Disney plussassa tulee kauheat varottelutekstit kun laittaa 90 luvun lastenelokuvia pyörimään :D
Edes kauhuelokuvissa ei tuu tollasia :D
Jotenki hauska
Turha tulla selittämään, tajuan kyllä pointin, mut camoon, nää on lastenelokuvia
Ja siis niille ketkä ei tajunnu, elokuvissa "loukataan" kulttuureita ja ties mitä :D
Kommentit (46)
Vilkaisin kerran kirjastossa vanhoja Aku Ankan taskukirjoja. Niistä oli kai tehty uusintapainoksia jossain välissä. Jossain alkusivuilla oli jotain samantyyppistä selitettä. Hurjaa on meno.
Vierailija kirjoitti:
Woke on sairaus, ei mulla muuta.
Ja silti te antiwoket loukkaannutte kaikista helpoiten.
Tiku & Taku pelastuspartiossa oli kauheat varoitustekstit kun kissahahmoilla olo aasialaistyyliset kartiohatut päässä 🙈
Laittaisivat ne 40-luvun kuvat pyörimään niin vasta olisi matksua. Pappa kertoi, että Krivi-Maaselällä vasta olikin touhua.
90 luvulla ei ollut woke paskaa ja ihmiset eivät loukkaantuneet joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisivat ne 40-luvun kuvat pyörimään niin vasta olisi matksua. Pappa kertoi, että Krivi-Maaselällä vasta olikin touhua.
Meillä oli isät itä-karjalan lohkolla. Sieltäkin voisi laittaa vaikka kis kis kukkulan taistelusta tt-kuvaa.
Oli kyllä huvittavaa laittaa Peter Pan pyörimään. Alle 5v:n kanssa katsoin. Varoitustekstit inkkareita loukkaavasta kuvailusta, muttei sanaakaan esim siitä että lapset käyttäytyvät väkivaltaisesti, Kapteeni Koukku ampuu yhden miehistön jäsenen, Peter+lapset meinaavat kuolla pommin räjähtäessä, piippua löytyy, alkoholia löytyy, lontoolaislasten isä on aggressiivinen ja pelottavan oloinen...
Kun itse lapsena katsoin tämän elokuvan, päällimmäisenä mieleen jäi lentäminen keijupölyn avulla, merenneidot, Helinä-keiju, kellon niellyt krokotiili ja Leenan lukema iltasatuhetki kadonneille pojille.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä huvittavaa laittaa Peter Pan pyörimään. Alle 5v:n kanssa katsoin. Varoitustekstit inkkareita loukkaavasta kuvailusta, muttei sanaakaan esim siitä että lapset käyttäytyvät väkivaltaisesti, Kapteeni Koukku ampuu yhden miehistön jäsenen, Peter+lapset meinaavat kuolla pommin räjähtäessä, piippua löytyy, alkoholia löytyy, lontoolaislasten isä on aggressiivinen ja pelottavan oloinen...
Kun itse lapsena katsoin tämän elokuvan, päällimmäisenä mieleen jäi lentäminen keijupölyn avulla, merenneidot, Helinä-keiju, kellon niellyt krokotiili ja Leenan lukema iltasatuhetki kadonneille pojille.
Väkivalta on erottomaton osa yhdysvaltalaista viihdettä. Sitten ei saa nänniä vilahtaakaan. Kertoo sen maailmankolkan asuttaneiden ylijäämäeurooppalaisten mielenlaadusta.
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla ei ollut woke paskaa ja ihmiset eivät loukkaantuneet joka asiasta.
Se oli hyvää aikaa se. Oli ihan normaalia ja itsestäänselvää että sukupuolia on vain kaksi eikä sitä voi itse valita. Eikä kukaan ei vetänyt hernettä nenään jos lapset leikkivät intiaaneja tai pukeutuivat naamiaisia varten esim. Mulaniksi tai Jasmineksi.
Adolf Ehrnroothista (koska toinen lanka poistettiin)
Sanoisin, että omien ampuminen on julkinen salaisuus. Jokaisen veteraanin (joka näki 1943-1944 taistelut) jälkeläinen, tietää että Ehrnrooth ampui omia tykillä Kirkkomäellä. Kritiikki on helppoa jälkikäteen mutta hieman kyllä ihmetyttää mitän piripäiten tehdyt kommennot ovat muuttunueet loogisiksi strategisiksi komennoiksi vuosien kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Pahoitit mielesi koska?
Olet helposti höynäytettävä lammas.
Woke on sairaus, ei mulla muuta.