Miten saan Kelan tukien veroprosentin nollaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet vero.fi sivulle ja syötät muutosverokortin hakuun sellaiset tulot ja jo maksetut verot, ettei maksettavaa loppuvuodelle enää verojen muodossa jää. Tulorekisteristä saa todelliset. Jos sitä ei käytä, voi syöttää itse numerot.
Kannattaa kuitenkin muistaa että jos se ei vastaa todellisuutta tulee jäännösverot maksettavaksi.
Tulihan se vastaus sieltä, kiitos!
Näin tein itse usein. Olin jonkin verran töissä, mutta en niin tarkkaan muistanut että miten paljon tuloja ja veroja oli, niin laitoin sitten aina reilusti yläkanttiin ne summat siihen muutoshalemukseen Ansiosidonnaisen prosentti olikin aika pieni. Mätkyjä tuli joka vuosi, mutten niistä välittänyt. Ne vanheni 5 vuodessa joten sinne jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään, koska sosiaalituista on minimiveroprosentti 20-25%, pois lukien eläkkeet ja verottomat etuudet.
Tuo on ennakonpidätys. Lopullinen prosentti määräytyy tulojen mukaan ja ylimääräiset palautetaan.
Olen saanut vuosikausia sosiaalitukia ja ikinä ei ole palautusta tullut työmarkkinatuen veroprosentin ollessa 20, joten älkää johtako ihmisiä harhaan. Jos jonkun palautuksen tai vähennykset saa niin sitten taustalla on jotain muita tuloja kuten pääomatuloja, mutta persaukiselle ei tipu vähennyksiä mistään. Enkä ole edes kirkollisvero velvollinen. Kerran on tullut 60e mätkyt.
Palkkaverotukseen lasketaan tulonhankkimisvähennyksiä, joita ei tietenkään ole sosiaalituissa.
Mä just sain 1400 euroa veronpalautusta, kun olin sairauspäivärahoilla koko vuoden.