Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde työnarkomaanin kanssa

Vierailija
20.09.2024 |

Uhka vai mahdollisuus? Kokemuksia pitkässä juoksussa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus. Varakas ja älykäs puoliso ja vähän kotona. Saat hyödyn.

Jaa, minkä hyödyn? Kuka edes haluaa sellaisen kumppanin, jonka toivoo olevan paljon pois kotoa? Ja mitä se varakkuus vaikuttaa, jos itse ei ole varakas?

Mun puolisoni on työnarkomaani ja hänen pankkitilinsä saldo varmasti 100-kertainen verrattuna minun. Meidän elämämme on mitoitettu minun tuloihini sopiviksi. Jos minulla ei ole varaa maksaa puolia esim. hänen ehdottamasta lomamatkasta, niin jätämme sen kokonaan tekemättä. Varakas työnarkomaanipuolisoni ei siis kustanna euroakaan minun elämästäni, vaikka olemme olleet naimisissa 23 vuotta.

Vierailija
22/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys lapsena ja nuorena aiheutti minulle työnarkomanian. Olen palanut jo kolme kertaa loppuun ja taas olen töissä aivan törkeillä tuntimäärillä. Pelkään köyhyyttä kuin ruttoa. M39

Kuulostaa hirveältä elämältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minkä hyödyn? Kuka edes haluaa sellaisen kumppanin, jonka toivoo olevan paljon pois kotoa? Ja mitä se varakkuus vaikuttaa, jos itse ei ole varakas?

Mun puolisoni on työnarkomaani ja hänen pankkitilinsä saldo varmasti 100-kertainen verrattuna minun. Meidän elämämme on mitoitettu minun tuloihini sopiviksi. Jos minulla ei ole varaa maksaa puolia esim. hänen ehdottamasta lomamatkasta, niin jätämme sen kokonaan tekemättä. Varakas työnarkomaanipuolisoni ei siis kustanna euroakaan minun elämästäni, vaikka olemme olleet naimisissa 23 vuotta.

Miksi suostut tuollaiseen eri elintasoon avioliitossa, kun avioliitossa nimenomaan on elatusvelvollisuus. Arvatenkin teet suurimman osan kotitöistä, eli siten tuot oman kortesi yhteiseen kekoon.

Vierailija
24/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa rahhaa pöytään niin anna mennä vaikka kolmeen

Vierailija
25/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys lapsena ja nuorena aiheutti minulle työnarkomanian. Olen palanut jo kolme kertaa loppuun ja taas olen töissä aivan törkeillä tuntimäärillä. Pelkään köyhyyttä kuin ruttoa. M39

Siis vaikka tiedostat ongelman jatkat pään hakkaamista seinään? Hassua addiktin logiikkaa, kun kuka tahansa muu ymmärtää että jos työkyky menee lopullisesti niin sittenhän sinä vasta köyhä tulet olemaan

Vierailija
26/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin puolisosi hilloaa rahojaan jos ne eivät ole perheen yhteiseen käyttöön? Minusta tuo on aika loukkaavaa.

Vierailija
27/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakava sairaus ja hankala myötäelää

Vierailija
28/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus ja hyvä sellainen! Ei mikään sohvaperuna. Ja minä olen siitä elävä esimerkki, aina on projektia menossa.

Vierailija
29/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa työnarkomaanin kanssa kohta 30 v. Onhan tässä paljon sekä hyviä ja huonoja puolia. Sopii minulle  mutta en suosittele kaikille. 

Jotain hyvistä puolista: Miehellä on hyvät tulot ja arvostan hänen työtään. Lapsilla malli onnistumusesta ja arvostuksesta työuralla ja pystyvyydestä. Olen saanut hoitaa arjen haluamallani tavalla. Ymmärrystä/ennakointia lapsemme lukio-uupumusta kohtaan/sen estämiseksi.

Huonoja puolia: Pari burnoutia miehellä. Ei yhteistä aikaa. Ei osallistu perhe-elämään juurikaan. Minä hoitanut kodin ja perheen oman vaativan uran rinnalla lähes kokonaan. Mies ihan kujalla lasten asioista.

Vierailija
30/30 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puoliso elättämään perhettä, kuten kuuluukin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi