Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön puhelin hävisi ja joku tyttö heidän koulustaan oli löytänyt sen.

Vierailija
12.02.2007 |

vasta sunnuntaina saatiin tietää että lapseni puhelin on sillä tytöllä puhelin siis hävisi perjantaina. Latasin sillon perjantaina puhelimeen 10 euroa puhe-aikaa ja nyt se oli loppu. Eli tämä puhelimen löytänyt tyttö on siis kuluttanut sen puheajan, selailin lähetettyjä viestejä niin tämä tyttö on lähetellyt parikymmentä viestiä siitä.

Ajattelin lähettää tytölle (joka puhelimen löysi) 10 euroa löytöpalkkiota, lähetänkö nyt sitten mitään kun hän on törsännyt koko saldon?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa jossa näen jonkun ihmisen pudottavan rahansa voisin siitä tuolle ihmiselle sanoa ja antaa rahan. Paitsi silloin en sanoisi jos tietäisin että se ihminen on joku rikas.

Vierailija
22/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko tekevänne VÄÄRIN? Se ei haittaa teitä? Siinä lompakossa on voinut olla viikon ruokarahat, jonkun lahjaan tai lääkärilaskuun tarkoittu raha, ihan mitä vain. Eikä mun mielestä ole yhtään sen oikeutetumpaa varastaa rikkailta...Ei se tee varkaudesta hyvää tekoa, että uhri oli jo valmiiksi varakas.

No joo, turha kai tästä on mun jatkaa, ette te näe valoa kuitenkaan. Mä henkilökohtaisesti uskon kuitenkin Karman lakiin. Ja mun mielestä hyvän tekeminen on paljon palkitsevampaa.

t.16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tyttö on saldon törsännyt eikä joku ensimmäisenä puhelimen löytänyt??

Vierailija
24/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos sinun.

Vierailija
25/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulta olen kerran löytänyt satasen (mk) ja tyytyväisenä panin sen taskuuni. Jos jonkun lompakon löytäisin ja siellä olisi satanen niin enpä voisi ottaa.

Vierailija
26/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, eli taas tilaisuus teki varkaan, niinhän se menee!

Vierailija
27/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ne varkaat ilmenee kun ensin ollaan niin puhtaita pulmusia että..

Vierailija
28/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan tilaisuus tekee varkaan, mutta jos kadulta löytää satasen niin ei sille mitenkään voi löytää omistajaa. Jos sen vie poliisiasemalle niin valtio sen lunastaa, kun kenelläkään satasen kadottajalta ei varmaan tule mieleen hakea rahaansa poliisiasemalta ja tuo satanen, jonka löysin oli erittäin todennäköisesti jonkun humalaisen kadottama, koska aamulla aikaisin sen kadulta löysin.

Vierailija
29/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen unohtanut vuosien mittaa kahdesti lompakkoni eri paikkoihin. Molemmilla kerroilla se löytyi ja joka sentti oli tallessa. Kiitos löytäjille ja muille rehellisille, ehkä teistä jompikumpi lukee tätä. Itse en voinut kiittää, sillä tavarat oli palautettu henkilökunnalle ilman yhteystietoja.

Rahapussia en ole koskaan löytänyt, mutta ihan varmasti palauttaisin rahoineen kaikkineen. Sen sijaan olen juossut perään, kun edessä oleva unohti rahat pankkiautomaattiin. Löydetyn puhelimen olen palauttanut, pysähtynyt kiireestä huolimatta auttamaan pieniin onnettomuuksiin joutuneita, lapioinut tuntemattoman autoa lumikasasta jne. Ja varmasti teen näin jatkossakin, laitan mieluummin hyvän kiertämään.

Vierailija
30/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en tietäisi varmaksi, kuka sen saldon on käyttänyt. Ja vaikka arvaisinkin, voisin maksaa löytöpalkkion ja selittää siihen vielä, kuinka hienoa on, että on palauttanut rehellisesti jne. Toiset oppivat paremmin siitä, että häpeävät itsekseen kuin siitä, että heitä muut haukkuvat...

Itse en olekoskaan saanut unohtamani/pudottamani tms lompakon rahoja takaisin, mutta palauttaisin silti ne itse. Ei mun elantoni ole varastetuista rahoista kiinni ja pidän mieluusti itsekunnioitukseni tallella...

Vierailija
31/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hukatuille rahoille olisi ollut mahdotonta luotettavasti löytää omistajaa.

Myöhemmin näin on käynyt pankkiautomaatilla aamuyöllä. Silloinkin pidin rahat. Se kyllä aiheutti omantunnontuskia, sillä edellinen nostaja olisi kaiketi saatu selville. Olin kuitenkin köyhä opiskelija ja sillä onnenpotkulla maksettiin vähän paremmat ruuat loppukuuksi. Samoin olen vaihtelevasti, riippuen omasta rahatilanteesta ja kaupasta sanonut jos olen saanut väärin takaisin. Suurissa kaupoissa rahatilanne on vaikuttanut, jos on ollut tiukkaa olen pitänyt. Pienissä yksityisissä liikkeissä olen aina sanonut jos rahaa tullut väärin. Eihän tuo ole kunnon puolustus, mutta tilaisuus kun tulee niin on vaikea vastustaa kiusausta. Nykyisin ei ole enää rahapulaa niin että avaan suuni.

Jos löytäitin lompakon, palauttaisin kuitenkin rahoineen päivineen. Silloin omistaja on selvillä.

Vierailija
32/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla samalla logiikalla " laitan vahingon kiertämään" Villen lyötyä Mattia perjantaina voi Matti rökittää Eeron maanantaina kostoksi, koska Villellä oli vika koulupäivä ennen kuin muutti Tornioon. Jep jep, kannattaahan se. Ja ihan turha inistä, että se ei ole sama asia. Tällaiset asiat on periaatekysymyksiä. Voi hyvää päivää millaisia ihmisiä täällä liikkuu.

Vierailija
33/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassasta puuttuvat rahat. Eli jos vahingossa antoi liikaa takaisin, niin omasta pussista meni..

Vierailija
34/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sillon viime perjantaina soittaa siihen puhelimeen, jolloin siihen ei vastattu, luulin sen olevan koulussa ja ajattelin että kyllä se maanantaina löytyy. Lapseni mummo soitti siihen sunnuntaina ja tämä tyttö vastasi siihen ja sanoi että tuo sen maanantaina kouluun.

Ajattelin antaa tytölle 10 euroa rahaa, mutta nyt taidan antaa vaan 5 euroa vaan siksi että kulutti sen saldon.

sieltä puhelimesta oli poistettu kaikki puhelutiedot muttei tekstaritietoja ja kaikki numerot mitä siellä oli oli poistettu, liekö tää tyttö aatellu ensin pitävänsä puhelimen?!

Laitan opettajalle sähköpostia, jospa hän sitten puhuisi tytölle.

ap

Vierailija
35/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se katosi? voitko olla aivan varma ettei hän ottanut puhelinta?

jos näin teki niin olisi tyhmää antaa löytöpalkkio

Vierailija
36/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokseksi että oli kuitenkin sen verran rehellinen että palautti edes puhelimen... mutta olisko palauttanut jos ei olisi puheaika loppunut?

Vierailija
37/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eri asia tietenkin ottaa rahat yksittäiseltä ihmiseltä. tottakai mä tekisin kuten tuo 10 tuossa kioskijutussa!

Minä olen tuollaisissa tilanteissa ollut, ja joutunut maksamaan vajeen, koska minulla on henkilökohtainen vastuu kassasta. Jos samaan kassaan lyö useampi henkilö, silloin tälläistä vastuuta ei voi olla.

Vierailija
38/38 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap