Pitääkö sisarusten nimet mielestäsi sopia yhteen?
Täällä on usein kyselyitä, että mikä jonkun siskon tai veljen nimeksi. Kun joku kysyy vaikka Jannikan siskolle nimeä, ehdotetaan heti Jennikaa, Janettea, Jessikaa tms. Miksi sisarusten nimet pitäisi olla niin samanlaiset?
Itse tykkään, että nimet ovat sisaruksilla omanlaiset, eikä mene ihmisillä sekaisin, että kuka nyt olikaan kukin.
Kommentit (23)
Pitää kuulostaa ainakin erilaiselta. Että erottaa kelle huudetaan.
Ei tarvitse. Itse katselin vauvaa ja mietin mikä nimi näyttää häneltä. Jokainen sai persoonaansa sopivan nimen.
Miltä kuulostaa vaikka sisarukset Angelique ja Martta?
Meillä suvussa mun ja veljeni nimet rimmaa yhteen ja samoin mun lasteni nimet. Veljen lasten nimet ei.
Kyllä ja ei. Ei tarvitse olla Kaapo ja Aapo, mutta ei saa olla liian erilaiset tyyliin Minna, Jennifer ja Kuutamo.
Minusta on kiva, että ne ovat tyyliltään samantyyppisiä ja suunnilleen saman pituisia, mutta EI samalla kirjaimella alkavia TikuTaku-nimiä.
Omilla kaksosilla on nelikirjaimiset nimet, joissa samaa on vain viimeinen kirjain. Sointuvat hyvin yhteen olematta Tiku ja Taku.
Jotenkin minusta on surullista, jos perheen eka lapsi on Serenella ja toinen Liisa. Sitä jää miettimään, että miksi.
Minusta niiden ei tarvitse olla liian samanlaiset tai alkaa samalla kirjaimella, mutta saman tyyliset kuitenkin. Ettei toinen ole esim. joku vanha perinteinen suomalainen nimi ja toinen ihan moderni tai vaikka joku erikielinen nimi.
Meillä on lapsilla tavallaan samanhenkiset nimet, kun kaikilla sellaset perusnimet, mutta ei saman kuuloiset. Tyyliin Antti, Elina ja Maija. Must se on kiva, et on erilaiset, mut jotain yhtäläisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa (en kyllä just noilla nimillä) olin tulossa sanomaan, pitäisi niiden kai olla jotenkin samaa sarjaa/tasoa tms. Jos vaikka minä olisin Kyllikki ja sisareni Emilia voisin olla pikkuisen katkera vanhemmilleni.
Pirkko ja Isabella, ei ole liian samanlaiset.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin minusta on surullista, jos perheen eka lapsi on Serenella ja toinen Liisa. Sitä jää miettimään, että miksi.
Toisen lapsen nimen on saanut päättää isä ja toisen äiti, tulisi minulle mieleen.
Ehdottomasti pitää sointua yhteen!!! Mico ja Nico tai Jimi ja Jami, toki tuo viimeisin on koiran nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se olisikin Angelique ja Martha, niin ei olisi minusta huono tiimi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsilla tavallaan samanhenkiset nimet, kun kaikilla sellaset perusnimet, mutta ei saman kuuloiset. Tyyliin Antti, Elina ja Maija. Must se on kiva, et on erilaiset, mut jotain yhtäläisyyttä.
Meillä kans näin. Ajattomat perusnimet, eri alkukirjaimet.
Ei mutta sitten on myöskin niitä jotka laittaa lasten nimeksi samalla kirjaimella alkavat .
Mico ja Nico tai Jimi ja Jami, vanhemmat vihaavat heitä muuten ei tuollaisia nimiä anneta.
Ei tietenkään. He ovat yksilöitä ja saavat erottua sisaruksistaan nimillä.
Omien nimet ihan erilaiset ja nyt kun toinen vaihtoi omansa, vielä enemmän.