Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin testamenttaat perintösi?

Vierailija
21.09.2024 |

Tuolla toisessa langassa oli kovat testamenttaukset käynnissä. Arvelin, että asiasta voisi tehdä uuden aloituksen. Tässäpä tämä, olkaa hyvä.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse periaatteessa testamenttia, kun on lapsi, joka minut perii. Ainoastaan sellaisen avio-oikeuden poissulkevan testamentin voisi laatia, vaikka isoa perintöä en tulekaan jättämään.

Vierailija
62/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä alapeukutuksia, kun joku kertoo testamenttauskohteen. Kenelle se omaisuus sitten pitäisi jättää?

Niitä vastauksia alapeukutan, jotka ei ole lain mukaisia. Kuten oman lapsen perinnöttömäksi jättäminen.

Jokainen ihminen saa tehdä sellaisen testamentin kun haluaa ja testamentata koko omaisuutensa vaikka Kiinan koirille. Tämä ei ole laitonta!

Koko omaisuuden voi testamentata mihin vain. Lapset saavat silti lakiosan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä alapeukutuksia, kun joku kertoo testamenttauskohteen. Kenelle se omaisuus sitten pitäisi jättää?

Niitä vastauksia alapeukutan, jotka ei ole lain mukaisia. Kuten oman lapsen perinnöttömäksi jättäminen.

Jokainen ihminen saa tehdä sellaisen testamentin kun haluaa ja testamentata koko omaisuutensa vaikka Kiinan koirille. Tämä ei ole laitonta!

Koko omaisuuden voi testamentata mihin vain. Lapset saavat silti lakiosan.

Saavat jos sitä itse vaativat, mutta ei se automaattisesti vain tule.

Vierailija
64/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omaisuutta tai säästöjä. Lapsi perii mun tavarat mitä asunnossa on.

Muista tehdä kuolinsiivous jos on pelkkää arvotonta rojua. Mikään ei vtuta enempää kuin toisen paskan kaivelu ja maksaminen sen tuhoamisesta.

Ryönän hävitys ei minua sinänsä kaivele, mutta mahdollisesti arvokkaan ja asiakirjojen seulominen kaatiskasoista on kyllä tolkuttoman työlästä.

Vierailija
65/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaan kaikki varani sille, joka saa aikaan lakimuutoksen siitä, että perintöoikeus lakkautetaan iäksi.

Vierailija
66/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En testamenttaa, vaan käytän itse. Lopetin juuri työt ja jättäydyin työttömäksi. Kunhan ansiosidonnainen loppuu, käytän säästöjäni. Eipä siitä kenellekkään jää mitään, ellei sitten menehdy ennen aikojaan. Sen jälkeen ei ole mitään väliä mihin menee.

Vierailija
67/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille menee perintökaaren mukaan, mutta olen silti tehnyt testamentin sen varalta jos kävisikin niin ettei lapset olisikaan enää elossa kun kuolen. Silloin omaisuus menee sukulaistytölle, eikä sisaruksilleni. Olen myös määrännyt ettei minulta perittyyn omaisuuteen ole lasteni aviopuolisoilla avio-oikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi