Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salattu kärsimys, josta melkein kukaan ei halua puhua

Vierailija
21.09.2024 |

Nuori äiti kuoli McDonaldsin tuulikaappiin, kun vauva itki lohduttomasti vieressä tällaista on romaninaisten salattu kärsimys, josta melkein kukaan ei halua puhua https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010704964.html

Esim. Tämä palsta ei halua 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme me kantasuomalaiset voi puhua mitään varsinkaan julkisesti, koska meidät leimataan rasisteiksi. Turha itkeä puhumattomuudesta, kun asioista ei voi puhua rehellisesti, ilman että on hysteerinen lauma kimpussa niin somessa, mediassa ja tosielämässäkin.

Joten et voi pelata kaksilla rattailla, haluten keskustelua ainoastaan silloin kun se sopii sinulle ja vain sinua mielyttävistä asiosta, ilman että keskustelu on rehellistä.

Ei kantasuomalaisia ole enää.

Vierailija
22/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei kiinnosta. Jos 500 vuotta ei riitä integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan niin sitten ei riitä. Aloittakaa pukeutumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko romani muka kielletty sana tällä palstalla?

En tiedä, mutta en ota riskiä kommenttini poistamisesta ainakaan sillä tekosyyllä.

Vierailija
24/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki lapsiin kohdistuneet henkirikokset ovat naisten tekemiä. Miksi niistä ei puhuta lainkaan? Onko femcel-washing iliöstä kyse?

Ai tää hullu onkin "kaaleita". Selittääkin monta asiaa. 

Vierailija
25/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puheeksi otettavaa siinä on. Asiat muuttuu kun ihmiset muuttuu itse sisältä. 

Ei ne asiat muutu sillä että kokoajan kiellellään jotain ja puhutaan paskaa, teidän pitäisi tajuta se. 

Se muutos on lähettävä romaniyhteisön sisältä, ei tästä yhteiskunnasta vaan niiden perheiden sisältä. 

Sama koskee suomilapsen paskaa asennetta, ei sitä voi toinen muuttaa, se on lähettävä siitä itsestä ja sen omasta asenteesta

Sen takia mä monesti sanon että älkää ottako maailman murheita omille harteille, koska se ei oo teidän tehtävä tehdä sitä

No ei tää asia ainakaan sillä parane ettei siitä saa edes puhua. Ei ihmiset koe tarvetta muuttaa tapojaan ellei jostain tule painetta muutokseen.

Vierailija
26/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puheeksi otettavaa siinä on. Asiat muuttuu kun ihmiset muuttuu itse sisältä. 

Ei ne asiat muutu sillä että kokoajan kiellellään jotain ja puhutaan paskaa, teidän pitäisi tajuta se. 

Se muutos on lähettävä romaniyhteisön sisältä, ei tästä yhteiskunnasta vaan niiden perheiden sisältä. 

Sama koskee suomilapsen paskaa asennetta, ei sitä voi toinen muuttaa, se on lähettävä siitä itsestä ja sen omasta asenteesta

Sen takia mä monesti sanon että älkää ottako maailman murheita omille harteille, koska se ei oo teidän tehtävä tehdä sitä

On totta, että muutos on tehtävä itse, mutta kyllä yhteiskunnan tehtävä on tukea muutoksessa.

Vierailija
27/27 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että muutos on tehtävä itse, mutta kyllä yhteiskunnan tehtävä on tukea muutoksessa.

Yhteiskunta = me kaikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme