Salattu kärsimys, josta melkein kukaan ei halua puhua
Nuori äiti kuoli McDonaldsin tuulikaappiin, kun vauva itki lohduttomasti vieressä tällaista on romaninaisten salattu kärsimys, josta melkein kukaan ei halua puhua https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010704964.html
Esim. Tämä palsta ei halua
Kommentit (27)
Valitettavasti ei kiinnosta. Jos 500 vuotta ei riitä integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan niin sitten ei riitä. Aloittakaa pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko romani muka kielletty sana tällä palstalla?
En tiedä, mutta en ota riskiä kommenttini poistamisesta ainakaan sillä tekosyyllä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki lapsiin kohdistuneet henkirikokset ovat naisten tekemiä. Miksi niistä ei puhuta lainkaan? Onko femcel-washing iliöstä kyse?
Ai tää hullu onkin "kaaleita". Selittääkin monta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puheeksi otettavaa siinä on. Asiat muuttuu kun ihmiset muuttuu itse sisältä.
Ei ne asiat muutu sillä että kokoajan kiellellään jotain ja puhutaan paskaa, teidän pitäisi tajuta se.
Se muutos on lähettävä romaniyhteisön sisältä, ei tästä yhteiskunnasta vaan niiden perheiden sisältä.
Sama koskee suomilapsen paskaa asennetta, ei sitä voi toinen muuttaa, se on lähettävä siitä itsestä ja sen omasta asenteesta
Sen takia mä monesti sanon että älkää ottako maailman murheita omille harteille, koska se ei oo teidän tehtävä tehdä sitä
No ei tää asia ainakaan sillä parane ettei siitä saa edes puhua. Ei ihmiset koe tarvetta muuttaa tapojaan ellei jostain tule painetta muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puheeksi otettavaa siinä on. Asiat muuttuu kun ihmiset muuttuu itse sisältä.
Ei ne asiat muutu sillä että kokoajan kiellellään jotain ja puhutaan paskaa, teidän pitäisi tajuta se.
Se muutos on lähettävä romaniyhteisön sisältä, ei tästä yhteiskunnasta vaan niiden perheiden sisältä.
Sama koskee suomilapsen paskaa asennetta, ei sitä voi toinen muuttaa, se on lähettävä siitä itsestä ja sen omasta asenteesta
Sen takia mä monesti sanon että älkää ottako maailman murheita omille harteille, koska se ei oo teidän tehtävä tehdä sitä
On totta, että muutos on tehtävä itse, mutta kyllä yhteiskunnan tehtävä on tukea muutoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että muutos on tehtävä itse, mutta kyllä yhteiskunnan tehtävä on tukea muutoksessa.
Yhteiskunta = me kaikki
Ei kantasuomalaisia ole enää.