Riisutko kengät, kun menet toisen kotiin juhliin?
Kyllä minä pidän kengät jalassani. Se on sivistynyt tapa. Talvella en lompsi ulkokengissä sisään vaan varaan vaihtokengät mukaan.
Kommentit (28)
Riippuu isäntäväestä, jos he ovat ilman kenkiä, olen ilman kenkiä, muuten olen kengät jalassa. Talvella toiset kengät mukana.
En normaalisti. Kyllä juhlissa ollaan kengät jalassa. Mutta toki, jos kaikki muut riisuvat kengät, minäkin riisun. Mutta näyttäähän se hassulta. Kesällä kamalalta, jos on juhlamekko ja paljaat jalat.
Hyvää käytökseen kuuluu, ettei ulkokengissä olla toisten ihmisten kotona - eikä omassakaan. Juhliin kuuluu tuoda sisäkengät mukaan, arkioloissa voi olla joko sukkasillaan tai tossuissa. Käsittämätöntä, että näin itsestäänselvistä asioista pitää kysellä ja keskustella! Kuka teidät on kasvattanut? Kaikki jostain perähikiästä? Syöttekö suu auki ja kyynärpäät pöydällä?
Jos joku lampsii ulkokengillä mun parketille niin ei tule koskaan enää kutsua saamaan. Ja pahimmat on nää kehopositiiviset piikkikoroissa, ne ihan oikeesti jättää painaumia parkettiin. Hävetkää!
Riisun kengät, jos isäntäväki ei ilmaise, että ei tarvitse.
Sivistynyt tapa on mielestäni kunnioittaa isäntäparin kotia, ja meidän kulttuurissamme pääsääntöisesti kotona ei pidetä kenkiä.
Otan kengät pois. Muiden kotona ei sikailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lampsii ulkokengillä mun parketille niin ei tule koskaan enää kutsua saamaan. Ja pahimmat on nää kehopositiiviset piikkikoroissa, ne ihan oikeesti jättää painaumia parkettiin. Hävetkää!
Kehopositiiviset? Sun pitäisi hävetä. Puhut ilkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Riisun kengät, jos isäntäväki ei ilmaise, että ei tarvitse.
Sivistynyt tapa on mielestäni kunnioittaa isäntäparin kotia, ja meidän kulttuurissamme pääsääntöisesti kotona ei pidetä kenkiä.
Näin on.
Tuttavaperhe ei koskaan pidä omissa juhlissaan kenkiä, siis ovat kesällä myös ulkosalla ilman kenkiä. Kukin tyylillään, mutta näyttää hassulta olla parhaat päällä ja paljasjaloin. Olen kyllä varmaan vähän moukka, mutta heidänkin juhlissaan pidän kengät jalassa myös sisällä. Näin muutkin vieraat ovat tehneet ja mielestäni etikettiin ja juhlapukeutumiseen vaan nyt kuuluu, että juhlakengät pidetään jalassa. Talvella vaihdan ulkokengät juhlakenkiin.
Ei tulisi mieleenkään käydä juhlissa. Mutta jos juhlat ovat jonkun kotona, niin siellä ollaan ilman kenkiä ja sillä sipuli. Ainoastaan teeskentelevä wannabe-kermaperse kantaa mukanaan erillisiä sisäkenkiä.
Naisilla on monta kertaa siistit juhlakengät mukana. Miten miehillä ?
On moukkamaista hipsiä paljain jaloin tai hikisin sukin toisten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiiviset? Sun pitäisi hävetä. Puhut ilkeästi.
Kehopositiivinen on nätti sana läskeille.
mulla aina vaihtokengät. on huomioitavaa,että tiettyinä vuodenaikoina voi kengän pohjissa olla kiviä uormissa. ne tekee törkeää jälkeä parkettiin ja jopa muihin laattapintoihin. korvaapase sitten. vaikka sulla olisi vakuutus joka korvaa muualla aihettamasi vahingon, no se näyttökynnys vak yhtiölle, vaikka kyläväki huomaa-kato mitä sä teit- tai huomaavat kun olet lähtenyt. tuleeko kiistaa- määä en oo mittää naarmuttanut.
no välit poikki. vaikka maksasit-onko sulla fyrkkaa, se työnmäärä, tuska,työmiehet jne,,,
otan aina ellei keskikesä,eikä edes kesähiekkaa/hiekoitushiekka pahinta.. niin no just kesällä ok. muulloin ns sileäpohjaiset sisäkengät ja varoisin piikkorkoja ja varsinkin metallikorkolappuja korkokengissä.
jos ei asu tarkkaa,vaan arkinen poikkeama kylään, jotkut tossut.
sitten kaikilla ei ole niin puhtaat lattiat kuin itselläni, siksi en sukkasilla lampsi ja sitten ainakin riisun sukat omassa eteisessä äkkiä pois ennenkuin menen peremmälle.
mutta juu,tuo sukkahippa ei sovi asuun. ok vielä arkivierailu,mutta ei juhlapukuun ,se on silloin kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää käytökseen kuuluu, ettei ulkokengissä olla toisten ihmisten kotona - eikä omassakaan. Juhliin kuuluu tuoda sisäkengät mukaan, arkioloissa voi olla joko sukkasillaan tai tossuissa. Käsittämätöntä, että näin itsestäänselvistä asioista pitää kysellä ja keskustella! Kuka teidät on kasvattanut? Kaikki jostain perähikiästä? Syöttekö suu auki ja kyynärpäät pöydällä?
katsos onhan noita. yks äijä teki aina- aina juhlissa jossa buffeepöytä, hänpä veti tuolin sen ääreen, siinä lappoi. hämmensi kaffetta kupissa että tuli roiskeet valkoiselle liinalle. ilmeisesti ihmetteli niin päin,että miks noi muut ei ymmärrä tulla pöytään syömään, tässähän se kätevästi.
eikös äiti opettanut,ruokaa ei kuljetella pöydästä muualle. ei tajunnut seisovan pöydän ideaa ikinä. mutta hänen sievä vaimonsakaan koutsannut ukkoaan. no hää söi kuten muutkin.
no kyllähän pöytätarjoilu olisi kätevämpää juhlissa,mutta kodin tilat ei ainakaan mahdollista niin pitkää pöytää.
Riisun ellei sanota ettei tarvitse riisua
Minä kyllä riisun ulkokengät ja vaihdan sisäkenkiin.