Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykykodit on sisustettu pelkällä beigellä?

Vierailija
18.09.2024 |

Tottakai jokainen saa sisustaa kotinsa miten haluaa. Aina on ollut sisustustrendejä, mutta mielestäni koskaan aikaisemmin mikään muu väri ja tyylisuunta ei ole ollut näin yleinen. Ihmisten kodit ovat kuin identtiset kaksoset.

Valkoiset seinät, paljon beigeä ja vielä vähän lisää beigeä, johon lisätään beigeä. Sitten vielä rimaseinä johonkin ja avot. Valmista tuli.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on beigeä vain vähän höysteenä. Toisin kuin joku tuossa sanoi, niin kyllä sen kanssa käy monikin väri. Esimerkiksi meillä olkkarissa pääväri on (valkoisten seinien lisäksi) tummahko vahva punainen, jota höystää tummahko vanha sininen, ja sitten lisänä on vähän beigeä. On tosi hyvä yhdistelmä. 

Vierailija
22/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on beigeä vain vähän höysteenä. Toisin kuin joku tuossa sanoi, niin kyllä sen kanssa käy monikin väri. Esimerkiksi meillä olkkarissa pääväri on (valkoisten seinien lisäksi) tummahko vahva punainen, jota höystää tummahko vanha sininen, ja sitten lisänä on vähän beigeä. On tosi hyvä yhdistelmä. 

Paitsi jos noista kolmesta beige on ns päävärinä, niin onkin supertunkkainen. Beige toimii nimenomaan vain korostusvärinä muuten värikkäässä sisustuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska se on trendi. Muuta kysyttävää? Viiden vuoden päästä kysyt, miksi kaikki kodit on täynnä kirkkaita neon värejä.

Vierailija
24/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se on trendi. Muuta kysyttävää? Viiden vuoden päästä kysyt, miksi kaikki kodit on täynnä kirkkaita neon värejä.

Viisi vuotta sitten kysyit miksi kaikki kodit on valkoisia. Se on trendi ja se myy asuntoja.

Vierailija
25/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alkupuolella oli myös beige sisustusmuoti hyvin vahva. 

Vierailija
26/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta sitten kysyit miksi kaikki kodit on valkoisia. Se on trendi ja se myy asuntoja.

Paitsi nyt kukaan ei myy yhtään asuntoa yhtään missään, kiitos hallituksen epäonnistuneen talouspolitiikan.

Vierailija
27/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, miksei laiteta useammin tapetteja, vaan maalataan seinät. Voin sanoa, että jos on pikkulapsia tai koiria, niistä maalatuista seinistä on hitsin paljon helpompi saada pois tahrat ja muu lika kuin tapeteista.

Vierailija
28/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun koti ikinä muodin mukaan sisustettu. 

Aiemmin on ollut värejä ja 50-luvun tyyliä. Nyt vaan käytännöllisesti laitettu tavarat paikalleen.

Sama juttu. Mulla on ne tavarat mistä ite tykkään, laitan ne paikoilleen ja saavat olla siinä vaikka ikuisesti, ei haittaa.

Vierailija
29/76 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä naurattaa nämä trendit, joita sitten laumana seurataan ja aivan överisti. 

Vierailija
30/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun tulee joku trendi, olipa kaikkivalkoista, kaikkivalkoharmaata, kaikkibeigeä tai mustakeittiö tai mustakaismaalattutalo, sopulilauma vakuuttaa, että eihän tässä mitään trendiä seurata, vaan kun mun oma maku on JUST tällainen... 

Vierailija
31/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain voi kertoa myös tästä ajasta. Kaoottisen maailman vastapainona väritön beige voi rauhoittaa ja tasapainoittaa. Tarvitaan myös "tylsyyttä".

Vierailija
32/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli beigeä jo 10 vuotta sitten kun ostettiin ja rempattiin tämä asunto, joka oli 90- luvun alkuperäiskunnossa. En tykännyt silloin muodissa olevasta musta- harmaasta, ja oli muuten vaikea löytää (vaalean) ruskeat sohvat, kun tarjolla oli pelkkää mustaa, harmaata ja valkoista. Sisustusmateriaaleja löytyi paljon helpommin.

Itse koen beigen helppona ja ajattomana, se on samanlainen yleisväri kun edellinen trendiväri harmaa, siihen voi yhdistää lähes kaikkia värisävyjä, oma suosikkini sininen toimiii esim. todella hyvin.

Vierailija
33/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläälä ala yleistämään, mullakin on vähän vaaleanruskeaa tehosteena. 

Vierailija
34/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sisusta kotiani ketään muuta kuin itseäni varten.  Jos siis haluan katosta lattiaan beigen, laitan siis sen.

Ny kuitenkaan kun en seuraa mitään muotia enkä yleistä tyylisuuntausta niin kotini on minun näköiseni.  Olen pikku hiljaa luonut kodisn jossa viihdyn, missä minulla on hyvä olla ajatelkoot muut sitten mitä tahtovat.

En asu esittelytiloissa.

Koska koksaan en ole ollut laumasielu joka laukkaa siiihen suuntaan mihin kulloinkin "pitää", erotun varmasti massasta joka tavalla. Ja se sopii minulle. Ei pelota erottua.

Ter. yksin asuva itsenäinen nainen 36 vuotta.

Vierailija
35/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hävisi musta - harmaa -valkoinen?

Vierailija
36/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sisustuksessa maanläheisistä ja harmonisista sävyistä. Mieli jotenkin rauhoittuu niitä katsellessa. Meidän kodissa on vaaleaa puuta sekä pinnoissa että kalusteissa, valkoista, beigeä ja vaaleanharmaata. Avarat oleskelutilat ja isot ikkunat tuovat valoa kivasti sisustukseen. Ja kyllä löytyy meiltä vihreääkin, sillä meillä on parikymmentä viherkasvia ympäri kotia. Sitten on väripilkkuina tekstiilejä ja värikkäitä tauluja. En ole sisustanut muita varten vaan viihdyn oikeasti hyvin kodissani. Olkoonkin beige, valkoinen ja vaaleanharmaa :)

Vierailija
37/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin paljon somessa ns sisustustilejä, joten ihmiset näkevät jatkuvasti muiden koteja. Toki joku varmaan aidosti tykkää tyylistään, mutta kyllä valitettavan moni sisustaa ns vain muita varten. Tehdään remppaa ja uusitaan huonekaluja, koska muoti muuttuu ja omat valinnat eivät enää olekaan suoraan suosituilta instatileiltä.

En ymmärrä tätä villitystä, jossa uudehkoissa taloissa vaihdetaan priimakuntoista lattiaa tai keittiötä tms ihan vain, koska "eikai kellään nyt enää ole harmaata lattiaa tai mustaa keittiötä".

Tai sitten siihen muuttaa joku joka haluaa itselleen oman makunsa mukaisen lattian ja keittiökaapit. 

Vierailija
38/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti Adolf Loos kirjoitti 1900-luvun alussa esseen koristeiden barbaarisuudesta ja sai aikaan hysterian joka jatkuu edelleen. Myös värit on liitetty samaan syssyyn. Eli tiivistettynä, hillityt värit ja ornamenttien puuttuminen edustaa kehittynyttä kansakuntaa ja sivistystä, värit, ornamentit yms. taas rappiota. Ihmiset noudattavat tätä, mutta eivät enää edes tiedä miksi tai mikä aatehistoria heidän makunsa taustalla on.

Vierailija
39/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska muoti. Se onkin varmaa, että 10v päästä on tosi noloa, jos jollain on beigeä paljon.

Olen facen sisustusryhmissä törmännyt nyt viikon sisällä varmaan kymmeneen aloitukseen, jossa surkutellaan "rakennettiin talo juuri pahimpaan harmaan kauteen ja meillä on harmaat lattiat/seinät plaaplaaplaa ja kuinka paljon teillä on tullut maksamaan uudet lattiat. Nykyiset lattiamme ovat hyväkuntoiset ja ihan nätit. Saako myytyä?!" 

Jos ne lattiat on hyvässä kunnossa ja nätit niin miksi ne pitää vaihtaa?  Nyt ne vaihdetaan sitten tammen värisiin ja 10v päästä sama virsi ja tammen sävyinen lattia onkin out ja ei kun äkkiä vaihtamaan taas.

Ihmisten trendien perässä juokseminen on kyllä huolestuttavaa. Ne harmaat lattiat ei ole mitkään nätit, ja jos on itse mennyt ottamaan ne muotisyistä niin sitten tyhmästä päästä maksaa koko lompakko. Noin rajut valinnat pitää tulla omasta tahdosta, ei virran mukana menemisen vuoksi. Beige on sentään aika neutraali, toisin kuin ne neuvostoliiton väriset lattiat.

Vierailija
40/76 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, miksei laiteta useammin tapetteja, vaan maalataan seinät. Voin sanoa, että jos on pikkulapsia tai koiria, niistä maalatuista seinistä on hitsin paljon helpompi saada pois tahrat ja muu lika kuin tapeteista.

Nykytapeteissa on kyllä sellaisiakin vaihtoehtoja että kestävät aika rivakkaakin pyyhkimistä kostealla eivätkä ole millänsäkään. ihmisillä on varmaan toi mielikuva että eivät kestä pyyhkimistä eivätkä osaa edes ajatella sitä vaihtoehtona.