Äkkikuolema. Olen tullut siihen ikään että kuka tahansa läheinen saattaa tipahtaa kuolleena kahvipöytään ja se pelottaa
Vanhempien,sisarusten ja ystävien kanssa puhe on lähinnä terveydestä,kellä on korkea verenpaine ja kellä selkäkipuja.
Tämä ei helpota pelkoani.
Kommentit (56)
Mitä siinä kahvissa oikein on, jos se aiheuttaa tuollaisen yllättävän äkkikuoleman?
Mua huolettaa lähinnä, että joku näkee selaushistorian ja roskat jää viemättä :S
Kuolema tulon voivottelu, vaivojen voivottelu ym kitinä johtuu henkilön kypsymättömyydestä kantaa kipua sekä menettämisen pelosta, hautajaispuvussa ei ole taskuja. Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti, kuolema on osa elämää, meille kaikille.
Ole myötätuntoinen, mutta älä lähde voivotteluun mukaan, ellei kyseessä ole selkeä puute hyvinvoinnissa tai lääkityksessä. Silloinkin tohtori kyllä auttaa. Useimmiten autaa tällaiselle voivottelijalle halaus, elämä on mitä on.
Jes! Minä haluan tipahtaa kuolleena kahvipöytään, kun sen aika tulee. Parempaa lähtöä ei voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin, mutta odotan lähinnä omaa äkkikuolemaani. N62
Tarkkaa todennäköisyyttä kuolla juuri 62-vuotiaana voidaan arvioida kuolleisuustilastojen ja elinajanodotetaulukoiden avulla. Käytän tässä esimerkkinä Suomen väestön kuolleisuustietoja.
Tilastokeskuksen **kuolleisuustaulukoista** voidaan löytää todennäköisyydet kuolla eri ikävuosina. Oletetaan, että käytetään vuoden 2020 kuolleisuustietoja. Esimerkiksi:
- **Miehillä** 62-vuotiaana kuolleisuus on noin 0,81,0 %.
- **Naisilla** se on noin 0,40,6 %.
Tämä tarkoittaa, että todennäköisyys kuolla 62-vuotiaana on:
- Miehillä noin **0,81,0 %**.
- Naisilla noin **0,40,6 %**.
Todennäköisyys vaihtelee hieman vuosittain, mutta tämä antaa karkean arvion tilastojen pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Jes! Minä haluan tipahtaa kuolleena kahvipöytään, kun sen aika tulee. Parempaa lähtöä ei voisi olla.
Tällainen tyyppi muistetaan. Toisin kuin kotiinsa märäntynyt heppu. Tai sairaalan pedillä viimeiset tuskalliset hengenvedot ottavat.
Tarkkaa todennäköisyyttä kuolla juuri 62-vuotiaana voidaan arvioida kuolleisuustilastojen ja elinajanodotetaulukoiden avulla. Käytän tässä esimerkkinä Suomen väestön kuolleisuustietoja.
Tilastokeskuksen **kuolleisuustaulukoista** voidaan löytää todennäköisyydet kuolla eri ikävuosina. Oletetaan, että käytetään vuoden 2020 kuolleisuustietoja. Esimerkiksi:
- **Miehillä** 62-vuotiaana kuolleisuus on noin 0,8-1,0 %.
- **Naisilla** se on noin 0,4-0,6 %.
Tämä tarkoittaa, että todennäköisyys kuolla 62-vuotiaana on:
- Miehillä noin **0,8-1,0 %**.
- Naisilla noin **0,4-0,6 %**.
Todennäköisyys vaihtelee hieman vuosittain, mutta tämä antaa karkean arvion tilastojen pohjalta.
Eli et ole kuolemassa
"tämähän maistuu aivan mantelilta"
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei kannata mennä kahvipöytään, jos siihen tuosta vain kuolla kupsahttaa.
Pääasia että heittää lusikan nurkkaan.
Kaikki mun vainaalähimmäiseni ovat tehneet väistämätöntä kuolemaa vuositolkulla (syöpä, ALS, muistisairaus, päihteet). Äkkikuolema ja vaikka kahvipöytään kupsahtaminen olis paras tapa poistua pysyvästi.
Ja anteeks kamalasti (tai ehkä ei): mielikuva istumisesta samassa kahvipöydässä viikatemiehen (tai jonkin nykysoveliaan noutajan) kanssa on mun mielestäni hillittömän hilpeä.
En todellakaan tahdo väheksyä ap:n pelkoa. Joillekin kuolema ja kuoleminen on pelottavaa tai ahdistavaa.
N65
Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. minun isäni kodissa on monta asuinsijaa.......että tekin olisitte siellä missä minä olen. Kristityn tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se olisi ihan mukava ja armollinen tapa lähteä? Nopea, suht kivuton, läheisten ympäröimänä
Unelma tapa kuolla..komppaan:)
Liittykäämme kuolemanvoittajan seurakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa.
Bideniä.
No nyt varmaan kannaisi alkaa elämään oman näköistä elämää viimeistään, kun realiteetit ovat valjenneet.
yhyy, kun on kamalaa, miten sä jaksat? Tuonko jaffaa?
Vierailija kirjoitti:
No nyt varmaan kannaisi alkaa elämään oman näköistä elämää viimeistään, kun realiteetit ovat valjenneet.
Mitä muuta kuoleman pelko pohjimmiltaan on kuin pelkoa, että elämä jää oikeasti elämättä. Tänään on ensimmäinen päivä kun voit alkaa korjata elämäsi suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa.
Bideniä.
🤣
Ihmistä ei luotu kuolemaan, kuolema on viholisista viimeinen.
Äkkikuolemaa odotellessa.