Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö tee aamupesuja lapsille?

Vierailija
12.02.2007 |

Hei,

Meillä siis pestään aamuisin lasten peput ja naamat ja hampaat. Ikää kohta 6-v. Juttelin työkaverin kanssa joka kertoi, ettää heillä pestään vaan hampaat aamuisin. Onko muilla sama homma? Meillä lapset käyvät aina iltaisin suihkussa myös. Eli onko tuo aamun pyllypesu muka " turhaa" ?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pestään vain hampaat.

Miksi pestä kasvot? Turhaan vaan kuivuu. Ei ole meikkiä eikä epäpuhtauksia kasvoissa tämän ikäisillä.

Miksi pestä pylly, kun se on viimeksi illalla pesty ja aamulla käyty vain aamupisulla?

Vaippapyllyt kyllä pesin joka ikinen aamu jos siellä vaipassa oli jotain.

Vierailija
2/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä vaippaikäiselläkään pese peppua aamuisin. Pesen vain kakkojen jälkeen ja kylvetän n. kerran viikossa niin kuin se viiden lapsen äitikin, joka tänne kirjoitti. Meillä on 2 lasta ja molemmilla ollut sama käytäntö. Ovat molemmat saaneet myös neuvolasta kehuja hyvästä ihosta. Koskaan ei ole kummallakaan ollut vaippa-alueella mitään, vaikka toinen on moniallergikko ja toisella atopia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vaippa-aikanakin, pesen vain kakan yhteydessä alapään. Ja ei ole koskaan ollut pienintäkään punotusta tai vaippaihottumaan. Meillä ei ole koskaan edes ollut mitään hoitotuotteita vaippapunotusten hoitoon, kunnei ole ollut tarvetta.

Vierailija
4/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, jotka olen vauvasta kylvettänyt kerran viikossa ja kesällä nyt taaperoiässä useammin, kun ovat hiekkaisia ja pölyisiä. Peppu on pesty tarvittaessa. Naama ja kädet + hampaat joka ilta.

Ja ovat puhtaita ja siistejä lapsia. Ihot on olleet molemmilla erinomaiset: ei ole koskaan edes rasvattu. Neuvolassa jokaisella käynnillä saivat vauvana merkinnän hyvästä ihosta.

Vierailija
5/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pakkasella en pesisi naamaakaan turhan päiten aamulla, juuri ennen ulosmenoa. Kosteus haihtuu iholta aika hitaasti, vaikka se kuivataankin.

Ihossa on luontainen suojakerros. Tiuha pesu ja varsinkin saippuapesu kuluttavat sitä.

Kuusivuotiaalle riittää kokopesu pari krt viikossa ja pepun pesu kakan jälkeen. Naaman voi pestä iltaisin ja tarvittaessa.

Vierailija
6/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestään peppu ja hampaat vain iltaisin. Silloin kun oli vielä vaipat, niin pylly pestiin myös aamuisin.

Vierailija
7/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta täyttävä pesee itse hampaat ja tekee alapesun itse aamuisin.

7 vuotta täyttävä pesee hampaat itse ja minä teen hänelle alapesun aamulla.

Lapsilla sellainen rytmi että parempi pestä aamulla, kun käyvät yleensä aamulla kakkosella.

Illalla me vanhemmat pesemme heidän hampaansa.

Vierailija
8/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vauvanakaan pesty peppua ellei ole ollut kakat vaipoissa. (Kuten taisi pari muutakin jo sanoa.)

Nyt lapset 5 ja 7 ja aamuin-illoin pestään kädet, naama ja hampaat. Suihkussa ja saunassa käydään kerran viikossa, jolloin pestään sitten paremmin ja myös hiukset. Onkohan mun lapset likaisia??

Luulisi, että jos alapesu tehdään aamuin illoin, niin ainakin tytöillä alkaa tulla valkovuotoa tms. sillä eihän tuollainen hinkkaaminen voi olla normaalia...

Vierailija
9/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee likaiselle. Kaksi kertaa on sopiva määrä (ellei nyt selvästi tarvitse enemmän).

Vierailija:

Meillä ei ole vauvanakaan pesty peppua ellei ole ollut kakat vaipoissa. (Kuten taisi pari muutakin jo sanoa.)

Nyt lapset 5 ja 7 ja aamuin-illoin pestään kädet, naama ja hampaat. Suihkussa ja saunassa käydään kerran viikossa, jolloin pestään sitten paremmin ja myös hiukset. Onkohan mun lapset likaisia??

Luulisi, että jos alapesu tehdään aamuin illoin, niin ainakin tytöillä alkaa tulla valkovuotoa tms. sillä eihän tuollainen hinkkaaminen voi olla normaalia...

Vierailija
10/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

haisee likaiselle. Kaksi kertaa on sopiva määrä (ellei nyt selvästi tarvitse enemmän).

Tässäkin varmasti on eroja; poikien lyhyet hiukset, tyttöjen pitkät, onko paksut hiukset ja hikoileeko lapsi helposti/paljon...

Kerran viikossa on meillä riittänyt aivan loistavasti.

Vierailija
11/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan tavallinen suihkukäynti ilman mitään saippuoita, hiusten kastelu vain silloin kun hiukset pestään. Koskaan ei ole ollut mitään iho-ongelmia. Tuntuu että nykyään lapset tehdään allergisiksi vedellekin kun sitä vältellään viimeiseen asti.

Vierailija
12/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis ihan tavallinen suihkukäynti ilman mitään saippuoita, hiusten kastelu vain silloin kun hiukset pestään. Koskaan ei ole ollut mitään iho-ongelmia. Tuntuu että nykyään lapset tehdään allergisiksi vedellekin kun sitä vältellään viimeiseen asti.

Vierailija
13/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuntuu että nykyään lapset tehdään allergisiksi vedellekin kun sitä vältellään viimeiseen asti.

Ihanko arvelet, että jokapäiväinen vesipesu on se luonnollinen toimintatapa ihmislajille? Että ihan nykyään... vielä 50-luvulla maalla kylvettiin tasan kerran viikossa, vaikka tehtiin pikkusen paljon enemmän hikisiä töitä kuin nykyajan konttorirotat.

Vierailija
14/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa voisi sitten kysyä muistakin asioista, miksi pitää katsoa televisiota joka päivä tm. turhaa

Vierailija
15/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

10 vuotta täyttävä pesee itse hampaat ja tekee alapesun itse aamuisin.

7 vuotta täyttävä pesee hampaat itse ja minä teen hänelle alapesun aamulla.

Lapsilla sellainen rytmi että parempi pestä aamulla, kun käyvät yleensä aamulla kakkosella.

Illalla me vanhemmat pesemme heidän hampaansa.

Ja 7-vuotiaalle teet alapesun päivittäin?

Pakko olla vitsi?

Vierailija
16/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla pestään tietysti myös hampaat. Aamupesulla pestään vain unihiekat pois silmistä ja sitten taas hampaat.

Vierailija
17/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just juttelin asiasta hammaslääkärin kanssa, joka kertoi vielä pesevänsä pari kertaa viikossa 13- vuotiaan poikansa hampaat, että " tulee sitten kunnolla ja tarkkaan" . Suositteli kyllä auttamaan lapsia hampaiden kanssa ihan murrosikään (niin kauan kuin antavat) silloin tällöin.

Vierailija
18/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aina joka ilta käydä edes suihkussa, ajatelkaa miten kamalaa...

ainakin näin talvisin iho on muutenkin kuiiva ilman yletöntä löträämistä.

ap on varmaan se sama mamma joka vaihtaa yöpuvun joka päivä? :)

Vierailija
19/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen aamulla suoraan sänkyyn. Hammaspesut ym. tehdään sitten hoidossa aamupalan jälkeen, hoidossa käyttää myös vaippaa ja kakat tulee aina aamupalan jälkeen joten pylly pestään sitten sielä.

Vierailija
20/51 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin taitaa olla liikaa, kun tytöllä iho on niiin kuiva. Rasvata saa koko ajan. Turhaa lotrata vedellä ja sitten rasvailla hemmetisti että ei iho tipahda ihan kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan