Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi karjuu aivan täysiä, jos ei saa mitä haluaa

Vierailija
21.09.2024 |

Neuvoja olisiko? Tilanne on se, että lapsi ei ole koskaan, huom ei siis kertaakaan saanut huutamalla ja karjumalla sen mitä haluaa. Vaan jos huutaa ja karjuu vaatiakseen jotain, niin silloin ei ainakaan saa. Luulin, että tällä tavalla tuo karjuminen loppuisi, kun ei se tehoa, ei ole koskaan tehonnut. Mutta ei, jatkunut on jo vuosia. Muuta lapsi on kyllä älykäs ja hyvä oppimaan, mutta tässä asiassa en vain saa muutosta aikaiseksi. Kaikkien muiden korvat on jo aika kovilla. Sanokaa viisaammat toimiva kasvatuskeino tähän.

Kommentit (329)

Vierailija
301/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mies huomaa, että hän ei kotiin palatessaan pääse kotiin sisälle, koska lukot on vaihdettu eikä kukaan avaa kun koputtaa (ja kyseessä on omakotitalo jossa ei ole huoltomiestä), niin tietenkin mies soittaa poliisit. Niin kuin nainenkin vastaavassa tilanteessa. Jokaisella on lain mukainen oikeus päästä omaan kotiinsa. 

No mies voi sitten selitellä poliisille, miksi hänen lapsensa huutaa yksinään pää kotona. Nainenhan poistuu tuossa tilanteessa kotoa ennen poliisin tuloa ja vierittää tilanteen raukkamaisesti paenneen miehen niskaan. "Siis kuinka sä Matti kehtaat jättää lapsen yksin huutamaan. Mitä täällä on oikein tapahtunut, kun lapsi itkee noin kovasti? Eihän se koskaan ennen ole noin paljon huutanut". 

En muuta sano kuin että hyvin raskasta luettavaa nuo sinun uhoamiset.

Vierailija
302/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi saa hoitaa asian.

Miksi ihmeessä, jos miehestä ei siihen ole?

Erottuani arvostetusta, puolustusvoimien kantahenkilökuntaan kuuluvasta väkivaltaiseksi muuttuneesta miehestäni päätin, että näistä lapsista pidän äärimmäisen hyvää huolta ja niin tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mies huomaa, että hän ei kotiin palatessaan pääse kotiin sisälle, koska lukot on vaihdettu eikä kukaan avaa kun koputtaa (ja kyseessä on omakotitalo jossa ei ole huoltomiestä), niin tietenkin mies soittaa poliisit. Niin kuin nainenkin vastaavassa tilanteessa. Jokaisella on lain mukainen oikeus päästä omaan kotiinsa. 

No mies voi sitten selitellä poliisille, miksi hänen lapsensa huutaa yksinään pää kotona. Nainenhan poistuu tuossa tilanteessa kotoa ennen poliisin tuloa ja vierittää tilanteen raukkamaisesti paenneen miehen niskaan. "Siis kuinka sä Matti kehtaat jättää lapsen yksin huutamaan. Mitä täällä on oikein tapahtunut, kun lapsi itkee noin kovasti? Eihän se koskaan ennen ole noin paljon huutanut". 

En muuta sano kuin että hyvin raskasta luettavaa nuo sinun uhoamiset.

Sitä saa mitä tilaa. Itsehän lähdit sekoilemaan poliiseilla ja muulla älyttömällä. Minä vain löin löylyä lisää. Hyvin toimi näköjään :)

Vierailija
304/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin vain auttaa, ettei lapsesi sitten tule pakeilleni aikuisena traumojensa kanssa. Tyypillinen on, että välit vanhempiin ovat viileitä kun lapsi ei kokenut saaneensa ymmärrystä ja rakkautta osakseen. Kai sinäkin haluat, että lapsi sekä käyttäytyy oikein, että kehittyy tasapainoiseksi...

-

Kenelle tämän kommentin osoitit? Minulle ap:lle vai tuolle toiselle kirjoittajalle? 

Ap

Penska kerjää selvästi huomiota kuten huomionkipeä äitinsä.

Kuule nyt onnistuit saamaan ihan tarpeeks huomiota aikasiks, ja raja on ylitetty. Tänä yön sun kotiin tullaan ja saat isoo patukkaa peräsuoleen loppuyön, niin opitpahan olemaan, ja puhumaan vasta kun sua puhutellaan

Vierailija
305/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höps, näihin juttuihin siis osallistui koko perhe.

Poika ei käyttäytynyt huonosti, hän oli vain vähän hankala ja näin, että ei oikein nauttinut olostaan

Me kaikki tykättiin näistä jutuista ja jos luulet, että kuntoportaat ja leijan lennättäminen koko perheen voimin oli lellikin suosimista, niin olet kyllä outo

Kyllä ne kaksi muutakin saivat tietysti valita minne mennään aina välillä, mutta kun tässä kysyttiin, miten auttaa Ap:n huutavaa lasta

En tiedä, mikä sun ilmiselvään ilkeilyyn ja huonoon sisälukutaitoon on syynä

Vierailija
306/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut todella allerginen. Kuvaamasi käytös sopii minuun ehkä noin kaksi-kolmevuotiaana. Sen jälkeen olen oppinut vähitellen sanomaan, jos on paha olo. Tässä on kyse seitsemänvuotiaasta lapsesta, koululaisesta. Luulisi sen ikäisen jo osaavan ilmaista itseään muutenkin kuin vain karjumalla.

--

Tämä. Naurettavaa selitellä ison lapsen huonoa käytöstä jollain allergioilla. Vain pikkuvauva ilmaisee kurjaa oloaan huutamalla, koska hän ei vielä osaa kertoa, mihin sattuu. 7-vuotias on jo koulussa ja hänen pitää osata puhua. Eri asia sitten, jos kyseessä on mutismista kärsivä autisti tms. 

Ihan normaali lapsi oli kyseessä joka huusi noin 8v ikään asti allergiaa. Sen jälkeen oppi sanomaan että allergiahuono-olo ja ottamaan lääkkeen. Nyt lapsi aikuinen ja opiskelee yliopistossa. Se allergia ei vaan kaikilla ole niin selkeä juttu. Onhan paljon aikuisiakin jotka kiukkuavat eivätkä saa sanottua että kurja olo johtuen asiasta A.  Se allergia olo ei välttämättä ole selkeä kutittaa selästä, pää kipeä ym vaan yleinen kurja olo. Sitä on vaikea sanoittaa varsinkin jos ei tiedetä mistä kyse. Kaikki vaan kiukuttaa ja sitten huudetaan. Ja miksikö ei huudeta esim koulussa no kyllä me kaikki ollaan yleensä vähän vieraskoreita ja koetetaan käyttäytyä vieraammassa paikassa normaalisti huomiota herättämättä. Kotona sitten näkyy se koreilematon olo. 

itseäni vaan harmittaa neuvot hakata lapsi kun huutaa, olla huomioimatta ym. Oma lapseni kasvoi empaattiseksi ja hänellä on paljon ystäviä ja uskoo että elämästä kyllä selviää. Ihan kokenut neuvolalääkäri ohjeisti pitämään huolta että lapsi syö vain hänelle sopivaa ruokaa. Miksi kiusaisin lasta tekemällä hänelle kurjan olon kun voi pitää huolta että voi hyvin ja koko perhe voi hyvin kun ei ole turhaa huutoa ja kiukkua.

Ap harkitse ihan oikeasti sitä mahdollisuutta että lapsen huudon taustalla on allergia, refluksi tai joku muu fyysinen vaiva. Teetä lapselle allergiatestit jos mahdollista. Ne ei aina näytä oikein (voi olla vääriä positiivisia ja vääriä negatiivisia) mutta niistä voi saada hyvin suuntaa siitä onko lapsella allergioita. Jos ei ole niin unohda se. Jos on niin koeta löytää ruokavalio jolla lapsi (ja koko perhe) voi hyvin.

Vierailija
307/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi saa hoitaa asian.

Miksi ihmeessä, jos miehestä ei siihen ole?

Erottuani arvostetusta, puolustusvoimien kantahenkilökuntaan kuuluvasta väkivaltaiseksi muuttuneesta miehestäni päätin, että näistä lapsista pidän äärimmäisen hyvää huolta ja niin tein.

Hah, mähän oon aina sanonu, että ne armeijahullut on ihan sekopäitä. Täälhän oli yks keskustelukin missä monta sellasta lähti uhoomaan ja olemaan. Yks karpaasin kokonen korstokin yritti laittaa niit kuriin, jonka kaa niille ois käyny huonosti, mut silti kerjäs vaan verta nenästään. Niil ei kyl oo yhtään itsesuojeluvaistoo

Vierailija
308/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Itsehän lähdit sekoilemaan poliiseilla ja muulla älyttömällä. Minä vain löin löylyä lisää. Hyvin toimi näköjään :)

-

Olen eri kuin se joka kirjoitti poliiseista ym. Tässä ketjussa kirjoittaa useampi eri ihminen.

Vierailija
309/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut todella allerginen. Kuvaamasi käytös sopii minuun ehkä noin kaksi-kolmevuotiaana. Sen jälkeen olen oppinut vähitellen sanomaan, jos on paha olo. Tässä on kyse seitsemänvuotiaasta lapsesta, koululaisesta. Luulisi sen ikäisen jo osaavan ilmaista itseään muutenkin kuin vain karjumalla.

--

Tämä. Naurettavaa selitellä ison lapsen huonoa käytöstä jollain allergioilla. Vain pikkuvauva ilmaisee kurjaa oloaan huutamalla, koska hän ei vielä osaa kertoa, mihin sattuu. 7-vuotias on jo koulussa ja hänen pitää osata puhua. Eri asia sitten, jos kyseessä on mutismista kärsivä autisti tms. 

Ihan normaali lapsi oli kyseessä joka huusi noin 8v ikään asti allergiaa. Sen jälkeen oppi sanomaan että allergiahuono-olo ja ottamaan lääkkeen. Nyt lapsi aikuinen ja opiskelee yliopistossa. Se allergia ei vaan kaikilla ole niin selkeä juttu. Onhan paljon aik

Normaali lapsi osaa puhua jo ennen 8 ikävuotta. Jos 8-vuotias puhuu "allergiahuono-olo" tyylillä, hänessä on jotain vikaa. Tuo on noin 3-vuotiaan lapsen tapa puhua. 

Vierailija
310/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Olen eri kuin se joka kirjoitti poliiseista ym. Tässä ketjussa kirjoittaa useampi eri ihminen.

Juujuu. Tietenkin olet eri. Minä puolestani olen Kiinan keisari :D

Vierailija
311/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni karjuu täysillä, koska viini loppui? En olisi ostanut taaskaan jos olisin taas tienyt, että tämä mukava ilta päättyy riitaan. No vaimo meni vaihteeksi lähikuppilaan ja tulee jos tulee kotiin... Olen aika loppu

Vierailija
312/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni karjuu täysillä, koska viini loppui? En olisi ostanut taaskaan jos olisin taas tienyt, että tämä mukava ilta päättyy riitaan. No vaimo meni vaihteeksi lähikuppilaan ja tulee jos tulee kotiin... Olen aika loppu

Mene karjumaan sinne kuppilaan vaimollesi. Se helpottaa. 

Vierailija
313/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
314/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 16v tytär on nyt viimeisimmän diagnoosin mukaan juurikin mutismista kärsivä autisti, ja lisäksi vielä masentunut. 7 vuotiaana hän ei vielä kärsinyt mutismista ollenkaan, mutta eipä vaan saanut sanottua mikä vaivasi, kun alkoi huutamaan. 

Joku viisas täällä neuvoo, että sen kun vaan ei sallita ja tehdään vaan loppu huutamisesta. Sinulla varmaan on joku hyvä keino jolla siitä tehdään loppu ihan tuosta vaan. Hieno homma. Kyllä niitä kaikenlaisia viisaita neuvojia on saanutkin kuunnella tässä vuosien varrella.

Eipä tuolla psykiatrisella osastollakaan ollut parempaa keinoa kuin ns. hoidollinen kiinni pitäminen, jossa lapsi vaan huutaa itsensä väsyksiin ja lopulta nukahtaa. Ja sitten taas toisena päivänä sama.

Autismihuutajalle tyypillistä on myös se, että mitkään rangaistukset eivät tehoa. Ei haittaa karkkipäivän menetys, puhelimen pois otto, kesäretken välistä jääminen, uimahallin peruminen, pelien pois ottaminen. AP:n lapsikin oli täysin tyytyväinen 5kk mittaiseen TV:n katselukieltoon ja lähinnä kohautti olkiaan Lintsireissun perumiselle, että "OK".

Eli senkin puolesta vähän kallistun siihen, ettei AP:n lapsen aivotoiminta ole 100% normaalia.

Vierailija
315/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ei sinun tarvitse uskoa. Tosin nolaat vain itsesi noilla huuteluillasi. 

Vierailija
316/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ei sinun tarvitse uskoa. Tosin nolaat vain itsesi noilla huuteluillasi. 

Ei niin. Miksipä sitä päivänselvää valhetta uskoisikaan. Nolaamisesta sinun ei tarvitse huolehtia. En ole niin pieni lapsi, että nolostuisin jostain höpöhöpö-palstan kirjoitteluista.

Vierailija
317/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 16v tytär on nyt viimeisimmän diagnoosin mukaan juurikin mutismista kärsivä autisti, ja lisäksi vielä masentunut. 7 vuotiaana hän ei vielä kärsinyt mutismista ollenkaan, mutta eipä vaan saanut sanottua mikä vaivasi, kun alkoi huutamaan. 

Joku viisas täällä neuvoo, että sen kun vaan ei sallita ja tehdään vaan loppu huutamisesta. Sinulla varmaan on joku hyvä keino jolla siitä tehdään loppu ihan tuosta vaan. Hieno homma. Kyllä niitä kaikenlaisia viisaita neuvojia on saanutkin kuunnella tässä vuosien varrella.

Eipä tuolla psykiatrisella osastollakaan ollut parempaa keinoa kuin ns. hoidollinen kiinni pitäminen, jossa lapsi vaan huutaa itsensä väsyksiin ja lopulta nukahtaa. Ja sitten taas toisena päivänä sama.

Autismihuutajalle tyypillistä on myös se, että mitkään rangaistukset eivät tehoa. Ei haittaa karkkipäivän menetys, puhelimen pois ott

Eikö tossa vaiheessa pitäisi vaan antaa arvostusta tahdonvoimasta, ja että elää periaatteen mukaan, eikä retkahda jokaiseen nautintoon? Pulskat av-mammat ois jo hätää kärsimässä jos joku niiltä kieltäis jokapäiväsen karkkipussin ja viiden tunnin tvn kattelut. Siinä vaihees ois uho vaihtunu nopeaan jo maireeseen aneluun

Vierailija
318/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä vain on käynyt niin, että miehestä on kuoriutunut mieslapsi vasta sitten kun vaimosta tuli äiti. Kun vaimo oli vain vaimo, niin mies käyttäytyi normaalin miehen tavoin. Mutta kun syntyi lapsi ja vaimo muuttui äidiksi, niin mies muuttui samalla toiseksi lapseksi, kun huomasi, että perheessämmehän on nyt äiti.

--

Näinhän te lapaset aina asian selittelette. Tuosta vaan alfauros muuttui pikkupennuksi. Oikeassa elämässä niin ei tapahdu, vaan se mieslapsi on ollut mieslapsi ihan aina. Sinä vain et ole halunnut sitä nähdä, kun on ollut niin pakottava tarve lisääntyä ja täyttää maailma. 

Ei alfauros vaan tavallinen mies. Suurin osa miehistä ei ole mitään alfauroksia vaan ihan tavallisia. Harva nainen pariutuu alfauroksen kanssa. Osin siksi, että moni ei edes halua, osin siksi että alfauroksia on hyvin harvassa.

Alfauros vielä menee, mutta jos sigmamiehen kanssa pariutuu, niin sitten vasta hommat onkin ihan eri lailla, ja ollaankin ihan helisemässä. Siellä jos lähtee akka hetkeekään sekoilemaan, niin kyllä sen jälkeen punottais rouvan pullea takamus seuraavat pari viikkoa

Vierailija
319/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suutu sille tenavalle ihan kunnolla.

Luuletko tosissasi ettei hermo olisi itselläkin mennyt tässä vuosien varrella joskus? Silloin on paha mieli kaikilla. Myönnän itsekkin taantuneeni joskus 3 vuotiaan tasolle lapsne kanssa riidellessä.

En tarkoittanut hermojen menettämistä enkä huutamista. Päinvastoin. Näytät sille lapselle, että olet aikuinen ja olet tosissasi sekä vihainen. 

Paha mieli saakin lapselle tuosta tulla, koska ei tottele.

Tämähän se on jo taaperosta lähtien. Mitä enemmän lapsi kiihtyy, sitä rauhallisemmaksi vanhempi muuttuu. Silloin hallitsee tilannetta. On jämäkkä aikuinen ilman hermojen menettämistä ja huutamista.

Tällä minäkin menin. Oma äitini suuttui lähes kaikesta ja HUUSI.

Jotenkin tuo lähti ihan sisäsyntyisesti, kun sain omat lapseni. Päätin, että toimin toisin.

Kunnioitin heitä vauvaiästä lähtien. Kasvoivat hyviin käytöstapoihin. Kunnioittavat itseään sekä muita.

Kiitos tästä hullulle äidilleni, joka suuttui ja raivosi esim siitä, että olin kaatunut pyörällä ja polvesta tuli verta kun olin neljävuotias. :D

Vierailija
320/329 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä sitä penikkaa kunnolla turpaan, niin eiköhän karjuminen lopu samantien.

Kuule tuun vetää sua turpaan, ja saat isol patukkaa loppuyöks suoleen, niin katotaan jaksatko vielä sen jälkeen tääl kirjotella törkyä