Nykyisten 5060-vuotiaiden suomalaisten elämä mullistuu seuraavan kymmenen vuoden kuluessa, arvioi Varman toimitusjohtaja Risto Murto
Mitähän tässä iltasanomien jutussa tarkoitetaan?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän meidän tarvitse niitä hoitaa. Hoitakoon itse itsensä tai ostakoon apua. Hoidan lapsenlapsiani. Miksi hoitaisin vanhuksia?
Odotahan...
Mitä pitäisi odottaa? Kukaan ei voi pakottaa hoitamaan ketään tai maksamaan kenenkään hoidosta, ei edes laki. Siitäkin pääsee tarvittaessa kiemurtelemaan irti monin eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että jos eläkeikää yritetään nostaa paljon nykyisestä, lisäksi kun eläkemaksut ovat korkeita nuorilla, niin seurauksena lisääntyy aivovuoto ulkomaille ja tänne jäävistä 50+ yhä useammat alkavat downgradata elämää. Eli alkavat elää säästöillä ja halvemmalla. Muuttavat pienempiin asuntoihin, eivät kuluta enää kuten ennen ja keplottelevat ns. omalla eläkkeellä. Se on tuhoisaa kansantaloudelle ja yhteiskunnalle kokonaisuudessaan, talous hiipuu, yrityksille ei riitä asiakkaita ja menevät konkurssiin jne. On yksinkertaisesti raja siinä, miten paljon suuret ikäluokat voivat ulosmitata nuoremmilta sukupolvilta ilman, että korttitalo alkaa huojua.
Eikö ne ole kuitenkin suurelta osin itse ansainneet eläkkeensä, sellainen käsitys on. Edelliselle sukupolvelle maksetaan ei seuraavalle kun ei tiedett
Ei muuta kuin erisukupuolta olevat saman peiton alle ja ilman älylaitteita niin tulee niitä eläkkeenmaksajia ja muita yhteiskunnan pyörittäjiä. Ottakaa nuoret Omavastuu tulevaisuudestanne.
Puhutaan siis siitä etuoikeutetusta X-sukupolvesta, jonka alkoholisoitumista on voinut seurata Eiran ja Kampin kaltaisilla alueilla jo hyvän aikaa. Yllättäen uhriutuvat tässäkin ketjussa eniten.
Minulle on luonnollinen ajatus, että pidän huolta äidistäni, jos/kun hän sen tarpeessa on. Vanhustenhoito on noissa "hoivakodeissa" (irvokas sanakin) niin kauheaa, etten halua äitiäni sellaiseen - jos vain mitenkään sen voi välttää. Olen kyllä nähnyt niitä aivan tarpeeksi.
Onneksi äiti on vielä hyväkuntoinen ja virkeä 82-vuotias, joka asuu omillaan. Auttelemme häntä esim. raskaammissa pihatöissä ja missä nyt tarvitsee, vaikka pienissä korjaustöissä. Polven tekonivelleikkauksen jälkeen oli meillä pari yötä, sitten oli jo hoppu päästä kotiin.
Tuskinpa se tulevaisuus nuoremmillakaan sen valoisampi on.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää vassareita, jotka otti järjettömästi velkaa. Tästä suosta ei enää nousta.
Petteri&co ottaman velan velkasaldo 170 miljardia 2027
Sanna 40 2027
Taitaa mennä oikeistolle kiitos tästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on luonnollinen ajatus, että pidän huolta äidistäni, jos/kun hän sen tarpeessa on. Vanhustenhoito on noissa "hoivakodeissa" (irvokas sanakin) niin kauheaa, etten halua äitiäni sellaiseen - jos vain mitenkään sen voi välttää. Olen kyllä nähnyt niitä aivan tarpeeksi.
Onneksi äiti on vielä hyväkuntoinen ja virkeä 82-vuotias, joka asuu omillaan. Auttelemme häntä esim. raskaammissa pihatöissä ja missä nyt tarvitsee, vaikka pienissä korjaustöissä. Polven tekonivelleikkauksen jälkeen oli meillä pari yötä, sitten oli jo hoppu päästä kotiin.
Jätät siis tulevaisuudessa työpaikkasi, perheesi ja uhraat elämästäsi 24/7/365 äitisi hyysäämiseen oman eläkekertymäsi, perheesi, aikasi ja mielenterveytesi kustannuksella. Onnea vaan sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Meille lankesi jo vanhustenhoito, vaikka ollaan alle 50. Sen ansiosta mies on ollut 2kk uupumuslomalla, ja tämä syksynä sopivasti yt:t alkamassa. Voi vaan kuvitella, miten vahvoilla on työntekijä joka juuri ollut 2kk pois mt-syistä.
Tämä kaikki siksi, että vanhukset eivät suostu ottamaan palveluita vastaan, kun on joutavat ja lähellä asuvat lapset. Olisi eläkkeet, millä maksaa.
Kova kovaa vastaan vaan näiden vanhusten kanssa. Teette selväksi että ulkopuolinen hoitamaan tietyt asiat ja vanhukset maksaa. Hylätä ei pidä , mutta voi kieltäytyä tekemästä asioita, joita voi hyvin joku muu tehdä maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se ihan käsittämätöntä, että työelämässä kaikki kehittyy eteenpäin. Työskentelytavat, tekniikka jne. Omassa työssäni olen huomannut, miten 50-60 vuotiaat ovat tietotaidoltaan jämähtäneet 70 ja 80 luvuille.
Juu, niin ollaan. Aina joudutaan opettamaan nuorille, miten FTP toimii, kun ei niille enää opinnoissa opeteta kuin pilvipalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Teilla taitaa olla siella Suomessa aika kivaa... Miksette tee niinkuin mina, muutin ulkomaille elakkeelle jaatyani.
Tiesithän, että sinne Fuengirolaan ei jatkossa makseta kansaneläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että jos eläkeikää yritetään nostaa paljon nykyisestä, lisäksi kun eläkemaksut ovat korkeita nuorilla, niin seurauksena lisääntyy aivovuoto ulkomaille ja tänne jäävistä 50+ yhä useammat alkavat downgradata elämää. Eli alkavat elää säästöillä ja halvemmalla. Muuttavat pienempiin asuntoihin, eivät kuluta enää kuten ennen ja keplottelevat ns. omalla eläkkeellä. Se on tuhoisaa kansantaloudelle ja yhteiskunnalle kokonaisuudessaan, talous hiipuu, yrityksille ei riitä asiakkaita ja menevät konkurssiin jne. On yksinkertaisesti raja siinä, miten paljon suuret ikäluokat voivat ulosmitata nuoremmilta sukupolvilta ilman, että korttitalo alkaa huojua.
Eikö ne ole kuitenkin suurelta osin itse ansainneet eläkkeensä, sellainen käsitys on. Edelliselle
Monet kokevat ettei ole varaa. Pätkätyöt, epävarmuus tulevasta ja eläkevauvojen elätys vievät ostovoiman.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Tee töitä koko ikäsi kuten käsketään että saat sitten joskus eläkkeen jonka olet "ansainnut". Katso kun eläkeikä nousee samaa tahtia vuosien karttuessa ja lopulta jossain 55-60 välillä poliitikot huutaa: APRILLIÄ!!!! Me tuhlattiin valtion rahat joten et saa eläkettä psqaakaan!!! Mut meidään poliitikkoeläkkeisiin ei kosketa, lälläslää, ps. äänestäkää meitä koska persut!!!
Tämän takia demarit ymppäsivät eläkerahastot osaksi valtion varallisuutta. Kohta tulee EU ja kertoo, että ne on jaettava koko EUn kanssa tasan. No siinähän sitten maksoin koko ikäni veroja ja eläkemaksuja. Sossu otti ja kuppasi rahani, mitäs kävit töissä
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan siis siitä etuoikeutetusta X-sukupolvesta, jonka alkoholisoitumista on voinut seurata Eiran ja Kampin kaltaisilla alueilla jo hyvän aikaa. Yllättäen uhriutuvat tässäkin ketjussa eniten.
Suuret ikäluokat käyttävätt per lärvi eniten alkoholia Suomessa. " Märät ikäluokat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilla taitaa olla siella Suomessa aika kivaa... Miksette tee niinkuin mina, muutin ulkomaille elakkeelle jaatyani.
Työeläke onneksi maksetaan
Hah
Pienemmillä ikäluokilla ei ole äänivaltaa. qp
En tunne ketään 5000-vuotiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat käyttävätt per lärvi eniten alkoholia Suomessa. " Märät ikäluokat"
Suuret ikäluokat eivät ole perillä nykyajan päänsekoittajista siksi käyttävät alkoholia, nuoremmat vaan raitistuu vaikka jätevesianalyysit näyttää toista ja kuinka paljon poliisilta ja tullilta jää kiinni saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne rahat saa jollekin suomalaiselle tilille ja sieltä siirtää verkkopankissa espanjalaiselle tilille, tai käyttää suomalaisen tilin pankkikortit ja Visa/MasterCard? Ihme jos pankkihuijauksissa rahat siirtyvät ulkomaile niin ettei kukaan voi estää, mutta eläkeyhtiö ja Kela pystyvät estämään, mutta niinhän se täytyykin olla
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin voinut hoitaa toista ihanaa vanhempaani, mutta hän ikävä kyllä ehti jo kuolla. Toinen, joka on vielä jäljellä, on ollut henkisesti väkivaltainen ja niin inhottava minulle, että voin käydä maksimissaan pari kertaa viikossa katsomassa häntä, jos on oikein huonokuntoinen, mutta en sen enempää. Itse toivon kuolevani saappaat jalassa niin, etten jää vaivaksi omalle lapselleni.
Et saa tarvittavaa hoitoa kuin yksityiseltä, vanhainkotipaikat vain miljonääreille.