Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppakassi pienenee koska kaiken hinta nousee vain

Vierailija
20.09.2024 |

Oletko karsinut ruokavaliostasi asioita pois? Mitä ostat kaupasta? 

Kun kaikki kallistuu niin ostoskorihan pienenee joten täytyy ostaa pienempi kestokassi.

On vapauttavaa todeta ettei rahat riitä paljoa mihinkään ja voin ostaa vain köyhien ruokia.

Olen kuitenkin päättänyt yrittää syödä monipuolisesti mutta olen luopunut "turhista" asioista kuten juustosta, leikkeleeestä ja sitä myöten aika pitkälti koko leivästä ja syönkin aamuisin sekä iltaisin puuroa. En myöskään osta mehuja tai jogurtteja, myslejä, muroja tms.

Kerro mitä muutoksia olet tehnyt tai olet ajatellut tehdä. Vinkkejä halpaan, hyvään syömiseen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin muutos jonka tein, oli työn aloittaminen

Vierailija
2/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävin muutos jonka tein, oli työn aloittaminen

Joo mut se ei liity nyt tähän. Enkä palkkaa saamalla voi paljon joustaa enkä varsinkaan halua. Rahaa on oltava muuhunkin kuin ruokaan. Enkä edes sitten ymmärrä niitä syöttöporsaita jotka vain ahmivat aamusta iltaan mähkien sitä ruokaa. Vähemmälläkin pärjää terve ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo puuro on monipuolista syömistä?

Vierailija
4/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole karsinut, sain palkankorotuksen.

Vierailija
5/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta suomalaisia tuotteita

Vierailija
6/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isoja muutoksia. Kalaa ostan enää vain tarjouksesta, esim tänään kokonainen lohi 11.95 kg. En myöskään enää ostele juustoja naposteltavaksi, vain ruokiin fetaa/mozzarellaa/parmesania. 

Vierailija
7/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo puuro on monipuolista syömistä?

No on se hyvää ja terveellistä aamuin illoin. Päivällä ruokaa kerran tai kaksi, riippuen kuinka on nälkä. Joskus vain yksi ruoka ja joku välipala kuten banaani tai leipä tai ihan mikä nyt tahansa. Kyse ei siis ole siitä että nälässä tulisi elää. Joskus ostan kyllä rahkan tai muuta ja varsinkin punalapulla. Ne sopivat juhlavasti myös puuron päälle tai sekaan.

Vierailija
8/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osta vaikka olisi edullisempaa? Olen itse päättänyt että ostan edullisempaa ja varsinkin jos on vähintään yhtä hyvä vaihtoehto.

Vierailija
9/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isoja muutoksia. Kalaa ostan enää vain tarjouksesta, esim tänään kokonainen lohi 11.95 kg. En myöskään enää ostele juustoja naposteltavaksi, vain ruokiin fetaa/mozzarellaa/parmesania. 

Hieman sama juttu, kalasta tykkään kyllä ja juustoista mutta hyvin havoin näillä herkuttelen kuitenkin. Juhlaruokiani ovat kaikki nämä herkut.

Vierailija
10/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa kansasta elää kädestä suuhun

T. Kauppalehti tänään

Vierailija
11/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa ruokia ja soveltakaa asioita. Jauhelihan voi ostaa isommassakin paketissa vaikkapa alella ja pakastaa pienissä määrin kerta-annoksiksi tulevaa käyttöä varten. Yhdestä paketista saa siis useamman ruoan valmistettua. Lihaa ei ole pakko olla aina niin runsaasti yhdessä ruoassa.

Vierailija
12/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kansasta elää kädestä suuhun

T. Kauppalehti tänään

No siksi juuri tämä touhu onkin ihan hauskaa, tuntuu välillä ihan jopa harrastukselta koska tähän keskittyy. Oiva tapa nauttia elämästä, ei ole niin kiva hommeli jos aina vain potuttelee. Tulee huumorintajuakin mukaan elämäntyyliini.

Vierailija
13/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas katson, että ostan suomalaisen tuotteen aina, jos mahdollista.  On terveellistäkin jättää turhat einekset ja keksit ja mehut yms kauppaan. Juureksia, vihanneksia, vaihdellen kalaa/kanaa/lihaa lisukkeeksi. Ja syö kohtuudella. 

Vierailija
14/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas katson, että ostan suomalaisen tuotteen aina, jos mahdollista.  On terveellistäkin jättää turhat einekset ja keksit ja mehut yms kauppaan. Juureksia, vihanneksia, vaihdellen kalaa/kanaa/lihaa lisukkeeksi. Ja syö kohtuudella. 

Rehut ovat kalliita. Joskus syön sipsejäkin kyllä tai keksejä välipalaksi. Se on sallittua kun ei elä pelkillä "epäterveellisillä" ruuilla.

Vierailija
15/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osta vaikka olisi edullisempaa? Olen itse päättänyt että ostan edullisempaa ja varsinkin jos on vähintään yhtä hyvä vaihtoehto.

Mahtava idea ei osteta mitään suomalaisia tuotteita näin saadaan maa konkkaan melko nopeasti ja vieläkö vientitullit olisivat satakertaisia hyvästi Suomi.Muutetaan ruotsiin ja tehdään siellä sama temppu mahtavaa.

16/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halppis tuotteuta

Vierailija
17/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Liha ja kalaostokset  tarkkaan syyniin: ei sisäfilettä vaan jauhelihaa, lohta vain tarjouksesta

- Tuoreiden vihannesten ja kasvisten osuus minimiin; vain tarjouksessa olevia

- Pakasteiden ostaminen; laajalla skaalalla pakastetuotteita ja niissäkin halvempien suosiminen

- Halvempiin merkkeihin siirtyminen; kaupan omat tuotemerkit yleensä halvempia

- Tarjousten metsästäminen; katson hintalaput tarkasti ja jätän hyllyyn jos ei ole tarjouksessa

Siinäpä nuo mitä olen joutunut tekemään, ja olen sentään oikeasti hyvätuloinen. En ymmärrä miten pienituloiset pärjäävät tänä päivänä.

Vierailija
18/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi ihan oikeasti pitää tilastoa todellisesta hintojen noususta!

Vaikka sen kassalla karvaasti huomaakin.

Poistaisin nyt karkit kassoilta kun ei ole enää kovaa ostaa noilla hinnoilla 

Jäätelöä ostan isoissa paketeissa. 

Halvempaa piimää. 

Vierailija
19/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtynyt halvempiin tuotemerkkeihin. Sama tavara yksinkertaisen näköisessä paketissa

Vierailija
20/30 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan ja terveyden vuoksi olen lopettanut jogurtin ja leivän syömisen. Säästöä on kolme euroa viikossa, kun en osta leipää ja samalla säästyy oivariini- ja  juustorahat. Jogurti/viili/rahka osastolta säästyy n 5 e/vko. Ulkolaisia tuotteita olen lisännyt. Esim tomaatti oli ennen aina kotimaisia, mutta ei enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme