Joka päivä tulee huijaus-uutisia. Ihmisillä lojuu tileillä kymmeniä/satoja tuhansia tyhjän panttina ja antavat huijareille
Miten noin yksinkertaisille ihmisille on kertynyt tuollaisia rahakasoja?
Kommentit (9)
Vedät yhtäläisyysmerkin tilin saldon ja älykkyyden välille. Tämä ei pidä paikkansa. Ihan missä vaan suojatyöpaikassa kun on istunut vaikka 80-luvulta niin voi tilillä olla 200 tonnia jos ei kummemmin matkustele tai törsää turhuuksiin.
Eivätkä tavallisissa töissä olleista tavallisista pulliaisista kaikki ole mitään järjenjättiläisiä. Kun joku lupailee kymmenkertaisia tuottoja kunhan vaan annat pankkitunnukset ja kuvan avainlukulistasta, niin ahneuspäissään lähettävät sen kummemmin asiaa miettimättä.
Jos pitäisi arvioida, niin valtaosa noista huijareiden uhreista ovat +60-vuotiaita. Ei jollain 20-40v perustallaajilla ole tuollaisia summia vaan istumassa käyttötilillä.
Nämä huijatut eivät ole sanan varsinaisessa merkityksessä tyhmiä, he eivät seuraa mitä maailmassa ja ympärillä tapahtuu. Heidän elämänsä keskittyy omaan perheeseen, lapsiin, lastenlapsiin, tuttuihin, harrastuksiin ja työhön. He eivät lue muuta kuin valtalehtiä ja katso kuin Yleä ja MTV:tä. He eivät osaa olla varuillaan. Huijausuutiset ovat kuin toiselta planeetalta.
Kivaa huijattujen syyllistämistä. Ettekö kiusanneet koulussa tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Kivaa huijattujen syyllistämistä. Ettekö kiusanneet koulussa tarpeeksi?
Kenen syy se sitten on että aikuinen ihminen antaa tuhansista ja tuhansista vuosien varrella annetuista varoituksista huolimatta pankkitunnuksensa ja kirjautumiskoodinsa jollekin afrikkalaisella aksentilla puhuvalle tyypille joka soittaa Angolasta? Ja tämän päälle vielä vahvistaa maksut tekstiviestillä.
Yhteiskunnan syy? Pankin syy?
Vierailija kirjoitti:
Nämä huijatut eivät ole sanan varsinaisessa merkityksessä tyhmiä, he eivät seuraa mitä maailmassa ja ympärillä tapahtuu. Heidän elämänsä keskittyy omaan perheeseen, lapsiin, lastenlapsiin, tuttuihin, harrastuksiin ja työhön. He eivät lue muuta kuin valtalehtiä ja katso kuin Yleä ja MTV:tä. He eivät osaa olla varuillaan. Huijausuutiset ovat kuin toiselta planeetalta.
eli toisin sanoen ovat tyhmiä. äo ~80, eivät varsinaisesti kehitysvammaisia mutta siinä rajalla
kenenkään muun syy ei ole
Ei kai niitä nyt nykyisen hallituksen eduksikaan anneta. Mieluummin kenelle tahansa muulle.
Minulla on tilillä useita kymmeniä tuhansia euroja, minua suorastaan naurattaa nämä huijaukset. Ovat niin läpinäkyviä. Verottaja, pankki, poliisi, sijoitusneuvojat ym eivät soittele tai lähettele sähköpostiviestejä, EI KOSKAAN, siis oikealla asialla olevat.
Minulla lojuu paljon rahaa tilillä. Minua ei silti voi huijata. En minä antaisi mitään tunnuksia puhelimessa enkä tietoja. En pidä puhelimessa mitään pankkitietoja enkä maksa laskuja puhelimella.
No, se nigerialaisille "sijoittajille" 400 tonnia lähettänyt Sunny Car Centerin tyyppi oli perinyt rahaa ja saanut sitä kavereiltaan. Kaveri on tyhmä kuin saapas eikä nollasta aloittaen olisi luultavasti muualla kuin jossain lähikapakassa ryyppäämässä tukiaan kurkusta alas.
Se että tilillä lojuu sata tonnia käyttämättä ei ole mikään merkki fiksuudesta. Pikemminkin ne olisivat sijoitettuna ja hätävarana olisi ehkä joku 5-15k.