Nauttiiko joku oikeasti superpuheliaiden ihmisten seurasta?
Mulla on kaks kaveria, jotka ovat ihan superpuheliaita. Puhuvat valehtelematta TAUOTTA, ja kun pääsevät vauhtiin, äänensä kovenee lähestulkoon huutamiseksi, niin että korviini oikeasti välillä vihlaisee kipeästi.
Viime aikoina olen viettänyt eniten aikaa näiden kahden kanssa, ja diagnosoin itselleni jo ihmisvihan ja vahvan introverttiyden, kunnes vietin pitkästä aikaa eilen aikaa erään kolmannen kaverini kanssa. Joka oli välillä luontevasti hiljaa. Juteltiin, mutta ihan sopivalla, normaalilla puheäänellä, ja välillä oli ihan mukavalta tuntuvia muutaman sekunnin taukojakin. Tuntui ihanalta!
Ehkä en olekaan ihmisvihaaja, mun on vaan vaikea kestää pidemmän päälle superpuheliaita "huutajia"?
En tiedä lieneekö yleistäkin, sillä nämä kaksi ovat myös niitä, jotka kertovat kärsivänsä yksinäisyydestä...
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miksihän nämä pälpättäjät eivät hakeudu samankaltaisten seuraan?
Eihä se toimi ! Muuten puhuisivat koko ajan toistensa päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En helkkarissa. Mut pää ja ruumiskin väsyy totaalisesti sellaisten ihmisten seurassa. Aivan hemmetin raskasta.
Tällöin heikomman ihmisen ainoa reaktio on vetäytyä alueelta.
Tosi monet naiset käyttää tätä keinoa heikkoon mieheen. Nalkutus ja huuto on sellaisia sosiaalisia keinoja karkoittaa ei toivottu henkilö alueelta.
Siinä väsyy ja se ottaa ihan hermostoon ja lihaksiin. Voimakkaat ihmiset kykenevät sitten aika pitkäänkin sietämään toisen meteliä ja ihan selvää uhkailua.
Aikamoista tuubaa suollat. Tuolla nyt ole välttämättä mitään tekemistä heikkouden tai vahvuuden kanssa, vaan yllättävän usein neurologisia tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi tuollainen tuttu. Saattaa hölöttåä 4 tuntia putkeen pelkästään omla asioita tai ajatusten virtaansa.
Yleensä en itse jaksa nähdä häntä enää 4 kuukauteen tapaamisen jälkeen. Melkoinen energiasyöppö.
Ymmärsit vinkin ja katoat. Hän kunnioittaa suuresti tekoasi ja mielestäni voisit joskus kokeilla ihan puolen vuoden taukoakin.
Hän tekee aina saman että katoat ja kun se toimii, niin aina kannattaa huutopuhua sinut kadoksiin suuressa stressissä. Sen energian voi oikein tuntea ja sinä tunnet sen energian katoamisena.
Se on puheeksi naamioitu hyökkäys. Mene pois on viesti.
Hoh hoijaa ! Miksi sittten hän tunkee seuraa, jos ei miellytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En helkkarissa. Mut pää ja ruumiskin väsyy totaalisesti sellaisten ihmisten seurassa. Aivan hemmetin raskasta.
Tosi monet naiset käyttää tätä keinoa heikkoon mieheen. Nalkutus ja huuto on sellaisia sosiaalisia keinoja karkoittaa ei toivottu henkilö alueelta.
Siinä väsyy ja se ottaa ihan hermostoon ja lihaksiin. Voimakkaat ihmiset kykenevät sitten aika pitkäänkin sietämään toisen meteliä ja ihan selvää uhkailua.
Heikot elontiellä sortuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ne halua ihmisseuraa. Pälpätyksellä komennetaan heikompi yksilö tiehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydelliset ihmiset taas lyttäämässä muita. Jokainen saa olla juuri se kuka on. Mua ei ahdista eikä häiritse erilaiset ihmiset.
Omien korvien välissä on ongelma,jos häiritsee.
Ei ole lyttäämistä. 😄
Älä suutu. Meitä on erilaisia ihmisiä.
Lyttäämistä nimenomaan. Ei hyväksytä ihmistä itsenään vaan täällä haukutaan ja arvostellaan kuinka ei kestetä eli lytätään. Jos ymmärrät lukemassa, niin kerroin,kuinka jokainen saa olla kuka on. Ei tarvi olla omaa paremmuutta täällä toitottamassa
Ok, en tarkoittanut sitä sillä tavalla. En sanonut millainen pitää olla tai ei saa olla. 😐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista tuubaa suollat. Tuolla nyt ole välttämättä mitään tekemistä heikkouden tai vahvuuden kanssa, vaan yllättävän usein neurologisia tekijöitä.
Melunsiedossa on kyllä voimakkaampia ja heikompia yksilöitä.
Tosi monet päiväkodissa työskentelevät on yllättävän kovia yksilöitä sietämään melua.
Toiset pakenisi välittömästi puhetulvaa ja lasten meteliä. Sulle on vaikeuksia myöntää olla heikko.
Siksi kommentoit noin.
Vierailija kirjoitti:
Ei.silloin pääse pälpättämään itsevaltiaasti.
Minulla kävi vieras ja kun istuimme pöydän ääreen, alkoi kailotus.Korvaan sattui kimeä kovaääninen puhe ja lemmikkini kaikkosivat toiseen huoneeseen, eläimet jotka ovat ääniin tottuneet
Olin melko vänynyt monituntisen vierailun jälkeen korvien soidessa
Aiemmin oli yksi tuttu joka asteli sisälle ja kailotti alkaen jo tuulikaapissa. Ei yhtään huomioinut että minulla oli puhelu asiakkaan kanssa samaan aikaan, jatkoi vaan kailotusta
Pyrin väistämään ihmisiä, jotka eivät huomioi toisia
Ei tarvitse kailottaa, jos toinen on metrin päässä
Vaikea yhtälö. Keskustelun olisi hyvä olla vastavuoroista ja virkistävää. Harvoin se sitä kuitenkaan on. Hiljainenkin voi keskeyttää toisen puheen ja vaihtaa yllättäen puheenaihetta. Sekään ei ole mukavaa, jos niin käy toistuvasti. Siitä huomaa, ettei tule kuulluksi, ja niinpä sitten höpöttelee lämpimikseen mitä sylki suuhun tuo, kun tietää, ettei se kuitenkaan ketään kiinnosta himpun vertaa.
Mutta vastauksena kysymykseen, joskus on kivaa, kun toinen hoitaa kaiken puheen. Ei tarvitse pohtia puheenaiheita. Vaikeaksi menee silloin, jos itsellä olisi jotain asiaa, sanottavaa tai mielipide ja näkemys asioista, eikä toinen anna puheenvuoroa.
Olien naimisissa tuollaisen miehen kanssa. Mitä enemmän ikää tulee sitä nopeammin suun moottori käy 🙉
Vierailija kirjoitti:
Olien naimisissa tuollaisen miehen kanssa. Mitä enemmän ikää tulee sitä nopeammin suun moottori käy 🙉
Olen
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kahdeksankymentä luvulla äitini kertoi mökkireissulla iltanuotiolla tarinan lähipiiristä. Olivat ottaneet alkoa ja istuin siinä hyttysten syötävänä ja hytisin kun oli kylmä syinen ilta.
Äitini kertoi työkaverin tuttavasta, jolla oli hölöttävä mies. Miehellä ja naisella oli tullut riita ja mies oli suivaantunut kun kuuli olevansa kälkättäjä ja akkamainen höpöjässi.
Suivaantuneena ja raivon saaneena mies oli astellut keittiöön ja ottanut veitsen käteensä. Kiskaissut kielensä irti ja tästä oli kuulemma ihan jossain lehdessäkin artikkeli.
Ei ollut sen jälkeen puhunut sanaakaan vaimolleen. Vaimo oli tyytyväinen kielettömästä miehestään.
Aika pelottava tarina leirinuotiolla kuultavaksi. Kyseessä oli työläisperhe jonkun tehtaan laidalta. Urbaani legenda tai täyttä totta.
Tulee välillä puhuttua liikaa kun näkee niin harvoin ketään muita kuin puolison.
Sitten harmittaa nekin puheet, että parempi kun olisi jäänyt nekin puheet puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tulee välillä puhuttua liikaa kun näkee niin harvoin ketään muita kuin puolison.
Sitten harmittaa nekin puheet, että parempi kun olisi jäänyt nekin puheet puhumatta.
Kysy ensi kerralla kysymyksiä
Omalla äidillä on tapana puhua kiireesti päälle sanottavansa.
Se on yksi yleisin dementian oire, koska henkilö unohtaa sanomansa, niin joillain tämä ilmenee puheen ulostuksena.
Eläinmaailmassa toinen karkoitetaan kovalla metelillä. Ei tuossa ole mitään erikoista että ei nauttisi puheliaista.
Toinen tulee liian lähelle ja toinen karkoittaa tämän lähelle tulleen metelillä. Samaa tapahtuu metsissä kaiken aikaa.