekoa tukea vähän enemmän, ja voisiko niihin lapsiin suhtautua muutenkin kuin vihamielisesti.

Vierailija
193/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Miten valtion varojen käyttö liittyy yksityisten eläkelaitosten varallisuuteen? Valio maksaa vain luusereiden eläkkeet ja kyllä, niitä voi pienentää. Miksi työttömän tulot nousevat, kun hän jää eläkkeelle?

Äkkiäkös sitä uusia lakisäännöksiä pystyy tekemään, voivat vaikka takavarikoida yksityisen eläkefirman varat jonkun 'pakottavan syyn perusteella.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 185: "Kuulostaa ihan kivalle. Yhteisöllisyys ja toisten auttaminen on hyvä asia! Kannatan ja olen jo pitkään tehnyt ja teen koko ajan tämän tyylistä työtä ja harrastuksia!"

Yhteisöllisyys on ihan kivaa, jos ymmärtää, mitä yhteisöllisyys on ja tykkää sellaisesta. Moni kuitenkin tuntuu kaipaavan sellaista yhteisöllisyyttä, että kun minä tarvitsen sinulta jotain, sinä riennät antamaan sen minulle. Mutta kun sinä tarvitset minulta jotain, minulla on silloin tärkeämpääkin tekemistä. Paljon on palstallakin vuosien varrella puhuttu mm ystävyyyden kohdalla vastavuoroisuudesta. Pääasiassa tosin yhteydenpidon suhteen, mutta muutenkin. Moni auttamishaluinen on todennut ajan myötä olevansa vain hyväksikäytetty. Eli kun vihdoin itse tarvitsisi auttamiensa ihmisten apua johonkin, nämä katoavatkin kuin pierut Saharaan. Eli se siitä "yhteisöllisyydestä"

Vierailija
195/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 185: "Kuulostaa ihan kivalle. Yhteisöllisyys ja toisten auttaminen on hyvä asia! Kannatan ja olen jo pitkään tehnyt ja teen koko ajan tämän tyylistä työtä ja harrastuksia!"

Yhteisöllisyys on ihan kivaa, jos ymmärtää, mitä yhteisöllisyys on ja tykkää sellaisesta. Moni kuitenkin tuntuu kaipaavan sellaista yhteisöllisyyttä, että kun minä tarvitsen sinulta jotain, sinä riennät antamaan sen minulle. Mutta kun sinä tarvitset minulta jotain, minulla on silloin tärkeämpääkin tekemistä. Paljon on palstallakin vuosien varrella puhuttu mm ystävyyyden kohdalla vastavuoroisuudesta. Pääasiassa tosin yhteydenpidon suhteen, mutta muutenkin. Moni auttamishaluinen on todennut ajan myötä olevansa vain hyväksikäytetty. Eli kun vihdoin itse tarvitsisi auttamiensa ihmisten apua johonkin, nämä katoavatkin kuin pierut Saharaan. Eli se siitä "yhteisöllisyydestä"

Pakkotyökin voidaan tarvittaessa määritellä yhteisöllisyydeksi.

Vierailija
196/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nuoremmat luulee olevansa tietotekniikan huipulla kun osataan vääntää videoita töktökkeihin ja istua teamsissa.

Tästä on olemassa tutkittua tietoakin. Mitään diginatiiveja ei ole olemassa. Joka 8. nuori kipuilee perusjutskien kanssa; eivät osaa edes lähettää tiedostoja sähköpostin liitteenä. Diginatiivius on opetusministeriötä riivaava harhaluulo.

Vierailija
197/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Ja boomerit käskee mennä töihin kun itse nostavat vuosikymmeniä vastiiketonta eläkettä ja vaativat lisää resursseja heidän hoitamiseksi.

Tienaatko sinä itse eläkkeesi vai huuteletko pleikan takaa tukikolaa siemaillen? 🤔🤔🤔

Kyllä tienaan, toisin kuin boomerit. Ja eläkeikäni on 69v, boomereilla 59v.

Vierailija
198/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marraskuussa käsitellään irtisanomissuojan heikentäminen.

Ja ikäsidonnaisuudet poistettiin työttömyystuista nyt syksyllä.

Oven ikäraja nousee ja se saatetaan poistaa kokonaan.

Eli toisin sanoen moni 30 vuotta töitä tehnyt menettää omistusasuntonsa ennen eläkeikää.

Tähän tulee ihan kohta joku oman elämänsä pikku- Adolf julistamaan että ei oma talo ole mikään kansalaisoikeus

Mutta miten joku menettää talonsa? Kuka sen ottaa?

Joku jolla on rahaa. 

Vierailija
199/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Ihmisillä on vallalla väärinkäsitys, jonka mukaan omalla työllä maksetaan omaa eläkettä. Väärin, maksat työlläsi nykyisten eläkeläisten eläkkeet, kuten he maksoivat kun itse olivat töissä.

Jos teitä siis huvittaa saada eläkettä jonain päivänä, siihen pitää nyt tehdä uusia kansalaisia niitä eläkkeitä maksamaan. Nykyiset lapset maksavat meidän eläkkeet. Jos lapsia on tehty liian vähän, voit valmistautua työskentelemään loppuikäsi.

Ei se ole mikään väärinkäsitys. Se perustuu siihen kuinka paljon järjestelmään maksaa sisään ja kuinka paljon siitä saa sitten laskennallisesti takaisin. Boomerit saavat 7-5 kertaisen hyödyn koska eivät maksaneet juuri mitään ja eläköityivät keski-iässä. Nuoremmat ikäpolvet saavat 1.7 kertaisen hyödyn. Eläkepommi oli näkyvissä jo 80-luvulla. Se mitä tehtiin oli sementoida boomereille vielä paremmat edut nuorempien kustannuksella. 

Vierailija
200/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain ison perinnön ja sijoituksissa on rahaa. Ei paljon kiinnosta duunit enää. Tv. Rouva 53v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän