Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Caruna haastaa Suomen oikeuteen sähkön siirtohintojen rajoittamisesta

Vierailija
21.09.2024 |

Yhtiö kertoo että se ei aio alistua ja luovuttaa ilman oikeustaistelua ja voittoa:

https://www.ts.fi/uutiset/6438958

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin siinnä käy, kun myydään välttämättömyys infraa yksityisille. Seuraavaksi myydään veden jakelu sitten, pohjavedet, mineraalit maasta. Tiet, rautatiet, lentoasemat, Mitenhän hengittämisen käytetyn ilman voisi myydä yksityiselle?

Tämä siksi, että meillä kehittyneissä maissa on jo kaikkea tavaraa mitä vaan halutaan tai tarvitaan. Konmaritus hyvänä esimerkkinä siitä. Kaikki kuitenkin haluaa ostaa sähköä.

Suomen vesille on jo olemassa kaksi ostajaa, Unilever ja Nestle, jotka ovat tehneet tarjouksia pohjavesistä mutta ovat joutuneet kerta toisensa jälkeen torjutuiksi.

Vierailija
22/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-pääministeri Jyrki Katainen (kok) ja ex-elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok) antoivat siunauksensa Fortumin sähköverkkojen myynnille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella aivosolulla varustettukin ymmärää, miten monopoliasemassa toimiva yritys toimii hintojen suhteen. Miten Katainen ei tätä tajunnut?

Mitä Katainen tajusi? Minulle muodostui vaikutelma täydestä typeryksẹstä. Raakkukin olisi ollut älykkäämpi pääministeri. Ja minä äänestän kokoomusta. 

Vierailija
24/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos puretaan sähönsiirto monopoli. Voisi muutama firma vetää johtoja, joka taloon. Kuluttaja sitten valitsee mitä minkä firman johtoa käyttää, niin saadaan aikaa aitoa kilpailua ja hinnat alas kuten taksi uudistuksessakin. 😂

Vierailija
25/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdella aivosolulla varustettukin ymmärää, miten monopoliasemassa toimiva yritys toimii hintojen suhteen. Miten Katainen ei tätä tajunnut?

Mitä Katainen tajusi? Minulle muodostui vaikutelma täydestä typeryksẹstä. Raakkukin olisi ollut älykkäämpi pääministeri. Ja minä äänestän kokoomusta. 

Kataisella oli lukion matematiikan numero 6. Ne jotka laittoi kutosen aivoilla lukuja käsittelevän hyypiön vastaamaan taloudesta oli tahallisesti itsetuhoisia ja tiesivät mitä tekivät. Kokoomus on persujen ohella haittapuolue. Heidän tarkoitus on myydä Suomi ulkomaalaisille sijoittajille. Viedään se itsenäisyys näinkin ilman yhtäkään sotaa.

Vierailija
26/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-pääministeri Jyrki Katainen (kok) ja ex-elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok) antoivat siunauksensa Fortumin sähköverkkojen myynnille. 

Valmistelijana toimi omistajaohjausministeri Pekka Haavisto (vihr).

Vierailija
27/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä mikään firma ei headhuntannut tätä lapsineroa pääministerikauden jälkeen, vaan ura urkeni tyypillisistä poliittisista suojatyöpaikoista.

Vierailija
28/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Haavisto. 

Vierailija
29/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin muuttaa Helsingistä Espoonkin puolella, mutta en halua tuon firman riistettäväksi. Helsingissä sähkösiirron tuotto palautuu kaupungin kassaan.

Vierailija
30/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistelijana toimi omistajaohjausministeri Pekka Haavisto (vihr).

No Haavistohan on ilmoittanut olevansa oikealle kallellaan ja vihreiden nimitys kokoomuksen puistopuolueena pitää hyvin paikkansa. Se mitä vähänkään vihreillä on olevinaan vasemmistolaisia arvoja koske pelkästään lähinnä pääkaupunkiseudun korkeakouluopiskelijoita ja heidän etujaan, siihen ei kuulu muut pienituloiset ryhmät tai edes pääkaupunkiseudun ulkopuoliset alueet tai edes tukea tarvitsevat erityisryhmät millään alueella. 

Vierailija
31/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa maksaa sähköä niin voi mennä töihin tai opetella elämään ilman.

Ongelma onkin siinä, että palkka ei riitä sähköön.

Vierailija
32/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on miettinyt sitäkin, että kun tämä sähköntuotanto on ihmisillä lisääntynyt aurinkopaneelien turvin niin siitäkin voisi laskuttaa ja rankasti kun tuottaa itse oman sähkönsä.

Vierailija
33/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmölän kunta myi Hölmölän Sähkön Fortumille ja nyt hölmölän asukkaat itkevat ja voihkivat, kun Fortum myi jakeluverkkonsa ulkomaille.

Meillä Välkkylässä on edelleenkin kunnan omistama Välkkylän Sähkö jakamassa sähköä asukkailleen.

Tuntuu välillä, että hölmöläläiset saivat sitä mitä tilasivat.

Vierailija
34/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että miksi edelleen äänestät kokoomusta? 

Vierailija
35/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinnä käy, kun myydään välttämättömyys infraa yksityisille. Seuraavaksi myydään veden jakelu sitten, pohjavedet, mineraalit maasta. Tiet, rautatiet, lentoasemat, Mitenhän hengittämisen käytetyn ilman voisi myydä yksityiselle?

Tämä siksi, että meillä kehittyneissä maissa on jo kaikkea tavaraa mitä vaan halutaan tai tarvitaan. Konmaritus hyvänä esimerkkinä siitä. Kaikki kuitenkin haluaa ostaa sähköä.

Suomen vesille on jo olemassa kaksi ostajaa, Unilever ja Nestle, jotka ovat tehneet tarjouksia pohjavesistä mutta ovat joutuneet kerta toisensa jälkeen torjutuiksi.

Luojan kiitos siitä. Aivan hirveitä juttuja siitä miten ovat impanneet vesisuonet tyhiksi laajoilta alueilta, maatilat ja asukkaat jääneet ilman vettä ja ovat joutuneet muuttamaan, sadevettäkään ei ole saanut kerätä ja käyttää jne. 

Sähköstä oli myös dokkareita ennen carunaa, joten hintaongelma oli tiedossa. Katsoin itsekin dokkarin, joka kertoi tavallisista ihmisistä, joilla ei ollut enää varaa sähköön.

Hallitukselta puuttuu yleistietoa. Eivät katso dokkareita ja lukevat vain omaa Yleänsä, johonka ovat valinneet uutisaiheet itse.

Vierailija
36/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävintä on se, että näistä ei silti opita. Vuonna 2024:

"Lahti tekee pian ratkaisunsa energiayhtiön myynnistä"

https://yle.fi/a/74-20078330

Vierailija
37/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa maksaa sähköä niin voi mennä töihin tai opetella elämään ilman.

Nyt ei puhutan sähköstä vaan siirtohinnoista joka on törkeää rahastusta ja liiallisena laskuttamista tyhjästä. 

Mutta hallitus kuin hallitus ei tee mitään. Kuten ei monelle muullekaan ongelmalle. Ovatko poliitikot lahjattomia vai lahjottuja?

On myös kyse johtamisen puutteesta. Kukaan ei pidä kansan puolta, eikä kukaan ota mistään vastuuta. Pääasia maan hallituksella on se, että itsellä ja kavereilla menee hyvin. Hyväveliverkoston ulkopuolisilla ei ole mitään väliä. Kansalaisten hyvinvointi ei kiinnosta, paitsi jos sillä voi tehdä rahaa suurille lääkärifirmoille.

Itsekkäät, lyhytnäköiset ja suorastaan tyhmät päättäjät tuhoavat Suomen ja jättävät lopulta uppoavan laivan.

Vierailija
38/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas se olikaan joka lupaili ettei hinnat muutu...? katainen? Eipä tainnut ottaa huomioon tällaista asiaaa....

Jyrkiboy oli tyypillisen kokkaripoliitikon tapaan täysin ulkona arkielämän realiteeteista. 

Vierailija
39/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestät edelleen Kokoomusta? Ne raakut kyllä taitaa päihittää myös sinut älykkyysosamäärässä.

Vierailija
40/167 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että miksi edelleen äänestät kokoomusta? 

Koska muut puolueet ovat vielä sosialistisempia kuin kokoomus. Ollapa maassa ihan oikea oikeistopuolue. Sellainen *köyhät kyykkyyn ja varattomat vatsalleen*-porukka. Jos olisivat vielä íslamisaation vaarat tiedostavia niin olisi täydellistä.