Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyisten 5060-vuotiaiden suomalaisten elämä mullistuu seuraavan kymmenen vuoden kuluessa, arvioi Varman toimitusjohtaja Risto Murto

Vierailija
22.09.2024 |

Mitähän tässä iltasanomien jutussa tarkoitetaan? 

Kommentit (366)

Vierailija
61/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet perutaan, yhteiskunnan palvelut ajetaan alas.

Vai oliko artikkelissa joku uusikin mullistus keksitty näiden väistämättömien lisäksi?

Vierailija
62/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa oma ketju vanhusten hoitoon, tässä on kyse Varman toimitusjohtajan haastattelusta koskien työelämän muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitkähän ne mullistukset on jotka koskee vain tuota ikäluokkaa?

Tuolta ikäluokalta on leikattu viimeisten työvuosien eläkkeen superkarttumatta ja sen lisäksi on leikattu ensimmäisten työvuosien eläkekertymä. 

Vierailija
64/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Omien vanhusten hoito lankeaa vastuulle. Ei naurata.

Ei lankea.

Jutun mukaan kyllä.

Käytännössä ei lankea. Ketään ei voi pakottaa hoitamaan toista.

Tietenkin voidaan, ei se vaadi kuin lakimuutoksen. Monissa maissa se on ollut aina. 

Ei tietenkään voida. Kuka sen sanoo ketä hoidetaan. Minäkin olen eläkkeellä, työkyvyttömyys tosin. Pitäisikö kuitenkin velvoittaa lähes 80v vanhempani hoitamaan minua kun minä tässä olen se eläkkeellä oleva 100% invalidi. Kohta on eläkkeellä minun vanhin lapsistakin, kukas sitä sitten hoitaa kun sekin on invalidi, minun vanh

Eikö sun järki riitä siihen, että velvoitus on joko hoitaminen tai hoidon maksaminen???

Vierailija
65/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kaikki palvelut on eläkeläisille maksullisia.

Ei tule mitään ilmaishoitajaa valtiolta edes 97-vuotiaana.

Vierailija
66/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen yhteiskuntaan on tulossa merkittäviä muutoksia, povaa työeläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto.

Tiukkaan paikkaan joutuvat erityisesti nykyiset 5060-vuotiaat.

Samoilla linjoilla on myös professori Marja Jylhä. Nykyisten keski-ikäisten ikäluokka ei ehkä pääse elämään sellaista arkea tulevaisuudessa kuin on suunnitellut.

Uudet haasteet ja mahdollisuudet

Kun yhteiskunta sopeutuu näihin muutoksiin, monet keski-ikäiset joutuvat miettimään uudelleen tulevaisuuden suunnitelmiaan. Työelämän vaatimukset muuttuvat, ja monien on sopeuduttava uusiin teknologioihin ja työskentelytapoihin. Tämä voi tarkoittaa uudelleenkouluttautumista tai jopa uranvaihtoa.

Samaan aikaan yhteiskunta pyrkii tukemaan näitä muutoksia erilaisin toimin. Esimerkiksi eläkeneuvotteluissa pohditaan, miten eläkejärjestelmää voidaan uudistaa niin, että se vastaa paremmin tulevaisuuden tarpeisiin. Työeläkeyhtiöt, kuten V

Ihan tyhjä juttu. Ei vastaa otsikkoa.

kiitos kuitenkin kopioinnista!

Vierailija
67/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt vuonna 66 ja kaikki paska on alkanut kaatua juuri meidän ikäisten niskaan. 

Olen myös 66 syntynyt eikä mitään ongelmaa. Minit irtisanottiin vähän aikaa sitten ja löysin heti uuden työn

Vierailija
68/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä puhutaan asian vierestä, kun artikkelissa käytiin läpi maailman muuttumista, työnkuvan muuttumista, tekoälyä vaikutuksia, yhteisöllisyyttä jne.

Koko työurahan on ollut jatkuvaa muutosta ja yt-neuvotteluja. Ei tuossa ole mitään uutta viisikymppiselle. 

Vierailija
69/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lankea.

Jutun mukaan kyllä.

Tietenkin voidaan, ei se vaadi kuin lakimuutoksen. Monissa maissa se on ollut aina. 

Ei tietenkään voida. Kuka sen sanoo ketä hoidetaan. Minäkin olen eläkkeellä, työkyvyttömyys tosin. Pitäisikö kuitenkin velvoittaa lähes 80v vanhempani hoitamaan minua kun minä tässä olen se eläkkeellä oleva 100% invalidi. Kohta on eläkkeellä minun vanhin lapsistakin, kukas s

Ei 595 työmarkkinatuesta mitään eläkkeellä olevien vanhempiensa hoitoa joudu maksamaan. 

Vierailija
70/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lankea.

Jutun mukaan kyllä.

Ei tietenkään voida. Kuka sen sanoo ketä hoidetaan. Minäkin olen eläkkeellä, työkyvyttömyys tosin. Pitäisikö kuitenkin velvoittaa lähes 80v vanhempani hoitamaan minua kun minä tässä olen se eläkkeellä oleva 100% invalidi. Kohta on eläkkeellä minun vanhin lapsistakin, kukas sitä sitten hoitaa kun sekin on invalidi, minun vanh

Tämän tyyppisiä kommentteja lukiessa jaksan aina ihmetellä, että miten ihmisillä on pokkaa vaatia muiden ihmisten elättävän heitä heidän sairauksiensa vuoksi?

Vierailija
71/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös me kuitenkin paistuta kuoliaiksi tai hukuta mereiveden alle ennen ku mitään muuta pahaa ehtii sattua

Ei nämä talousajattelijat ole edes tietoisia moisesta mahdollisuudesta

eivät niin, koska tuo väite ei ole totta

pelkkää vihervassaripropagandaa

Vierailija
72/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt vuonna 66 ja kaikki paska on alkanut kaatua juuri meidän ikäisten niskaan. 

Höpö höpö. Me olemme päinvastoin saaneet nauttia kaikista eduista ja tottuneet hyvälle. 

Höpö höpö itsellesi. Tuolta ikäluokassa on leikattu ihan huolella. 

Vierailija
73/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin.

En lähde vapaa-ajalla kotoani mihinkään.

Eläkööt eläkeläiset likaisissa asunnoissa.

Yhteiskunta saa sitä mitä tilaa.

Vierailija
74/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Me olemme päinvastoin saaneet nauttia kaikista eduista ja tottuneet hyvälle. 

Niin olen saanut minäkin, mutta ymmärrän silti, että keskimääräisesti tämä ei pidä paikkansa meidän sukupolvessa.

Vierailija
75/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitkähän ne mullistukset on jotka koskee vain tuota ikäluokkaa?

Tuolta ikäluokalta on leikattu viimeisten työvuosien eläkkeen superkarttumatta ja sen lisäksi on leikattu ensimmäisten työvuosien eläkekertymä. 

Ne muutokset on jo olemassa ei ne tulevaisuudessa ole tulossa.

Sen sijaan tuo jatkuva oppiminen on ihan jees. Ärsyttää ihmiset jotka ajattelee että mikään ei saa muuttua heidän työuransa aikana.

Vierailija
76/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat on jo kahdeksankymppisiä.

Eli eläkeläisten määrä romahtaa lähivuosina heidän kuollessa.

Vierailija
77/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat. Ei naiset mitään eläkeläisiä hoida.

Jos sotessa suunnitellaan eläkeläisten hoito omaisten varaan niin eläkeläiset jää kokonaan ilman hoitoa ja apua.

Osa on jo. 

Vierailija
78/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lankea.

Jutun mukaan kyllä.

Ei tietenkään voida. Kuka sen sanoo ketä hoidetaan. Minäkin olen eläkkeellä, työkyvyttömyys tosin. Pitäisikö kuitenkin velvoittaa lähes 80v vanhempani hoitamaan minua kun minä tässä olen se eläkkeellä oleva 100% invalidi. Kohta on eläkkeellä minun vanhin lapsistakin, kukas s

Älä jauha paskaa.

Vierailija
79/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä puhutaan asian vierestä, kun artikkelissa käytiin läpi maailman muuttumista, työnkuvan muuttumista, tekoälyä vaikutuksia, yhteisöllisyyttä jne.

Miten nämä nyt sitten mullistavat tämmösen viiskymppisen elämää? Viimeiset 20 vuotta on ollut jatkuvaa muutosta meikäläiselle ainakin.

Vierailija
80/366 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin.

En lähde vapaa-ajalla kotoani mihinkään.

Eläkööt eläkeläiset likaisissa asunnoissa.

Yhteiskunta saa sitä mitä tilaa.

Joko valtio hoitaa miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä tai sitten he on ilman hoitoa ja apua.

Me naiset ei aleta vapaa-ajalla miksikään ilmaispiioiksi, kun sote johtaja tilaa Espanjan matkoja ja Petteri rakentaa tunnin juniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän