Oletko ostanut auton huutokaupasta joka olikin rikki?
Autoliikkeet laittaa siis huutokaupattavaksi autoja huutokauppasivuille. Nuori keräsi parin vuoden ajan opiskelujen jälkeen iltaisin töitä tekemällä rahat autoon mutta selvisi että auto rikki ja korjaus maksaa enemmän kuin auto. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (44)
Halvalla ei saa hyvää. Harmillista nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huuokauppojen ehdoissa taitaa aika yleisesti lukea, että myydään siinä kunossa missä on / ostaja velvollinen tutustumaan kohteeseen
Ei ole mahdollista
sitten ei pidä sellaista autoa ostaa. Ostaa vain sellaisen, johon saa mennä tutustumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu aikas pitkälti aasiakkaiden tietämättömyyteen.
Seuraillut huutokauppaa jo jonkin aikaa.
Hinnat kipuavat korkeammiksi kuin suoralla kaupalla ja huutohinnan päälle vielä 200 euroa käsittelykuluja.
Kuka hullu ostaa auton pelkkien kuvien perusteella?
Lauseke, emme ole tehneet autolle kuntotarkastusta ja siksi siinä voi olla piileviä vikoja joista emme tiedä (jotain sinnepäin), kaupasta jää mielikuva, ostakaa sika säkissä ylihinnalla.
Ps. Homma voi toimia paremmin siinä tapauksessa jos myyjänä on yksityishenkilö, sillä niissä taitaa olla se kaupan perumisen mahdollisuus parempi kuin ammattijobbareiden kanssa asioidessa.
Yksityisillä ei edes ole perävalotakuuta
Ei, minulla ei ole kokemuksia nuorista ja autonikin olen ostanut ehjinä.
En voi sinua auttaa, mutta lohduttaa voin.
Lohdu lohdu lohdu lohdu lohdu..
Helpottiko?
Niin no..
Itse ostin tyttärelleni auton jonka moottori oli myyjä naisen mukaan rikki,eikä moottori enää edes käynnisty. Siinä sitten yhdessä harmiteltiin naisen kanssa asiaa ja sovimme kaupat, teimme paperit ja maksoin pyydetyn hinnan. Hääräilin noin puolisen tuntia siinä hänen pihallaan auton konepellin alla päräytin auton käyntiin ja ajelin tyytyväisenä ehjällä autolla pois.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Hän pääsi rikkinäisestä autosta eroon ja minä sain edullisesti ehjän ajopelin.
Opetus tässä on se, että älä ostaa rikkinäistä autoa huutokaupasta, vaan osta se tyhmältä naiselta joka ei ymmärrä autoista yhtään mitään.
Yleensä autojen korjaaminen autokorjaamoissa maksaakin melkoisesti, mutta itse tehden yleensä reilusti alle puolet vähemmän. Nuori voi kätevästi oppia auton korjausta isänsä kanssa yhdessä tehden. Moottorin vaihto käy kahdelta mieheltä helposti 8 tunnissa ja esim helmapeltien hitsaus vie vain muutaman tunnin vaikka vaihtaisi molemmat puolet kokonaan. Työ noissa yleensä on se joka maksaa, ei välttämättä niinkään osat.
Huutokaupat.com omistajien päät tuntuu oleva rikki kun jatkuu tuo pelleily
Olemme ostaneet huutokaupasta auton jossa ilmeni korjausta vaativa vika pian oston jälkeen. Ilmoitimme siitä ja myyjäliike tuli vastaan korjauskustannuksista 50 %-50% periaatteella.
Jos korjauskulut ylittäisivät auton arvon, pyrkisin perumaan kaupan
Miten huutokauppa voi olla rikki?
Vein hauen naapurin tädille, joka oli joutunut katiskaan.
Naapurien avulla avantoon joutunut pelastui täpärästi.
Oliko sinun jälkikasvua? Tyhmä oli eikä se omena yleensä kaus puusta mossahda...
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin no..
Itse ostin tyttärelleni auton jonka moottori oli myyjä naisen mukaan rikki,eikä moottori enää edes käynnisty. Siinä sitten yhdessä harmiteltiin naisen kanssa asiaa ja sovimme kaupat, teimme paperit ja maksoin pyydetyn hinnan. Hääräilin noin puolisen tuntia siinä hänen pihallaan auton konepellin alla päräytin auton käyntiin ja ajelin tyytyväisenä ehjällä autolla pois.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Hän pääsi rikkinäisestä autosta eroon ja minä sain edullisesti ehjän ajopelin.
Opetus tässä on se, että älä ostaa rikkinäistä autoa huutokaupasta, vaan osta se tyhmältä naiselta joka ei ymmärrä autoista yhtään mitään.
Siinäpä varsinainen kusipää. Mies on m*lkku eikä mene lääkäriin...
Korrelaattivirhe selvimmässä ja tavallisimmassa muodossaan.
En ymmärrä miten huutokauppa voi olla rikki?
Ei huutokaupasta, joka on rikki voi ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten huutokauppa voi olla rikki?
Kysy tätä asiaa huutokauppakeisarilta. Hulluhan se on joka ei puolta tarjoa...
Ei sillä ole tässä väliä, vaan sanajärjestyksellä. Huutokaupasta joka oli rikki vai auton joka oli rikki?