Milloin pyöräilykypärät tulivat?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 92 ja niin kauan kuin minusta on valokuvia pyörällä niin kypärä päässä. Ihan jo jostain 2 vuotisaasta alkaen. Kaikilla kavereilla oli myös kypärät
Löytyykö ehkä kuviakin missä kypärät päässä?
90-luvun alussa asuin vielä kotona, maalla ja olin aika kummajainen pyöräilykypärän kanssa. Olisiko koko pitäjässä ollut kaksi, jotka käytti. Minun lisäkseni Helsingistä paikkakunnalle muuttanut nuorehko kanttori.
Uskoisin, että kaupungeissa oli yleisempää, mutta maalle kaikkien innovaatioiden kulkeminen ottaa aikansa.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun alussa asuin vielä kotona, maalla ja olin aika kummajainen pyöräilykypärän kanssa. Olisiko koko pitäjässä ollut kaksi, jotka käytti. Minun lisäkseni Helsingistä paikkakunnalle muuttanut nuorehko kanttori.
Uskoisin, että kaupungeissa oli yleisempää, mutta maalle kaikkien innovaatioiden kulkeminen ottaa aikansa.
Se on totta, eihän vieläkään maaseudulla käytetään
Joskus 80 luvulla aloitin käyttämään kun äiti osti minulle ja pakotti käyttämään
Syntynyt 1998 ja minulla oli ainakin jo pienenä kypärä myös vanhemmat käytti muistakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki annettu Helsingissä 15. päivänä marraskuuta 2002
Tiedoksesi että sulla on samat tiedot käytössäsi kuin minulla.
Mikä sua vaivaa?
Autismi
Eka kypärä oli joku valkoinen styroxi Tunturi muistaakseni vuosi oli ehkä 1986 tai 87.
1999 minulla oli Atlas Hotshot kypärä käytössä se oli sininen ja sen jälkeen on ollut aika monta eri merkkisiä ja mallisia, vaihdan säännöllisesti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vain ei vastaa aloituksen kysymykseen mitenkään.
Tyhmästi kysyy, niin tyhmästi vastataan. Minkä ihmeennrakia täällä kysellään asioita, jotka vii googlettaa?
Lukiolaisena hankin ekan kypärän kun ostin ekan maastopyörän. Oisko ollu 1990.
Vuonna 1986 tulivat. Työterveysaseman lääkäri pyöräili sellainen päässä ja kaikki nauroivat. 1988 ostin lapsilleni kypärät. Ne olivat kovasta tyroksista tehtyjä, aika heppoisia, mutta täytttivät sen ajan standardit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vain ei vastaa aloituksen kysymykseen mitenkään.
Tyhmästi kysyy, niin tyhmästi vastataan. Minkä ihmeennrakia täällä kysellään asioita, jotka vii googlettaa?
Googlella selviää mm. että ensimmäiset kampanjat pyöräilykypärän käytöstä tehtiin vuonna 1986 ja 1997 oli ensimmäinen EU-standardi kypärien ominaisuuksista. Mutta täällä puhutaankin omista kokemuksista.
Tulivat vissi 1980 luvun puolivälissä.. itse aloitin joskus 2000 luvulla käyttämään.. mite te?
Milloin olette aloittaneet käyttämään
Täällä kyllä lapset pyöräilee jo eskariin. Luvan kanssa yksinkin. Rauhallinen lähiö, kouluun 2,5 kilsaa.