Uskova kuuletko Pyhän Hengen äänen?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli uskoville, ette auta yhtään mitään joilla ei ole asiasta mitään tietoa tai kokemusta, en ala kiistellä teidän kanssa ei ole aikaa menkää muualle
Ap
Oletko siis saanut käsityksen, että jotkut uskovat kuulevat ihan itsensä ulkopuolelta tulevan äänen joka puhuu heille (ja ehkä esittäytyy Pyhäksi Hengeksi)?
Ei esittäydy mutta näyttää tietä tavallaan ja perustuu Raamatun sanaan itse tein syntiä ja en kuule/näe enää samalla tavalla mutta kyse on todellisesta asiasta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä taas sellainen uskontoketju, jossa uskonnon varjolla yritetään hallita, manipuloida ja syyllistää muita?
[minä vaan kysyn]
Ei ole, mikä tässä oli mitään sellaista
Ap
Jos kuulet outoja ääniä, olet skitsofreenikko. Ota pikaisesti yhteyttä lääkäriin.
Raamatun lukeminen ja hiljentyminen sen äärelle on avain siihen, että voi Jumalan äänen ja Pyhän Hengen äänen kuulla. Kun Raamatun sanastahan Jumala itse ammentaa ja Pyhä Henki nostaa sieltä mieliimme kohtia jotka tuovat vastauksia eri tilanteisiin. Kun tuntee mitä Raamatussa lukee ja mitä siellä ei ole, niin osaa myös suodattaa epäterveet mieleen juolahtaneet omat neuvot pois.
Raamatun sana ei toimi niin, kuin vanha esimerkki kertoo: otetaan peukalopaikka ja siellä lukee "Juudas meni ja hirtti itsensä." Sitten otetaan toinen peukalopaikka jossa lukee "Mene ja tee sinä samoin." Pyhä Henki ei toimi näin eikä suosi satunnaisia kohtia Jumalan sanasta. Pyhä Henki voi toki vaikuttaa meissä levottomuutta, jos jatkuvasti teemme syntiä ja pidämme syntiä olkapäällämme.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulet outoja ääniä, olet skitsofreenikko. Ota pikaisesti yhteyttä lääkäriin.
Kyse ei ole ÄÄNI äänestä vaan sisäisestä Pyhän Hengen ohjauksesta joka on Raamatullinen asia. Kysyin kuuleeko joku koska minä HALUAISIN kuulla ja pyydän rukoilemaan puolestani koska hukkasin sen tien. Jos et ole uskova et varmaan tätä ymmärrä. Kysymys oli uskoville.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli uskoville, ette auta yhtään mitään joilla ei ole asiasta mitään tietoa tai kokemusta, en ala kiistellä teidän kanssa ei ole aikaa menkää muualle
Ap
Oletko siis saanut käsityksen, että jotkut uskovat kuulevat ihan itsensä ulkopuolelta tulevan äänen joka puhuu heille (ja ehkä esittäytyy Pyhäksi Hengeksi)?
Lähimmällä suljetulla on noita muutama.
Jos käytös menee sellaiseksi, että päätyy suljetulle osastolle, ei kyseessä ole Pyhä Henki. Pyhä Henki on voiman, viisauden ja ymmärryksen Henki - ei sellainen , joka sekoittaa pään.
Olet oikeassa mutta herran tiet ovat tuntemattomat ja hän johdattaa meitä aina eteenpäin, tarvittaessa hyvin voimallisesti. Jotkut ehkä ymmärtävät tämänkin seikkaperän.
Hengellinen ulottuvuus on todellinen. Kuitenkin avain on ymmärtää kuka Jumala on, ja Jeesuksen sovitustyö ristillä. Opetuslapsetkaan eivät saaneet Pyhän Hengen kastetta ennekuin oli aika, sen mukana heille laskettiin voima ylhäältä. Heillä oli siinä vaiheessa usko Jeesukseen ja ymmärrys kirjoituksista. Pyhä Henki joka tekee ihmeitä ja ilmenee monin tavoin, myös ikäänkuin puhuen. Useimmiten Hän "puhuu" Sanan kautta, joskus suoraan henkeesi jne.
Vauvapalsta ei ehkä ole paras kanava kysellä näitä:). Pilkkaajia on täällä enemmän kuin uskovia.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun lukeminen ja hiljentyminen sen äärelle on avain siihen, että voi Jumalan äänen ja Pyhän Hengen äänen kuulla. Kun Raamatun sanastahan Jumala itse ammentaa ja Pyhä Henki nostaa sieltä mieliimme kohtia jotka tuovat vastauksia eri tilanteisiin. Kun tuntee mitä Raamatussa lukee ja mitä siellä ei ole, niin osaa myös suodattaa epäterveet mieleen juolahtaneet omat neuvot pois.
Raamatun sana ei toimi niin, kuin vanha esimerkki kertoo: otetaan peukalopaikka ja siellä lukee "Juudas meni ja hirtti itsensä." Sitten otetaan toinen peukalopaikka jossa lukee "Mene ja tee sinä samoin." Pyhä Henki ei toimi näin eikä suosi satunnaisia kohtia Jumalan sanasta. Pyhä Henki voi toki vaikuttaa meissä levottomuutta, jos jatkuvasti teemme syntiä ja pidämme syntiä olkapäällämme.
Kiitos vastauksesta. Kyllä, Pyhä Henki muistuttaa kohtia Raamatusta. Olen ollut todella paatuneessa tilassa, on pelottavaa jos synnistä ei tule enää "huono olo"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että ääni on ns Pyhän Hengen? Jos vieläpä ääni voi olla milloin minkäkinlainen. Sanooko se, että " Pyhis tässä taas, terve!"
No siis kaikki puhe on sieltä pyhän hengen tasolta mutta minulle jumalhahmo taas puhui hyvin matalalla lempeällä miehekkäällä äänellä, sellainen hyvin voimallinen ääni, se on turvallinen. Vahva luottamusta herättävä ja tuova ääni.
Kuule ap, laita ensin asiat kuntoon Herran kanssa, sitten lue sanaa ja rukoile itse. Kun tämän kautta saat takaisin pelastusvarmuuden, käy jonkun kristillisen seurakunnan Pastorin luona juttelemassa Pyhän Hengen työstä, ja mahdollisista Hengen ilmenemismuodoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että ääni on ns Pyhän Hengen? Jos vieläpä ääni voi olla milloin minkäkinlainen. Sanooko se, että " Pyhis tässä taas, terve!"
No siis kaikki puhe on sieltä pyhän hengen tasolta mutta minulle jumalhahmo taas puhui hyvin matalalla lempeällä miehekkäällä äänellä, sellainen hyvin voimallinen ääni, se on turvallinen. Vahva luottamusta herättävä ja tuova ääni.
Apua!! Päivystykseen!
Äänien tai puheen kuuleminen on eri asia kuin sisäinen tunne. Tämä nyt aloittajalle selkeytykseksi. Ymmärrän mitä ajat takaa vaikka en ole uskovainen millään tavalla. Minuakin saa silti halutessaan kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua!! Päivystykseen!
Tämä on jo aika noloa. Ehkä ohjaudun sinne vielä jos tulee tarvetta. Kiitos sinulle kauhistelemisestasi. Kuulen edelleen ja kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En korvin kuultavasti, mutta kyllä Hän tarpeeksi lähellä on, jotta puhuu monin tavoin. Tätä ei oikein hyvin voi selittää uskosta osattomalle, kuten yläpuolella jo nähtiin.
Miten niin ei voi?
Et sä kenenkään yläpuolella ole.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko joku rukoilla puolestani joka sanoo kuulevansa
Ap
Kuulen, mutta Pyhä Henki puhuu yleensä Raamatun sanoilla, rohkaisee, nuhtelee, näistä lopun ajoista..Voin rukoilla Jumalan tahdon mukaisesti jos kerrot etunimen.
Voinkohan olla oikea uskova ollenkaan kun menetin kuuloni vuonna -98?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko joku rukoilla puolestani joka sanoo kuulevansa
Ap
Kuulen, mutta Pyhä Henki puhuu yleensä Raamatun sanoilla, rohkaisee, nuhtelee, näistä lopun ajoista..Voin rukoilla Jumalan tahdon mukaisesti jos kerrot etunimen.
En halua tässä kertoa, mutta jos tahdot voit viitata vaikka "tämän keskustelun aloittaja" itse olen rukoillut aina niin jos en tiedä nimeä Kiitos sinulle
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hengellinen ulottuvuus on todellinen. Kuitenkin avain on ymmärtää kuka Jumala on, ja Jeesuksen sovitustyö ristillä. Opetuslapsetkaan eivät saaneet Pyhän Hengen kastetta ennekuin oli aika, sen mukana heille laskettiin voima ylhäältä. Heillä oli siinä vaiheessa usko Jeesukseen ja ymmärrys kirjoituksista. Pyhä Henki joka tekee ihmeitä ja ilmenee monin tavoin, myös ikäänkuin puhuen. Useimmiten Hän "puhuu" Sanan kautta, joskus suoraan henkeesi jne.
Vauvapalsta ei ehkä ole paras kanava kysellä näitä:). Pilkkaajia on täällä enemmän kuin uskovia.
Kiitos vastauksesta :) Minua ei haittaa tai no en halua kannustaakaan ketään pilkkaamaan mutta uskoni ei siitä enää horju olen nähnyt tarpeeksi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voinkohan olla oikea uskova ollenkaan kun menetin kuuloni vuonna -98?
Se pitää häätää ulos, etsi jos löydät YouTubesta jotain jossa otsikossa kerrotaan että häädetään kuurouden henki, deaf spirit, esim.Unshacled deliverance. Mitä lie jumalatonta kuuntelit -98 että kuulo meni, on nimittäin aika kova rankaisu.