Nyt Volkswagen käänsi suuntansa - investoi miljardeja polttomoottorien jatkokehitykseen
Taas yksi valmistaja lisää luopuu sähköistämistavoitteistaan. Sähkö edelleen mukana mutta jatkossakin vai sivuroolissa. Aiemmin esim Volvo tehnyt jo samanlaisen päätöksen että luovutaan tavoitteesta sähköistää koko mallisto.
"Volkswagen (VW) Group, a leading automotive giant, has announced plans to invest billions in the development of gasoline engines, signaling a shift in its strategy amidst the push towards electric vehicles (EVs). This move comes as several automakers reassess their ambitious electrification goals due to various market and technological challenges."
https://theamazingtimes.com/volkswagen-to-invest-gasoline-engeine/?tboc…
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei investoi Suomeen, koska Tavion kaltaiset.
Voit omistaa Jumalan Sanana ettei mitään merkittävää yritystä kiinnosta suomalaisten ministerien moraaliposeeraukset Ukrainan aakkosväen puolesta tai vastaan. Se ei kiinnosta yrityksiä yleisellä tasolla, eikä varsinkaan investointipäätöksiä tehtäessä.
Ja viisikymmenkertainen summa moottorikehitykseen otetaan hyväuskoisten asiakkaiden lompakosta.
Itse ainakin hymyilen joka nerta volsun nähdessäni. J.malauta mikä onni ettei tuo ole minun!
Vierailija kirjoitti:
Herra Toyota ilmoitti vastaavanlaisesta päätöksestä joku aika sitten.
Japanilaiset kuten Toyota tai Mazda eivät koskaan edes lähteneet mukaan täyssähköistämiseen. Näkivät alusta asti ettei kelpaa ainoaksi vaihtoehdoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Ihan omakohtainen kokemus: minulla on bensafarmari vuosimallia 1997, ollut minulla 23 vuotta. Toki on jossain vaiheessa vaihdettava uudempaan. Haluaisin nähdä sähköauton näillä ikävuosilla, missähän kunnossa mahtaisi olla?
Monilta osin varmaan paljon paremmissa kunnossa kuin se sinun bensiiniautosi. Polttomoottori kun kuluu kilometrien myötä melkoisen paljon ja esimerkiksi 300 000 kilometriä ajettu polttomoottori alkaa olla jo melko loppu. Sähkömoottorit puolestaan kestävät helposti useita miljoonia kilometrejä. Akku on ainoa kysymysmerkki sähköauton osalta 23 vuoden iässä, se ei todennäköisesti enää ole parhaassa terässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra Toyota ilmoitti vastaavanlaisesta päätöksestä joku aika sitten.
Japanilaiset kuten Toyota tai Mazda eivät koskaan edes lähteneet mukaan täyssähköistämiseen. Näkivät alusta asti ettei kelpaa ainoaksi vaihtoehdoksi.
Mazda on toisaalta juuri viime päivinä esitellyt uuden EZ-6 täyssähköisen sedanin ja kertonut että se tulee markkinoille koko maailmassa korvaten nykyisen kutosen. Luulen kyllä että markkinoille tulee myös mazdalle tyypillinen range exteger-vaihtoehto.
Koko maailman autokannan sähköistäminen on täyttä utopiaa puhumattakaan laiva ja lentoliikenteestä. Aivan varmasti polttomoottorilla on siis paikkansa tulevaisuudessakin ja todennäköisesti ne tulevat olemaan yhtälailla "päästöttömiä" kuin sähkömoottorit.
Vierailija kirjoitti:
Sähköhöpötykset ei toimi tarpeeksi hyvin
Täysin samaa mieltä en itse ostaisi sähköautoa
Onko nyt niin että se oli siinä? Akkukäyttöisistä ei tule vallitsevaa käyttövoimaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt niin että se oli siinä? Akkukäyttöisistä ei tule vallitsevaa käyttövoimaa?
Kyllä
Olihan tämä tiedossa. Akkuteknologia ei kehity poliittisilla irtopisteitä kalastelevilla säädöksillä, vaan luonnon- ja insinööritieteiden kehityksellä.
Jos ne tuhannet vihervasemmistolaiset menisivät opiskelemaan sähkötekniikkaa sen sijaan että maleksivat kadulla vaatimassa muita opiskelemaan varsin vaikeaa alaa, voisi akkuteknologia edetäkin johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Ihan omakohtainen kokemus: minulla on bensafarmari vuosimallia 1997, ollut minulla 23 vuotta. Toki on jossain vaiheessa vaihdettava uudempaan. Haluaisin nähdä sähköauton näillä ikävuosilla, missähän kunnossa mahtaisi olla?
Monilta osin varmaan paljon paremmissa kunnossa kuin se sinun bensiiniautosi. Polttomoottori kun kuluu kilometrien myötä melkoisen paljon ja esimerkiksi 300 000 kilometriä ajettu polttomoottori alkaa olla jo melko loppu. Sähkömoottorit puolestaan kestävät helposti useita miljoonia kilometrejä. Akku on ainoa kysymysmerkki sähköauton osalta 23 vuoden iässä, se ei todennäköisesti enää ole parhaassa terässä.
Tksikään litium-ioniakku ei kestä 23 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä polttiskiellosta 2035 ei varmuudella tule mitään, esim Italia jo vastustaa EUssa
Ferrari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä polttiskiellosta 2035 ei varmuudella tule mitään, esim Italia jo vastustaa EUssa
Ferrari
Polttomoottorikielto ei tule toteutumaan koska kukaan ja mikään ei silloin enää liiku mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Saksa ei siis investoi Suomeen koska homofobia ja äärioikeistolaisuus Suomessa. Jää moni työpaikka syntymättä Suomeen.
No eipä taida homofobia vaikuttaa investointeihin tuon taivaallista. Reality check😂
Vierailija kirjoitti:
Saksa ei siis investoi Suomeen koska homofobia ja äärioikeistolaisuus Suomessa. Jää moni työpaikka syntymättä Suomeen.
No hyvä, että Saksassa ei ole vastaavia ongelmia.
Volkswagen omistaa aika ison siivun kiinalaiaesta isosta sähköautovalmistaja Xpengista ja niillä on jotain yhteisiä suunnitelmia kyllä. Kiinan markkinoillahan sähköautot myyvät varsin hyvin ja ne on Kiinassa myös aika edullisia. Ihan sama malli kuin Euroopassa voi Kiinassa maksaa vain puolet siitä mitä täällä. Xpeng tulee olemaan pääasiallinen softatoimittaja VW:lle myöskin. VW ei softaa enää paljon Saksassa tee.