Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle: oletko koskaan saanut onnellisuutta rahalla ostamastasi hyödykkeestä?

Vierailija
21.09.2024 |

Tekeekö raha onnelliseksi?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, raha tuo myös onnea. 

Vierailija
82/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crosstrainer 

Juoksukengät 

Kahvakuulat ja käsipainot

Jumppakuminauhat

Kirkasvalolamppu

D-vitamiini

Urheilurintsikat

Kuulokkeet

Hyvät pikkuhousut ja sukat (varsinkin juoksuun)

Monet kirjat, kuten kasvisruokakeittokirjat ja lastenkirjat 

Taidetarvikkeet

Ei tule minun onni tavaroista, mutta edellä mainitut ovat kuitenkin lisänneet välillisesti hyvinvointia ja onnellisuutta.

Aa.. unohdin: Makuupussitakki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira.  Kun ostin koirani joka on nyt  9-vuotias ja maksoin siitä 800 euroa sain niin valtavan määrän onnea elämääni ettei mikään muu ostamani ole lähellekään yltänyt.

Rakastan häntä valtavasti.  SEn kaltainen onni jota mikään ei korvaa eikä pois voi ottaa.  Olen joskus hankkinut itselleni jotain joka on tuottanut lyhytaikaista iloa mutta muutunut sitten arkipäiväiseksi. Onni koirastani on ja pysyy.

Sydämestäni toivon että saatte vielä monia vuosia nauttia toistenne seurasta. Ihana ja mieltä lämmittävä kirjoitus.🥰🤗

Vierailija
84/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä olen onnellinen, kun on ruokaa, koti, vaatteita, bussilippu, pesukoneet, liesi, kylmäkalustot, huonekalut..Kurjaa olisi ilman noita ja montaa muuta asiaa

Vierailija
85/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uloomaan matkat ovat tuoneet onnea. Ja oma koti, ja auto myös koska se helpottaa elämää niin paljon, pääsen tapaamaan ystäviäkin enemmän.

Minä kärsin ulkomaanmatkoilla, finnairiruuhkat, 40 asteen kuumuus, tai pölyiset suurkaupunkit,tylsä hotellihuone jne.

Vierailija
86/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun käyn hyödykkeen luona hän saa minut vähintäänkin iloiseksi tyhjentäessään säkkini. Onko se onnea vaiko rahan luomaa hallusinaatiota ,illuusio jonka voi rahalla saada. Mutta hyvältä se tuntuu. Toisaalta joka itseään ylentää se toisia alentaa ja lempilauseeni onkin.. köyhät kyykkyyn. 

Vierailija
87/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin nytkin. Taas sai käydä kaupassa sillain että oli puhelimessa laskin auki. Nyt jää tarpeellisetkin asiat ostamatta. Koko ajan saa miettiä miten rahat riittää. Kyllä tämä ihmistä syö; herään monta kertaa yössä murehtimaan tätä tilannetta. Tekis mieli sanoa rumasti jokaiselle joka sanoi että raha ei tee onnelliseksi. Niin että maksamattomat laskut ja rikkinäiset vaatteetko sitten tekee?

Vierailija
88/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuushoitojen, jotka maksoivat useita tuhansia, johdosta sain paljon onnellisuutta, sillä saimme kaksi lasta ja olen nauttinut äitiydestä. Ilman hoitoja emme voi saada lapsia.

Tätä minä todella ymmärrän- onnea!

t. luomusti saanut

Vierailija
89/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme isomman asunnon. Huonounisten lasten kanssa sain ekaa kertaa vuosiin nukkua kotona kunnolla, kun pääsi "eristyksiin" nukkumaan. 

Olen voinut ostaa lääkkeitä sairauteeni.

Kiireisenä ja umpiväsyneenä olen voinut ostaa valmisruokaa ja levätä.

Olen voinut ostaa lämpimät, hyvät talvivaatteet, joilla on ollut mukavaa ulkoilla kovallakin pakkasella. Sama sadevaatteiden kanssa.

Mitä järkeä on ulkoilla sateella jos on iso asunto?

Jotkut meistä tykkää ulkoilla sateella, jopa syksytuulien aikana!

Vierailija
90/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uloomaan matkat ovat tuoneet onnea. Ja oma koti, ja auto myös koska se helpottaa elämää niin paljon, pääsen tapaamaan ystäviäkin enemmän.

Minä kärsin ulkomaanmatkoilla, finnairiruuhkat, 40 asteen kuumuus, tai pölyiset suurkaupunkit,tylsä hotellihuone jne.

Tuonkin kaiken voi välttää oikeilla valinnoilla. 

Vierailija
91/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kauppias antaa hyödykkeitä rahasta, hän ei tee niin pitääkseen rahat vaan vaihtaakseen ne uusiin hyödykkeisiin. Liike-elämän perimmäinen tarkoitus ei ole rahan haaliminen vaan hyödykkeiden vaihto. Raha on keino, ei päämäärä: sen vaihto on hyödykkeiden oikeudenmukaisen vaihdon symboli. Elämän aineellisten tarpeiden molemminpuolinen vaihto. Seuratkaamme tätä periaatetta hengellisen alueen puolelle ja etsikäämme sen toimintaa sieltä. Kun uskonnollinen ihminen antaa hengellisiä asioita: ystävällisyyttä, sympatiaa, rakkautta saaden vastineeksi onnellisuutta, hän ei pyri haalimaan ja ahnehtimaan onnea vaan jakamaan sitä muille ja saamaan siten hengellisiä asioita takaisin itselleen. Itsekkyyden päämäärä on henkilökohtaisen nautinnon ja onnellisuuden saaminen, uskonnon päämäärä on hyveen levittäminen.Hengelliset siunaukset ovat ystävällisyys, veljeys, hyväntahtoisuus, sympatia, ääretön myötätunto, kärsivällisyys, luottamus, rauhallisuus, loputon rakkaus. Nälkäisen sielun siunaukset ja tarpeet ovat hankittavissa, mutta niiden hinta on maksettava: töykeys, armottomuus, ilkeys, kovuus, kärttyisyys, kärsimättömyys, epäluottamus, riitaisuus, viha ja julmuus.

Vierailija
92/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Kolariin vaaditaan kaksi olit miten hyvä tahansa. Autokorimekaanikkona olen erimieltä siitä onko uusi auto turvallisempi vai ei. En voi kuin toivoa että onnesi jatkuu."

Todennäköisempää minun on kuolla kaupungilla pyöräillessä tai suojatiellä auton alle jääneenä kuin sen 7.5 km työmatkan aikana autolla max. 50 km/h ajellen. Mutta tuolla valtateillä kyllä sillä henki menee joka yhdistelmäni keulaan osuu.

Vierailija
93/99 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat ovat Suomessakin vain lisääntyneet huolimatta siitä, että ihmiset kuluttavat (velaksi) yhä enemmän.

Ovatko? Kyllä ennen taisi olla enemmän alkoholiongelmallisia esimerkiksi. 

Vierailija
94/99 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Kolariin vaaditaan kaksi olit miten hyvä tahansa. Autokorimekaanikkona olen erimieltä siitä onko uusi auto turvallisempi vai ei. En voi kuin toivoa että onnesi jatkuu."

Todennäköisempää minun on kuolla kaupungilla pyöräillessä tai suojatiellä auton alle jääneenä kuin sen 7.5 km työmatkan aikana autolla max. 50 km/h ajellen. Mutta tuolla valtateillä kyllä sillä henki menee joka yhdistelmäni keulaan osuu.

Olet aivan oikeassa. Todennäköisyydet jäädä henkiin 50km/h vanhalla autolla keulakolarissa on noin 10% luokkaa.

Kuitenkin autokolareita sattuu enemmän kuin suojatie yli ajoja missä voi itse vaikuttaa huomattavasti enemmän.

Vierailija
95/99 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ehdottomasti. Mä olen ostanut aikaa eli vähentänyt reilusti työntekoa. 

Vierailija
96/99 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut paljonkin onnellisuutta ostamistani hyödykkeistä. Kun olen ollut rahaton niin se on aiheuttanut onnettomuutta.

Vierailija
97/99 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen päivä. Rahalla ostamani asiat tuottaa mulle eniten onnellisuutta. Elämäni olisi kamalaa esimerkiksi ilman omakotitaloa ja autoa. Olen hyvin kiitollinen kaikesta mitä olen voinut ostaa helpottamaan elämää. 

Vierailija
98/99 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapselle ostettua talvikengät, kun ex maksoi jostain nyt yhden kuukauden elarit. Olikin ensimmäinen kerta kun se maksoi mitään ja lapsi on pian 4v.

Vierailija
99/99 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vaimon ammattilaisiin. Paras päätös ikinä ja tuottaa onnellisuutta kerta toisensa jälkeen. Avioehdon vuoksi nyt on varaa myös matkustella ja tutustua eri kulttuureihin ja myös niiden tarjoamiin palveluihin. Onnellinen ja tyytyväinen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan