Mitä mieltä olette juoruilemisesta?
Noin 60 prosenttia aikuisten välisestä tarinankerronnasta koskee henkilöä, joka ei ole läsnä. Mikään ei ole helpompaa kuin arvostella yhteisiä tuttavia. Tämä on suuri virhe ensinnäkin siksi, että tulet samalla määritelleeksi seuraavaa kohtaamistasi leimaavan tunteen. Lisäksi nakerrat omaa luotettavuuttasi toisten kuunnellessa kielteisiä sanojasi heistä, jotka eivät ole läsnä. Luottamuksen voi menettää vain kerran. Puhu sen sijaan toisista hyvää aina kun se on mahdollista, sillä sellaista ihmistä ei ole olemassa, jolta ei voisi oppia jotakin.
Kommentit (8)
Hankala puhua hyvää ihmisestä joka on puukottanut selkään. Ap on taas niin naiivi että oksat pois.
Minulla asuu naapurissa nainen, joka aina kysyy, mitä kuuluu. Kun sanon, ettei mitään ihmeellistä, seuraavaksi hän kertoo minulle kaikkien muiden naapureiden asiat, jotka ovat erehtyneet jotain sanomaan.
Olen miettinyt, että jatkossa alan kertomaan toinen toistaan älyttömämiä tarinoita sekä itsestäni, että muista naapureista. Saas nähdä, millainen kuhina hississä alkaa käymään, kun yhdellä on aids ja toisella syöpä. Kolmas on narkkari ja neljäs eläimiinsekaantuja.
Normaalia, mutta juorut kertovat ennen kaikkea juoruilijasta itsestään. Kun juorujen rakennetta ja sävyä oppii tulkitsemaan, niin tietää juorujen kertojasta, sanotaanko, riittävästi 😄
Tyhmien junttien ja empatiakyvyttömien kiusaajien lempiharrastus. Pakko olla jonkin sortin älyllisiä haasteita, kun eivät kykene normaaliin keskusteluun. Olisivat mieluummin vaikka hiljaa, niin antaisivat fiksumman kuvan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta itseä ollenkaan.. Mä en saa mitään irti siitä että mä ajan jotain toista ihmistä alas, tulee vaan itelle huono olo. Mutta totta toi kyllä on, katsokaa tätä palstaakin, ei täällä mitään muuta tehdä.
Yleensä matalassa tietoisuudessa elävä ja tyhmä ihminen tekee sitä, eli just 80% väestöstä about
Tämä. Yleensä juorut on valhetta ja pahansuopaa panettelua.
Eikä mun tarvitse tietää ihmisistä. Kertokoon itse jos haluaa.
Meidänkin kadulla on oikea juorukerho. Nostan kytkintä nopeasti ja häivyn kun näen heidät.
Ei kiinnosta itseä ollenkaan.. Mä en saa mitään irti siitä että mä ajan jotain toista ihmistä alas, tulee vaan itelle huono olo. Mutta totta toi kyllä on, katsokaa tätä palstaakin, ei täällä mitään muuta tehdä.
Yleensä matalassa tietoisuudessa elävä ja tyhmä ihminen tekee sitä, eli just 80% väestöstä about