Tili tyhjenee nopeasti nykyään
En ole tehnyt mitään erityisiä hankintoja edes, mutta tili oli tyhjentynyt taas niin, että yksi ajastettu maksu ei ollut mennyt ollenkaan läpi.
Tämä on jo todella poikkeuksellista, kun olen jopa hyvätuloinen. Elinkustannukset ovat vaan nousseet niin, että tuntuu, että kaikki menee peruselämiseen.
Kommentit (10)
Sama ongelma täällä. Oli pakko realisoida osakkeita, jotta saa laskut maksettua. Inhottava ottaa hätävarasäästöt käyttöön.
Minulla ainakin jää joka kk säästöön 400-1200€.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
Kirjoitin jo, että olen hyvätuloinen. Bruttopalkkani on 7000 euroa. Nettona n 4000 euroa.
Silti tili on käytännössä tyhjä. Tuossa ei ole ollut edes mitään matkoja, ei ravintolaruokia, ei ole mökkiä, ei ollut auton huoltoa, tms ei mitään erityistä. Normaalit asuinkulut perheeltä ja ruuat, jotka maksan yksin, kun mies on työtön ja kotona asuu vielä teini.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millaiset asuinkulut sinulla on ja kuinka monen hengen ruokakulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset asuinkulut sinulla on ja kuinka monen hengen ruokakulut?
Asuinkulut 1400€/kk ja ruokakulut noin 1500€/kk 2 henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Elät yli varojesi.
Selvästikin niin nykyään. Ennen ei ollut niin, vaan jäi joka kuukausi säästöönkin. Lisäksi ennen minulla oli mökkikin, josta oli kuluja, mutta olen myynyt sen pois.
Paljonko muilla 3 hengen perheillä, jossa on teini, menee elämiseen kuukaudessa? Ensinäkemältä 4000 netto tuntuu isolta summalta, mutta kai yleensä ihmisillä on kahden hengen tulot, niin ei se kovin poikkeuksellista voi olla perheen kokonaistulona.
Ap
Suomessa on sekä ryöstöverotus että ryöstöhinnat.
Sen jälkeen kun maksat palkasta verot niin maksat kaikesta vielä 25.5% arvonlisäveroa jne ym