Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akka laittoi eron jälkeen minut katumaan että hankimme aikoinaan lapsia

Vierailija
21.09.2024 |

Erkaannutti minut ja lapset raakasti.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yhteenkään vieraanuttamistarinaan. Isät itse pilaavat kaiken lupausten ja velvollisuuksien laistamisella. Halutaan olla isiä vain kun itselle sopii ja sittenhän se ei sovi, kun tulee uusi nainen kuvioihin.

On oma kokemus myös. Lasteni isä sai lähihuoltajuuden. Sitä kesti muutama kuukausi, kun isä alkoi sitten puhumaan, että hänen pitää muuttaa naisensa luo, ja lapset muuttavat luokseni. Sen jälkeen ei lapset isällä käyneetkään, kun isä muutti. Sitten jäi elatuskin maksamatta ym. 

Vierailija
82/129 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette tajua että tuo psykopaattiakka, kun se ei enää kyennyt haukkumaan ja mitätöimään mua julmasti  kun lähdin pois sieltä hänen vankilasta, niin AINOA keino millä se pystyi enää kiusaamaan mua oli nuo lapset ja se aivopesi heidät inhoamaan minua (isää) ja esti kaikin keinoin kaikki yhteydet minun ja lasteni välillä.

Mites oikeudessa, kun hait tapaamisoikeutta, tapahtui? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yksi lapsi ja haluaisi erota. Ja jos totta puhutaan, haluaisin että lapsi olisi enemmän isällään jo ihan käytännön syistä (oon vuoro töissä, miehellä 8-16 duuni). Mutta mies ei esim nyt tiedä miten varata päiväkodista hoitovuoroyät (olen yrittänyt opettaa) tai pukea lasta (talvella toppavaatteet, kesällä riittää vähempi) yms muita esimerkkejä. Joten käytännön syistä mun kuitenkin olisi oltava lähivanhempi vaikka kohta ekaluokan aloittavalle mun työajat ei sopisi.

Tämän takia en ole vielä eronnut, vaan odottelen aikaa että lapsi kasvaa niin että pärjään sen kanssa kun vuorotyöt jatkuu

Vierailija
84/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut oikeaa kohtaamista?

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Miksi et näe lapsiasi sekä lyhyemmin että sen lisäksi myös pidemmin (isäviikonloput vähintään tai jopa viikon lomareissut), erityisesti kun teillä nykyään menee hyvin?

Vierailija
85/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä itsekin monta tapausta, joissa äiti on ottanut kaiken irti eron jälkeisestä vallasta. Perhepiirissänikin on räikeä tapaus, jossa äiti erosta loukkaantuneena teki kaikkensa, jotta olisi saanut kaikki pelattua toisiaan vastaan. Erosta on nyt kymmenen vuotta ja kaikki muut ovat korjanneet välinsä paitsi tämä katkeroitunut myrkynkeittäjä.

Suomessa edelleen usein ajatellaan äitiä ykkösvaihtoehtona vanhemmaksi ja erotilanteissa oletetaan, että äiti ottaa isomman kasvatusvastuun jne. Välillä se on hyvä juttu ja välillä ei. Tilastot ovat karuja miesten kannalta.

No mutta asiaan - jos aloittajalle on laitettu estot lasten puhelimiin, miten se on perusteltu? Miten asiaa kommentoitiin lastenneuvojalla? Oliko tästä erikseen jotain sovittelua, mitä siellä sovittiin?

Vierailija
86/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä itsekin monta tapausta, joissa äiti on ottanut kaiken irti eron jälkeisestä vallasta. Perhepiirissänikin on räikeä tapaus, jossa äiti erosta loukkaantuneena teki kaikkensa, jotta olisi saanut kaikki pelattua toisiaan vastaan. Erosta on nyt kymmenen vuotta ja kaikki muut ovat korjanneet välinsä paitsi tämä katkeroitunut myrkynkeittäjä.

Suomessa edelleen usein ajatellaan äitiä ykkösvaihtoehtona vanhemmaksi ja erotilanteissa oletetaan, että äiti ottaa isomman kasvatusvastuun jne. Välillä se on hyvä juttu ja välillä ei. Tilastot ovat karuja miesten kannalta.

No mutta asiaan - jos aloittajalle on laitettu estot lasten puhelimiin, miten se on perusteltu? Miten asiaa kommentoitiin lastenneuvojalla? Oliko tästä erikseen jotain sovittelua, mitä siellä sovittiin?

Heh, näkee taas kuinka tietämättömiä ja hyväuskoisia olette LASU:n virkakoneiston suhteen, ei tuota millään perusteltu, ex oli ilmoittanut LASU:lle että on laittanut estot lasten puhelimiin ja sieltä tuo ilmoitettiin minulle, joten mitäpä teet tuossa tilanteessa?

Vierailija
87/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, näkee taas kuinka tietämättömiä ja hyväuskoisia olette LASU:n virkakoneiston suhteen

Vaaditko tapaamissopimusta, veitkö asian oikeuteen, haitko lähihuoltajuutta? Teitkö mitään muuta kuin uikutit? 

Vierailija
88/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette tajua että tuo psykopaattiakka, kun se ei enää kyennyt haukkumaan ja mitätöimään mua julmasti  kun lähdin pois sieltä hänen vankilasta, niin AINOA keino millä se pystyi enää kiusaamaan mua oli nuo lapset ja se aivopesi heidät inhoamaan minua (isää) ja esti kaikin keinoin kaikki yhteydet minun ja lasteni välillä.

Ei tapaamisoikeus ole vanhemman oikeus, vaan lasten oikeus. Lapsilla on oikeus tavata vanhempaa, mutta ei velvollisuutta. Tosin, vanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lasta jos vanhempi itse ei halua, kuten eipä voi lapsiakaan.

Vierailija
89/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, näkee taas kuinka tietämättömiä ja hyväuskoisia olette LASU:n virkakoneiston suhteen

Jos äiti estää sovitut tapaamiset ja yhteydenpidon, viet asian oikeuteen tietenkin.

Vierailija
90/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö sä nyt siis oikeasti sanoa, että et tehnyt puheluiden estolle yhtään mitään ja nyt kaipaat myötätuntoa?

Et ole vastannut kysymykseen siitä, estettiinkö sinulta myös sinulle myönnetyt tapaamiset ja mitä teit sille asialle. Vai annoitko vaan olla?

Vierailija
91/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti vieraannuttanut ilman hyvää syytä.

Mikähän tämä hyvä syy teille mammoille on? Se, ettette saaneet simputtaa miestä? Mies jäi työttömäksi?

Vierailija
92/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö sä nyt siis oikeasti sanoa, että et tehnyt puheluiden estolle yhtään mitään ja nyt kaipaat myötätuntoa?

Et ole vastannut kysymykseen siitä, estettiinkö sinulta myös sinulle myönnetyt tapaamiset ja mitä teit sille asialle. Vai annoitko vaan olla?

Aloittaja on kehittänyt oman totuuden tapahtumista ja siinä hän on pahan naisen uhri. 

Vierailija
93/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko yhteenkään vieraanuttamistarinaan. Isät itse pilaavat kaiken lupausten ja velvollisuuksien laistamisella. Halutaan olla isiä vain kun itselle sopii ja sittenhän se ei sovi, kun tulee uusi nainen kuvioihin.

On oma kokemus myös. Lasteni isä sai lähihuoltajuuden. Sitä kesti muutama kuukausi, kun isä alkoi sitten puhumaan, että hänen pitää muuttaa naisensa luo, ja lapset muuttavat luokseni. Sen jälkeen ei lapset isällä käyneetkään, kun isä muutti. Sitten jäi elatuskin maksamatta ym. 

Nämä kaikki viestit vain toistavat sen saman miesvihan, mikä näissä vierraannuttamisissa on takana. Naiset käyttävät valtaa vielä avioeron jälkeen ja lapset on heille vain pelinappuloita. 

Vierailija
94/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kehittänyt oman totuuden tapahtumista ja siinä hän on pahan naisen uhri. 

Kirjoittelin tuossa ylempänä siitä, että pahantahtoisiakin naisia tosiaan on, tunnen itsekin, mutta aloittajan asennetta en todella ymmärrä. Kenen tämä tilanne pitäisi ratkaista, ellei hänen itsensä? Akka on hankala niin okei, alistun siihen ja lapset perinnöttömiksi.

Vierailija
95/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapaamisoikeus ole vanhemman oikeus, vaan lasten oikeus. Lapsilla on oikeus tavata vanhempaa, mutta ei velvollisuutta. Tosin, vanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lasta jos vanhempi itse ei halua, kuten eipä voi lapsiakaan.

Toki on laissa lasten oikeus, mutta Suomessa ne tapaamiset myönnetään lähes kaikille niitä hakeville etävanhemmille oikeudessa. Oliko nyt kyse siis siitä, että lapset olivat yli 12-vuotiaita eivätkä otse tahtoneet nähdä sinua?

Vierailija
96/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi, jolla on puhelin, osaa kyllä ottaa eston pois halutessaan.

Vierailija
97/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki viestit vain toistavat sen saman miesvihan, mikä näissä vierraannuttamisissa on takana. Naiset käyttävät valtaa vielä avioeron jälkeen ja lapset on heille vain pelinappuloita. 

Miten tuossa omasta esimerkissäni lapset olivat pelinappuloita. Isä vain hylkäsi. 

Vierailija
98/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne äm mät ovat. Estää itse miehen ja lasten tapaamiset ja sitten itkee ihmisille, kuinka ex on sika, alkoholisti, väkivaltainen ja pettäjä. Kaikki tietysti uskovat naista ja näkevät hänet uhrina, vaikka oikeasti mies ja lapset ovat uhreja. Niin oli minun veljenkin tapauksessa, heillä oli yheishuoltajuus ex-vaimon kanssa, mutta tämä ex ei antanut veljeni tavata lapsia ja levitti hänestä ties mitä valheita. Veli oli muka alkoholisti, pettäjä ja väkivaltainen ex-vaimoa ja lapsia kohtaan. Veli oli oikeasti erittäin kiltti, absolutisti ja erittäin lapsirakas. Hän itki usein sitä, kun ei saanut tavata lapsiaan joita hänellä oli kova ikävä heitä. Veljeni kuoli muutama viikko sitten ja nyt jo nyt aikuiset lapsensa kertoivat, että äitinsä oli vain naureskellut asialle ja ihmetellyt, että miksi veljen tytär itki isänsä kuolemaa.

Vierailija
99/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan he sinunkin lapsiasi. Toivon, että saat välinne sille mallille, että saat pitää huolta lapsistasi edelleen ja olla isä.

Kunnon isä on tärkeä olemassa.

Tsemppiä toivottaa tämä mummoihminen

Helppo sanoa. On noita seurattu. Osa tekee tahattomasti: tahallaan sen, että vieraannuttavat toisesta vanhemmasta.

Ei siinä ole helppoa lähentyä, kun on tehty hyvä pohjatyö erottamiseksi.

Vierailija
100/129 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, näkee taas kuinka tietämättömiä j

Kummallista. Pitää hakea oikeuden kautta, että saa tavata omaa lasta?

rankkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi