Käsi sydämelle: oletko koskaan saanut onnellisuutta rahalla ostamastasi hyödykkeestä?
Kommentit (99)
Uloomaan matkat ovat tuoneet onnea. Ja oma koti, ja auto myös koska se helpottaa elämää niin paljon, pääsen tapaamaan ystäviäkin enemmän.
1000€ monta vuotta hyvin toiminut vanha auto, hieman yli 100€ puhelin, 250€ halpistelkku. En tarvitse kallista ja hienoa ja olen tyytyväinen edullisiin ja pitkään palvelleisiin hankintoihini.
Olen saanut (jos nyt ei ihan onnellisuutta), niin ainakin hyvän mielen ostettuani 3€:n hintaisen suihkusaippuan, joka tuoksuu ihanalle.🥰
Toistaiseksi kaikki mikä tekee minusta onnellisen on ostettua. Ei vaan ole riittävästi rahaa kunnon vaatteisiin ja viedä naista ulos joten täytyy pohjustaa sitten muuten.
Vierailija kirjoitti:
1000€ monta vuotta hyvin toiminut vanha auto, hieman yli 100€ puhelin, 250€ halpistelkku. En tarvitse kallista ja hienoa ja olen tyytyväinen edullisiin ja pitkään palvelleisiin hankintoihini.
Kunnes ajat ensimmäisen kolarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostimme isomman asunnon. Huonounisten lasten kanssa sain ekaa kertaa vuosiin nukkua kotona kunnolla, kun pääsi "eristyksiin" nukkumaan.
Olen voinut ostaa lääkkeitä sairauteeni.
Kiireisenä ja umpiväsyneenä olen voinut ostaa valmisruokaa ja levätä.
Olen voinut ostaa lämpimät, hyvät talvivaatteet, joilla on ollut mukavaa ulkoilla kovallakin pakkasella. Sama sadevaatteiden kanssa.
Mitä järkeä on ulkoilla sateella jos on iso asunto?
Iso asunto on kauttaaltaan sisätilaa, eli siellä ei voi ulkoilla. Mitä vikaa on sateella ulkoilemisessa?
Minä vihdoinkin satsasin vähän parempiin lenkkareihin 99eur. ja kyllä kannatti. Olen suorastaan onnellinen niillä metsäpolkuja tallatessani. Sivutuotteena olen hoikistunut, joka sekin tuo hyvää oloa.
Kyllä olen. Oma koti on ollut eniten onnellisuutta tuottava asia.
🇺🇦🇮🇱
Opiskelijana ostin monenlaista kodintarviketta, kyllä ne vaan helpotti elämää. Kokkailu ilman kunnon välineitä on ikävää, eikä joogamatosta ole sängyksi pidemmän päälle.
Kyllä. Olen kokenut nälkää useamman kerran viimeisten muutaman vuoden aikana tai joutunut valita ruoka-lääkkeet. Olen todella onnellinen aina kun voin ostaa elämiseen tarvittavat asiat itselleni ja perheelleni.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa vain harva ostos joka ei ole tuonut mitään iloa. Yleensä netistä ostettuja liian pieniä kenkiä/vaatteita. Ja moni Lidlistä ostettu elintarvike.
Niin, suurin osa kuitenkin ostaa vain tarpeeseen tai käyttöön, jolloin niistä on lähes automaattisesti iloa.
Minut raha tekee onnelliseksi. Olen voittanut paljon rahaa. Minulla ei ole tyttöystävää ollut sen jälkeen kun täytin 21 v ja olen ollut onneton koska halusin naimisiin mutta ei naiset kiinnostu. Vaikka minulla on rahaa niin en ole naista saanut mutta olen lohduttanut itseä ostamalla kalliin veneen ja kesämökin.
Ärsyttävä asenne aloituksessa.
No, ostin kesällä alesta housut 14 eurolla. Ne ovat hyvät. Niistä sain kyllä iloa.
Kyllä.
Raha nimenomaan tekee onnelliseksi.
Sen puute taas onnettomaksi.
Tavara ja materia eivät tee mua onnelliseksi, mutta matkat tekevät. Ylipäätään elämykset kuten vaellukset, sukeltaminen, purjehdus, teatteri, konsertit ja ravintolat ovat tuoneet paljon onnentunteita. Ihan parhaita muistoja on jäljellä jostain suht tavanomaisista jutuista epätavallisissa paikoissa ja ihan helvetillisiltä 30 asteen helteessä tehdyissä vaelluksiltakin.
Raha voi olal ihmiskunnan merkittävin yksittäinen innovaatio. Sehän on osallisena oikeastaan kaikessa inhimillisessä kanssakäymisessä 24/7. Sitä kumartavat kaikki: keppikerjäläisestä paaviin.
On olemassa vain harva ostos joka ei ole tuonut mitään iloa. Yleensä netistä ostettuja liian pieniä kenkiä/vaatteita. Ja moni Lidlistä ostettu elintarvike.