Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkikuolema. Olen tullut siihen ikään että kuka tahansa läheinen saattaa tipahtaa kuolleena kahvipöytään ja se pelottaa

Vierailija
21.09.2024 |

Vanhempien,sisarusten ja ystävien kanssa puhe on lähinnä terveydestä,kellä on  korkea verenpaine ja kellä selkäkipuja. 

Tämä ei helpota pelkoani.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkikuolemaa odotellessa.

Vierailija
22/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä kahvissa oikein on, jos se aiheuttaa tuollaisen yllättävän äkkikuoleman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolettaa lähinnä, että joku näkee selaushistorian ja roskat jää viemättä :S

Vierailija
24/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema tulon voivottelu, vaivojen voivottelu ym kitinä johtuu henkilön kypsymättömyydestä kantaa kipua sekä menettämisen pelosta, hautajaispuvussa ei ole taskuja. Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti, kuolema on osa elämää, meille kaikille.

Ole myötätuntoinen, mutta älä lähde voivotteluun mukaan, ellei kyseessä ole selkeä puute hyvinvoinnissa tai lääkityksessä. Silloinkin tohtori kyllä auttaa. Useimmiten autaa tällaiselle voivottelijalle halaus, elämä on mitä on.

Vierailija
25/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Minä haluan tipahtaa kuolleena kahvipöytään, kun sen aika tulee. Parempaa lähtöä ei voisi olla.

Vierailija
26/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin, mutta odotan lähinnä omaa äkkikuolemaani. N62

Tarkkaa todennäköisyyttä kuolla juuri 62-vuotiaana voidaan arvioida kuolleisuustilastojen ja elinajanodotetaulukoiden avulla. Käytän tässä esimerkkinä Suomen väestön kuolleisuustietoja.

Tilastokeskuksen **kuolleisuustaulukoista** voidaan löytää todennäköisyydet kuolla eri ikävuosina. Oletetaan, että käytetään vuoden 2020 kuolleisuustietoja. Esimerkiksi:

- **Miehillä** 62-vuotiaana kuolleisuus on noin 0,81,0 %.

- **Naisilla** se on noin 0,40,6 %.

Tämä tarkoittaa, että todennäköisyys kuolla 62-vuotiaana on:

- Miehillä noin **0,81,0 %**.

- Naisilla noin **0,40,6 %**.

Todennäköisyys vaihtelee hieman vuosittain, mutta tämä antaa karkean arvion tilastojen pohjalta.

Vierailija
27/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes! Minä haluan tipahtaa kuolleena kahvipöytään, kun sen aika tulee. Parempaa lähtöä ei voisi olla.

Tällainen tyyppi muistetaan. Toisin kuin kotiinsa märäntynyt heppu. Tai sairaalan pedillä viimeiset tuskalliset hengenvedot ottavat.

Vierailija
28/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa todennäköisyyttä kuolla juuri 62-vuotiaana voidaan arvioida kuolleisuustilastojen ja elinajanodotetaulukoiden avulla. Käytän tässä esimerkkinä Suomen väestön kuolleisuustietoja.

Tilastokeskuksen **kuolleisuustaulukoista** voidaan löytää todennäköisyydet kuolla eri ikävuosina. Oletetaan, että käytetään vuoden 2020 kuolleisuustietoja. Esimerkiksi:

- **Miehillä** 62-vuotiaana kuolleisuus on noin 0,8-1,0 %.

- **Naisilla** se on noin 0,4-0,6 %.

Tämä tarkoittaa, että todennäköisyys kuolla 62-vuotiaana on:

- Miehillä noin **0,8-1,0 %**.

- Naisilla noin **0,4-0,6 %**.

Todennäköisyys vaihtelee hieman vuosittain, mutta tämä antaa karkean arvion tilastojen pohjalta.

Eli et ole kuolemassa

Vierailija
29/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tämähän maistuu aivan mantelilta"

Vierailija
30/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei kannata mennä kahvipöytään, jos siihen tuosta vain kuolla kupsahttaa.

Pääasia että heittää lusikan nurkkaan.

Vierailija
31/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun vainaalähimmäiseni ovat tehneet väistämätöntä kuolemaa vuositolkulla (syöpä, ALS, muistisairaus, päihteet). Äkkikuolema ja vaikka kahvipöytään kupsahtaminen olis paras tapa poistua pysyvästi.

Ja anteeks kamalasti (tai ehkä ei): mielikuva istumisesta samassa kahvipöydässä viikatemiehen (tai jonkin nykysoveliaan noutajan) kanssa on mun mielestäni hillittömän hilpeä.

En todellakaan tahdo väheksyä ap:n pelkoa. Joillekin kuolema ja kuoleminen on pelottavaa tai ahdistavaa.

N65

Vierailija
32/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. minun isäni kodissa on monta asuinsijaa.......että tekin olisitte siellä missä minä olen.   Kristityn tulevaisuus.

Vierailija
33/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se olisi ihan mukava ja armollinen tapa lähteä? Nopea, suht kivuton, läheisten ympäröimänä

Unelma tapa kuolla..komppaan:)

Vierailija
34/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittykäämme kuolemanvoittajan seurakuntaan.

Vierailija
35/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa.

Bideniä.

Vierailija
36/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt varmaan kannaisi alkaa elämään oman näköistä elämää viimeistään,  kun realiteetit ovat valjenneet.

Vierailija
37/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy, kun on kamalaa, miten sä jaksat? Tuonko jaffaa?

Vierailija
38/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt varmaan kannaisi alkaa elämään oman näköistä elämää viimeistään,  kun realiteetit ovat valjenneet.

Mitä muuta kuoleman pelko pohjimmiltaan on kuin pelkoa, että elämä jää oikeasti elämättä. Tänään on ensimmäinen päivä kun voit alkaa korjata elämäsi suuntaa.

Vierailija
39/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa.

Bideniä.

🤣

Vierailija
40/56 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei luotu kuolemaan, kuolema on viholisista viimeinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi