Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko hyväosaisten lainata rahaa huonompiosaiselle?

Vierailija
20.09.2024 |

Kaveri pyytää lähes joka kuukausi erilaisia summia lainaan, maksaa välillä osan pienenä summana takaisin ja sitten taas tulee pyytämään lisää eikä koko summa koskaan vähene. Selittelee rahanpuutteen johtuvan erilaisista pakollisista hankinnoista, projekteista ja sillä että pitäähän hänenkin syödä. 

En lainannut tänään ja pyysin maksamaan loputkin takaisin, mutta kaveri suuttui ja syyttelee minua siitä että pidän häntä nälässä. Eihän se minun vika ole ettei hän osaa käsitellä rahaa ja uhkasi jättää maksamatta loputkin, koska olen hänen mielestään julma ja ahne rikas. 

Mitä voin tehdä? Haluan rahani ehdottomasti takaisin enkä enää lainaile kaverille. En ole rikas mutta tarkka rahoista. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakoavaimella nilkoille jossei maksa

Vierailija
22/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sitä ihminen oppisi koskaan huolehtimaan raha-asioistaan, jos aina on joku joka kuitenkin lainaa? Toiset tietysti osaavat ihan luonnostaan (eli on kasvatettu osaamaan), mutta toisten on opittava kantapään kautta, miten järjestellä raha-asiansa niin, että raha todella riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen on ok, jos pysytään asiassa.  Ikävää vaan että usein liittyy muutakin.

Vierailija
24/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.

Niin että kumpaa olet AP?

Ja sinä olet lokki.

Vierailija
25/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankithan lainaa rahaa kaikille maksukykyisille: Asuntolainat, remonttilainat, autolainat, yrityslainat, jne.

Pankit lainaavat juuri sitä hyväosaisten pankkeihin säästämää rahaa.

Vai luuleko joku, että pankeilla on omat setelikoneet, joilla ne painattavat lainaamiansa rahoja?

Ja mistä te yleensä luulette pankkien rahojen tulevan?

Juu, mutta eipä pankitkaan kauaa lainaa niille jotka ei maksa takaisin.

Vierailija
26/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella härskiä. Ei edes tämmönen vanha juopon renttu ymmärrä. Itsekin ollut jo vuosia velkaa sinne tänne mistä on pullon saanut mutta kaikki on hoidettu aina viim. tilipäivänä, aina, se on periaate. Jos lainaat niin maksat. Itse en lainaa itseäni köyhemmille koskaan koska ei ole varaa menettää euroakaan.

Vierailija
27/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt tietysti koko omaisuutesi ja lahjoitat rahat kaverillesi.

Miksi ihmeessä? 

Vierailija
28/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaaminen on ok, jos pysytään asiassa.  Ikävää vaan että usein liittyy muutakin.

Rahan lainaaminen on kroonista eikä muuten koskaan lopu jos sille ei laiteta stoppia. Ei ap ole pankki.

Vierailija
29/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koskaan mahdollistako läheisen pummilla elämistä. Se vaan passivoi häntä. Parhaiten auttaa kun sanoo: Leikkaa tukkas ja mee kunnon töihin!

Vierailija
30/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lainaan kunhan sovitaan perusmaksut ja korot tarpeeksi korkeiksi ja takaisin maksu tapahtuu ajallaan erämaksuissa. 100€ lainasta 5€ per viikko perusmaksua, korko 10% ja lyhennykset joka viikon torstainana. Minimilyhennys perusmaksu + korot + 1€, maksimilyhennys perusmaksu + korot + 10€.

Vierailija
31/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni lainaan kunhan sovitaan perusmaksut ja korot tarpeeksi korkeiksi ja takaisin maksu tapahtuu ajallaan erämaksuissa. 100€ lainasta 5€ per viikko perusmaksua, korko 10% ja lyhennykset joka viikon torstainana. Minimilyhennys perusmaksu + korot + 1€, maksimilyhennys perusmaksu + korot + 10€.

Korko on viikko korko joten ensimmäinen erämaksu on 16€ - 26€, seuraava 15,99€ - 25,90€ jos lyhentää aina samalla määrällä. Laina-aika 100 - 10 viikkoa.

Vierailija
32/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu,on mun vastaus!

Olen itsekin köyhä,mutta en ikinä ole pyytänyt mitään hyväosaisilta ystäviltä tai sukulaisilta. Kerran nuorempana lainasin johonkin isompaan laskuun tädiltä rahaa ja maksoin seuraavassa kuussa takaisin,vaikka täti sanoi:että antaa olla. Neuvoa toki voi,jos tietää,mistä omassa asuinkunnassa saa apua ja sosiaalista tukea. Ja oman tahdon mukaan voi antaa hyväntekeväisyyteen tai spontaanisti jollekin apua tarvitsevalle. Mutta jatkuvasti kerjääville ihmisille voi sanoa kohteliaasti,että: ei käy,en ole mikään sosiaalitoimi. 

Vierailija
33/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Usein huono-osaisuuteen on myös syynsä, vaikka näin ei koskaan saisi Suomessa sanoa. Toisilla pakkaa raha valumaan taskun reiästä, eikä sitä reikää tuki mikään. 

Ai ei muka saa sanoa? Ettehän te mitään muuta ainakaan täällä enää osaa sanoa, papukaijat.

Vierailija
34/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Pankeista saa lainaa, jos tarvii tai sitten sossusta.

Vierailija
35/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on oma asiasi ,jos pidät kerjäläistä kaverinasi.

Vierailija
36/36 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikkakunnalla on ruokajakelua tai vastaavaa toimintaa. Jollei rahat riitä niin ensimmäinen kysymys tietenkin on mihin ne menee ja toinen kysymys miksei hae ilmaista ruokaa. 

Itse en lainaisi (tosin olen työttömänä itse se nälkäinen XD) rahaa kellekään. Jonkun laskun voisin hyvän kaverin puolesta maksaa kertaluonteisesti tai voitaisiin käydä yhdessä ostamassa ruokakassi. Rahaa en antaisi kellekään. En lainana tia muuten vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän