Mihin testamenttaat perintösi?
Tuolla toisessa langassa oli kovat testamenttaukset käynnissä. Arvelin, että asiasta voisi tehdä uuden aloituksen. Tässäpä tämä, olkaa hyvä.
Kommentit (67)
Kodittomille kissoille ja eläinhoitolalle vaikka kliseeltä kuulostaakin. Tulen kuolemaan suht varakkaana joten kiva potti heille.
Itse tein kipeän päätöksen tässä perintöasiassa. Olen pikkuhiljaa muuttanut omaisuuteni osakkeiksi vakuutuskuoreen ja jätän omaisuuteni puolisoni pojalle, joka fiksu ja korkealle koulutettu.
Biologinen lapseni ei valitettavasti käynyt koskaan kouluja yläasteen jälkeen ja makaillut nyt kotonaan 12v saamatta aikaan yhtään mitään. Vaikka lastani rakastan, en halua (tällä hetkellä 750K€) omaisuuttani osaamattoman ja elämää halitsemattoman tyttäreni käyttöön ja tuhlattavaksi.
Luonnollisesti toivon, että häntä autetaan ja pidetään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonperintösäätiölle, testamentti on jo valmiina.
Miksi tätä alapeukutetaan? Jos ei olisi lapsia, hankkisin minäkin metsiä suojeltavaksi ja luonnonperintösäätiölle.
Olen jo vuosia sitten tehnyt testamentin paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle jonka toiminnassa olen itsekin mukana. Pyörii tyystin vapaaehtoisien voimin eikä palkattua väkeä ole. Vaihtoehtona olisi laittaa perintöä veljelleni (ja hänen lapsiensa suuntaan) mutta emmehän me edes missään tekemissä ole olleet oikeastaan lapsuutemme jälkeen. Silloinkaan emme olleet läheisiä lainkaan.
Eli kyllä minä olen tuon provon kaltainen kissanainen.
Kaksi lasta jotka jakavat keskenään. Olen pitänyt huolta siitä että jälkeeni myös jää jotain. Asumme Norjassa ja täällä perintöverosta luovuttiin 2014 joten he eivät joudu maksamaan veroa.
Olemme asuneet täällä 30 vuotta, täytin juuri 70 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiselle vaimolleni ja siten että omaisuuteni siirtyy hänen nimiinsä ennen kuolemaani ja suurin osa säästöistäni myös. Omat vieraannetut lapseni eivät saa mitään.
Hauska suunnitelma, ja ihan vain eksää kiusatakseen. Ei ihme, että lapset on vieraannutettu.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein kipeän päätöksen tässä perintöasiassa. Olen pikkuhiljaa muuttanut omaisuuteni osakkeiksi vakuutuskuoreen ja jätän omaisuuteni puolisoni pojalle, joka fiksu ja korkealle koulutettu.
Biologinen lapseni ei valitettavasti käynyt koskaan kouluja yläasteen jälkeen ja makaillut nyt kotonaan 12v saamatta aikaan yhtään mitään. Vaikka lastani rakastan, en halua (tällä hetkellä 750K€) omaisuuttani osaamattoman ja elämää halitsemattoman tyttäreni käyttöön ja tuhlattavaksi.
Luonnollisesti toivon, että häntä autetaan ja pidetään huolta.
Että toivoon sitten ripustat tulevaisuudensuunnitelmasi? Etkä tunne perintökaarta? Tyttäresi on tainnut periä elämänhalllintataitonsa sinulta.
En mihinkään. Suku on niin sekava ja salaisuudet tulee kuolemani jälkeen esiin ja kaksi sukua joutuu sumplimaan perintöni keskenään. Naurattaa jo etukäteen.
Ihmettelen näitä alapeukutuksia, kun joku kertoo testamenttauskohteen. Kenelle se omaisuus sitten pitäisi jättää?
Vierailija kirjoitti:
Nykyiselle vaimolleni ja siten että omaisuuteni siirtyy hänen nimiinsä ennen kuolemaani ja suurin osa säästöistäni myös. Omat vieraannetut lapseni eivät saa mitään.
Niinhän sinä luulet.
Olen itse lapseton ja luultavasti ikisinkkuna myös elän elämäni.
En tiedä mihin perintöni menee, kai joku sen perii tai sitten vanhana lahjoitan omat rahat eläinsuojeluun tai annan vähä osaisille ihmisille. En halua että euroakaan rahaa saa yhteiskunta ja hyvätuloiset virkamiehet.
M33
Pienissä ikäluokissa on myös vähän perillisiä. -Suomi tyhjentyy suomalaisista hyvää ja perumatonta tahtia.
Suomen väkimäärä kasvaa vain musutuksella. Muutamassa vuosikymmenessä suomalainen Suomi lakkaa olemasta.
deb
Rintaperillisille. Eilen aloin miettimään henkivakuutusketjun innoittamana, että jos koko perheellemme sattuu jotain rintaperillisiä ovat mieheni äiti ja vanhempani. Vanhempani antaisivat rahat varmaan sisaruksilleni. En usko, että vanhempani ymmärtävät minkä verran voi rahaa antaa sisaruksilleni ilman että pitää maksaa veroa. Jos vanhempiani ei siinä vaiheessa olisi vaan rahat menisi sisaruksille ne menisi suoraan ulosottoon. Ehkä testamentti pitäisi tehdä.
.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä alapeukutuksia, kun joku kertoo testamenttauskohteen. Kenelle se omaisuus sitten pitäisi jättää?
Niitä vastauksia alapeukutan, jotka ei ole lain mukaisia. Kuten oman lapsen perinnöttömäksi jättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hyväksi eläinsuojeluyhdistyksille.
Suosittelen paikallisesti vapaaehtoisten pyörittämiä yhdistyksiä .SEY ei toimi tietävästi kovin eettisesti. Panttaa isoa lahjoituksin ja testamentein saatua omaisuuttaan ja käyttävät omiin palkkoihinsa.
Vapaaehtoisten pyörittämät ovat usein pulassa kustannuksista .He myös hakevat eläimille aktiivisesti uusia omia koteja. Osa menee sijoituskotien kautta, siten vapautuu tarpeellisia uusia hoitopaikkoja löytöeläimille heidän toimipisteissään ja populaatioeläimet tottuvat kotielämään ennen luovutusta uusiin koteihin
Itse annan heille säännöllisesti ja harkitsen testamenttia
He ovat arjen sankareita löytöeläinten auttamisessa !
Suomessa on ikävä jäänne vanhoilta ajoilta tuo lasten automaattinen perimysoikeus. Se sotii mielestäni itsemääräämisoikeutta vastaan. Monessa muussa maassa testamentilla voidaan määrätä täysin kenelle perintö menee mutta täällä "laki" kieltää yksilöltä tuon oikeuden. Siihen olisi saatava muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet.
Mikään ei estä ennen kuolemaansa antamasta omaisuutta kenelle tahtoo😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä vastauksia alapeukutan, jotka ei ole lain mukaisia. Kuten oman lapsen perinnöttömäksi jättäminen.
Jokainen ihminen saa tehdä sellaisen testamentin kun haluaa ja testamentata koko omaisuutensa vaikka Kiinan koirille. Tämä ei ole laitonta!
Kuolinsiivouksen voi aloittaa vaikka nyt heti.