Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekosyysi ajaa 60km/h moottoriten ramppia.

Vierailija
19.09.2024 |

Niin? Mikä vaikeus on kiihdyttää kesäkeleillä sataseen tai vähän yli?

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan teslalla 50-60km/t rampilla ja kiihdytän sitten nopeasti 120km/t on kiva kiusata hitaita polttis autoja.

Ihan oikeesti? Aikuinen ihminen, ilmeisesti olet joku jälkeenjäänyt.

Vierailija
42/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusrajoitus tarkoittaa maksiminopeutta ei miniminopeutta.

Jos minulle sopiva nopeus on 60 km/h niin ajan sitä nopeutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ennen niin huonosti kiihtyvä auto, että lyhyemmillä kiihdytyskaistoilla sen sai juuri ja juuri 70 km/h nopeuteen. Liittyminen oli kyllä tuolla kotterolla ihan yhtä helvettiä.

Vierailija
44/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet sillä nopeudella motarille aiheuttamaan vaaratilanteita niin saat sakot.

Vierailija
45/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan teslalla 50-60km/t rampilla ja kiihdytän sitten nopeasti 120km/t on kiva kiusata hitaita polttis autoja.

Hehe! Peukku. 

Silloin kun ajoin polttiksella, se oli huonosti kiihtyvä pikkuauto, ja bemarit sun muut räyhisteli puskuria hipoen ohi tai jopa tööttäsi jossain risteyksessä, kun en vaan lähtenyt tarpeeksi rivakasti. 

Nyt kun mulla on sähköauto, niin osat kääntyi. En kyllä kiusaa pieniä polttisautoja, kun ne nyt vaan ei kiihdy, mutta bemu tai volvo tai audikuskeilta en pyytele anteeksi. -onko mulla lapsellinen ajatusmaailma? Ehkä. Mutta niin paljon nuo isojen möhköjen kuskit kyllä roikkuu pikkuautojen puskureissa ja oikeasti tekee kiusaa, täpäriä "opetusohituksia" ym muuta paskaa. Että siinähän nyt vuorostaan ihmettelette mun riisikipon perävaloja, ei tarvi ohittaa "opetusmielessä". 

Vierailija
46/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti? Aikuinen ihminen, ilmeisesti olet joku jälkeenjäänyt.

Satuileva sähköautovihaaja-Teppo se on.

Vierailija
47/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli ennen niin huonosti kiihtyvä auto, että lyhyemmillä kiihdytyskaistoilla sen sai juuri ja juuri 70 km/h nopeuteen. Liittyminen oli kyllä tuolla kotterolla ihan yhtä helvettiä.

Sama. Vaihdoin pari vuotta sitten tehokkaaseen sähköautoon, ai että on mukavaa ja turvallista liittyä kun on aina riittävä motarinopeus jo ennenkuin katkoviiva ajokaistalle alkaa.

Vierailija
48/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos täällä olisi vapaat nopeudet moottoriteillä kuten Saksan autobaanoilla... mummo pyrkii moottoritielle 60 km/h kun takaa tulevalla liikenteellä vauhtia 260 km/h...

Ei Saksassa ajeta kovaa oikealla kaistalla. Siinä saa körötellä kuuttakymppiä jos ei kykene kovempaa ajamaan.

Melko harvoin vasemmallakaan sen lujempaa ajetaan. Muutama hassu pätkä koko maassa missä pääsee ilman ruuhkia ajamaan.

Vierailija
49/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ne on aina tesloja. Sitä kun pitää koko ajan kytätä akun latausta, eikä nopeusmittarisa tai tietä. Tesla-kuskit on surkeampia kuin yaris-kuskit.

Vierailija
50/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sootana kun tekis mieli räjäyttää joka ikinen auto joka liittyy sekaan 50km /h körötellen

Nyt on uusi muoti myös se, että ajetaan 5km/h keskellä kaupunkia, ehkä sekin trendi siirtyy kohta motareille. Sinne vaan ja auto parkkiin poikittain

Vierailija
51/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää itse mitä nopeutta pystyy ajamaan turvallisesti. KYYLÄT voi pitää huolen vaan omista asioistaan.

Vierailija
52/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aja suomessa koska hermoni ei kestä suomalaisia autoilijoita. Ei osata yksinkertaisesti ajaa maantiellä. 

Vierailija
53/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista tieliikennelain 54 , tarpeettoman ja häiritsevän ajon kielto.

Vierailija
54/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet sillä nopeudella motarille aiheuttamaan vaaratilanteita niin saat sakot.

Ei todellakaan tule sakkoja. Aivan huuhaajuttuja taas.

Vierailija
55/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoritien liikenneramppi on yleensä yleisrajoituksen piirissä, joloin saa ajaa max. 80/ km/h. Jossain vaiheessa se muuttuu kiihdytyskaistaksi, jolloin liikennemerkki osoittaa siitä pisteestä eteenpäin jonkun suuremman sallitun nopeuden.

Näinhänse on, rampilla ennen  nopeusrajoituksen muuttumismerkkiä esim, 120kmt ei saa ajaa yli 80kmt.

Vierailija
56/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vtn paskarutkulla ootte polttiksella ajanut? Mä ajelen tehottomalla pikkuautolla ja kyllä se nohevasti kiihtyy 120km/h ilman tuskailuja kun laittaa tallaa tiskiin. Mopoautoillako te ootte menneet?

Vierailija
57/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn sen, että joillain on ikään tai auton tehoon liittyviä haasteita hyökätä liikennevirtaan, mutta vaarallistahan se on. On sitä kuitenkin sattunut että joku puolisokea ja kokokuuro  tojopappa pomppaa eteen kahdeksaakymppiä.

Sen verran on pidettävä jallkaa jarrulla ja katsottava naapurikaistaa peilistä, että hätätilanteessa ehtii jarruttaa/väistää.Myös moottoritiellä vastamme siitä että pystymme tarvittaessa jarruttamaan tien näkyvällä osalla. 

Sellainen tilanne joka voi meitä kaikkia kohdata että tähtää johonkin rakoseen joka sitten kohdalla ollessaan onkin turhan kapoinen, ehkä siksi että joku on lähtenyt kiihdyttämään sitä rakosta kiinni periaatteella " mun eteen et ainakaan tule". silloin on pakko lyödä kiihdytyskaistalla liinat kiinni ja hyväksyä piiiiiitkä odotus ennenkuin pääsee vauhditta sinne motarille. En muista koska näin olisi käynyt, paremmalle puolisolle kerran kävi ja odoteltiin siinä sitten varmaan pari minuuttia ennenkuin joku rekka tuli takaa  vähän hitaammin ja väläytti valoja. LÄhdettiin sitten kumit kiljuen ja vilautettiin vilkkua kiitokseksi. 

Vierailija
58/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhänse on, rampilla ennen  nopeusrajoituksen muuttumismerkkiä esim, 120kmt ei saa ajaa yli 80kmt.

Vierailija
59/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ne on aina tesloja. Sitä kun pitää koko ajan kytätä akun latausta, eikä nopeusmittarisa tai tietä. Tesla-kuskit on surkeampia kuin yaris-kuskit.

Mutta ei kuitenkaan niin surkeita kuin kaltaisesi homot. LOL.

Vierailija
60/192 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

4

Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

Ja tämä on niin yleinen pykälä että voidaan tulkita jopa kehoittavan motarilla rampilta tulevanväistämiseen jos sillä sujuvoitetaan liikennettä ja vältetään vaara siitä että joku vetää väkisin kylkeen tai luiskaan kun ramppinsa loppuu.

Tuo pykälä ei kiellä ketään ajamasta omien kykyjensä mukaisesti.

Jos ne kyvyt eivät riitä vaaran ja vahingon välttämiseksi tarvittavan ennakointiin niin ei ole asiaa ajamaan.