Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajan piesseelle vuosi ehdollista

Vierailija
19.09.2024 |

Samalla mitalla tekee varmaan monen mieli antaa kiusaajalle takaisin, mutta jos ja kun juttu menee oikeuteen, tuomio voi olla kostajalle ankara. Taas yksi osoitus oikeudelta nimenomaan siitä:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4db76b7e-c9f4-4f67-8d89-f69504b024c0

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairasta. Aikuinen hakkaa lapsen ilman, että lapsella on edes mahdollisuutta puolustautua ja rangaistus on vuosi ehdollista. Menee kyllä ihan top kymppiin liian vähäisistä rangaistuksista.

Minun mielestä rangaistus oli tässä tapauksessa aivan turhan ankara. Sympatiat oli kyllä ihan jossain muualla kuin sen koulukiusaajan puolella.

Vierailija
102/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piesseelle annetaan rangaistus, pierreelle ei mitään. Pieree kiusaajan naamalle: laillista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ainoa tapa saada koulukiusaaminen loppumaan? 

Kiusaajille pitäisi antaa joku rangaistus viranomaisten puolesta niin että tuttavien ei tarvitse puuttua asiaan. Kiusatun puolustaja on ollut ihan oikealla asialla periaatteessa. Överiksi meni kun ei ollut mitään mihin verrata. 

Vierailija
104/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin myös aina vastuuseen kun mä hakkasin mun pikkuveljen kiusaajia lapsena. Eihän sitä tyhmä ihminen tai lapsi tajua että se on väärin, se ei ole mun tehtävä tehdä sitä sille toiselle. Täälläkin moni aikuinen kuvittelee että se on oikein, koska ihmiset on tyhmiä. Eikä se edes estä sitä kiusaamista, koska aina tulee uusia ihmisiä kuvioihin ketkä ei tiedä että sillä ihmisellä on myös isoveli, joten pitäskö siinä aina olla ite hakkaamassa jokainen vuorotellen? Sehän on ihan tyhmää

Kyllä niihin paremmatkin keinot on olemassa.

No kerro ne keinot joilla koulukiusaaminen lopetetaan! 

Kiinnostaisi tosiaan. Kun on sellainenkin melko yleinen ilmiö kuin työpaikkakiusaaminen; olisiko sitä lainkaan sekin jos koulukiusaaminen saataisiin lopetettua? On se kumma kun aina löytyy ihmisiä jotka haluavat kiusata muita, jopa aikuisissakin!

Vierailija
105/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ehkä yleisin neuvo on se, että kiusaajalle tulisi juurikin antaa samalla mitalla takaisin. Kaikki muu on pehmoilua, josta kiusaaja vain innostuu lisää.

Samalla mitalla. Mun mielestä ei ole ihan sama mitta, jos lumipesusta piestään leikkaushoitoa vaativaan kuntoon. Tuo on jo vähän isommalla mitalla annettu.

Vierailija
106/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias hakkaa 13-v lapsen sairaalakuntoon ja leikattavaksi. Ja täällä ollaan sitä mieltä että oli oikeudenmukaista. Vauvapalsta ei petä koskaan.

Vierailija
107/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova rangaistus ottaen huomioon että mrrhasta selviää (liian) usein pelkällä soosoolla ja sormenheristelyllä.

Peukku tälle. Koskelan tapauksen muistavat tietävät mihin kiusaaminen pahimmillan johtaa. Ei mitään armoa kiusaajille. Yksi mahdollisuus tulee antaa muuttaa käytöstä, sen jälkeen saa kantaa seuraukset nahoissaan.

Vierailija
108/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova rangaistus ottaen huomioon että mrrhasta selviää (liian) usein pelkällä soosoolla ja sormenheristelyllä.

Peukku tälle. Koskelan tapauksen muistavat tietävät mihin kiusaaminen pahimmillan johtaa. Ei mitään armoa kiusaajille. Yksi mahdollisuus tulee antaa muuttaa käytöstä, sen jälkeen saa kantaa seuraukset nahoissaan.

Kävi kans tuo Koskelan poika mielessä ja olispa silläkin ollut isoveli tai muu joka olisi välittänyt. 

Vierailija
109/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäjä halusi antaa suomalaisille viestin: antakaa poliisin ja oikeusjärjestelmän hoitaa oikeuden jakaminen, tai muuten saatte pyttyä ja korvauksetkin ovat kovemmat kuin mitä moni r a i s k a a j a k a a n  on joutunut korvaamaan uhrilleen.

Eli toisin sanoen: kusessapa olette, ettekä mitään voi asialle tehdä. Oikeudenmukaisuudesta voitte vain unelmoida, muta sitä ette ikipäivänä tule saamaan.

Vierailija
110/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkasin yhden kiusaajan sairaalakuntoon kun olin 15 vuotias. Olin alaikäinen joten en joutunut edes oikeuteen mutta kiusaaja oli 2 kuukautta sairaalassa koska potkin siltä luut paskaksi.

Vierailija
111/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kostaminen kannattavaa, ehdollista. On ehdottomasti sen arvoista. Mikään ei tunnu niin hyvälle kuin kosto.

Vierailija
112/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-vuotias hakkaa 13-v lapsen sairaalakuntoon ja leikattavaksi. Ja täällä ollaan sitä mieltä että oli oikeudenmukaista. Vauvapalsta ei petä koskaan.

Miksiköhän koet tarpeelliseksi siirtää huomiota pois siitä tosiseikasta, että oli kyseessä kiusaaja? Joka todennäköisesti on tehnyt vastaavaa muillekin. Olisiko siksi, että olet kiusaaja itsekin? Ja nyt paskat housussa odotat, että saat sen, mitä ansaitset.

Vierailija
113/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ehkä yleisin neuvo on se, että kiusaajalle tulisi juurikin antaa samalla mitalla takaisin. Kaikki muu on pehmoilua, josta kiusaaja vain innostuu lisää.

Samalla mitalla. Mun mielestä ei ole ihan sama mitta, jos lumipesusta piestään leikkaushoitoa vaativaan kuntoon. Tuo on jo vähän isommalla mitalla annettu.

Joo mutta hakattu kiusaaja ei taida enää kiusata ketään joten....loppujen lopuksi kaikki hyvin.

Vierailija
114/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset ihan sekaisin. Lumipesu kostettiin hakkaamalla naamaan monta kertaa nyrkillä 20v vastaan 13v. Ja tätä hurrataan?

Hurrataanko sitten kun tuon 13v isä tulee am pumaan/puu kottamaan tuota 20v kostoksi? Saman levelin eskalaatio olisi.

Vierailija
115/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmiset ihan sekaisin. Lumipesu kostettiin hakkaamalla naamaan monta kertaa nyrkillä 20v vastaan 13v. Ja tätä hurrataan?

Hurrataanko sitten kun tuon 13v isä tulee am pumaan/puu kottamaan tuota 20v kostoksi? Saman levelin eskalaatio olisi.

Koulukiusaaminen on palstalaisille kova paikka. Huvittavaa, kun seuraavassa ketjussa itse kiusaavat heitä ärsyttäviä julkkiksia. Tämä ei kuitenkaan olekaan kiusaamista vaan "mielipiteen kertomista"😂

Vierailija
116/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleppa, että jos tuo pikku kullannuppu ei olisi kiusannut, niin ei olisi saanut turpaansakaan. Ne on niitä valintoja. Nuppusen isä saa vain katsoa peiliin ja syyttää itseään siitä että sielultaan mätä pojunsa makaa sairaalassa.

Vierailija
117/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla kiusaaminen triggeröi aika monia. Lienee traumoja.

Ja tosiaan aivan järjetön veto tuolta isoveljeltä, ei voi puolustaa lapsen raakaa pahoinpitelyä millään. Ihme että pääsi noin vähällä, lienee ensikertalainen.

Vierailija
118/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ite pieksin oman kiusaajani aikuisiällä, ja tääkin kyllä nosti oikeusjutun. Sain kumminkin puhuttuu tilanteen ympäri niin, että tää joutu maksaa mulle korvauksia. Oli kiva kattella sitä samaa epätoivon ja epäreiluuden tunnetta tän silmissä jota jouduin ite aikanaan kokemaan. Terkkuja vaan sinnekkin päin jos on vielä hengissä👋

Vierailija
119/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hovioikeus: vaikka kiusaajan teko on ollut vakava, oman käden oikeutta ei voi käyttää jutussa ilmenevällä tavalla. Lähde sama.

Eipä noissa koulukiusaamisjutuissa ole saatavilla kuin oman käden oikeus. Hulluuden huippu on, että lopulta kiusattu vaihtaa koulua. 

Kiusaajille pitäisi olla häpeärangaistus, eli siirto johonkin käytöshäiriöryhmään. Siitä voisi tulla todistukseenkin merkintä, jotta toisen asteen opintoihin siirryttäessä voitaisiin jättää kousaajat pois suosituimmilta aloilta.

Vierailija
120/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta mun poikaa kiusattu jatkuvasti samassa koulussa. Vastaus oli aina Meillä on nollatoleranssi väkivaltaan ja homma jatkui. Oli kaikenmaailman paskakeskusteluja kiusaajan kanssa, homma jatkui. Otin yhteyttä vanhempiin kun koulu vaan selitteli. Vanhemmat oli ei mun poika jne. Sitten laitoin viestin, että jos mä saan kuulla vielä kerran asiasta niin teen rikosilmoituksen ja homman vien loppuun saakka. Kas kummaa, kiusaus loppui molempien kohdalta. Pojat sanoi ettei opet reagoineet vaikka kertoivat heti mitä tapahtui. Oli vähän sellaista vähättelyä. Ymmärrän tätä isoveljeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi