Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinusta hyväksytty tapa vaurastua?

Vierailija
18.09.2024 |

Lottovoitto? Työnteko ja säästäminen? Periminen? Yrittäjyys?

Vaikka kaikki mainitut?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulittautumalla rahakkaalle alalle ja palkoista säästäminen ja sijoittaminen on varmasti yleisin tapa. 

Vierailija
42/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti yrittäjyys. Siinä sataa useampaankin laariin. Vielä kun innovoisi vientituotteen, koko kansakunta hyötyisi.

Olen demari, voinko olla myös yrittäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet. 

Näillähän kaikki uusiutuvan energian mukayrittäjät pelleilevät.

Vierailija
44/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 tonnin saaminen perintönä ei Suomessa ole mitään "vaurastumista".

Sillä maksaa Helsingissä 1 vuotta jonkun paskakopperon vuokraa. Sillä ei maksa edes puolta uuden tylsän perhefarmariauton hinnasta.

Ei varmasti, jos sen käyttää noin älyvapaasti. Sen sijaan, jos sen osaa vaikka sijoittaa, siitä kertyy kiva pesämuna varsinkin kun jatkaa sijoittamista kuukausittain vaikka samaan sijoitusrahastoon. 

Tässä puhuttiin eettisyydestä. Sijoittamisella rikastuminen onkin kätevää kun se epäeettisyys (Aasialaiset hikipajat, luonnon rais kaus tms.) on poissa omista silmistä. 

Ei ole pakko sijoittaa hikipajoihin. Suomessa toimii hiettomiä pajoja, jotka ovat listautuneet pörssiin.

Vierailija
45/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä maksaa Helsingissä 1 vuotta jonkun paskakopperon vuokraa. Sillä ei maksa edes puolta uuden tylsän perhefarmariauton hinnasta.

Ei varmasti, jos sen käyttää noin älyvapaasti. Sen sijaan, jos sen osaa vaikka sijoittaa, siitä kertyy kiva pesämuna varsinkin kun jatkaa sijoittamista kuukausittain vaikka samaan sijoitusrahastoon. 

Tässä puhuttiin eettisyydestä. Sijoittamisella rikastuminen onkin kätevää kun se epäeettisyys (Aasialaiset hikipajat, luonnon rais kaus tms.) on poissa omista silmistä. 

Ei ole pakko sijoittaa hikipajoihin. Suomessa toimii hiettomiä pajoja, jotka ovat listautuneet pörssiin.

Suomalaiset pörssituotteet menee pääsääntöisesti alaspäin oli pajassa hikeä tai ei

Vierailija
46/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö noissa sijoitusrahastoissa sijoitukset hajauteta vähän sinne sun tänne? Jos kovaa voittoa haetaan ja tulee, niin melko pienellä todennäköisyydellä se on eettistä. 

Pitää valita mitä haluaa. Haluaako olla eettinen vai tehdä kovaa tuottoa. Eettisissä rahastoissa on hieman vaatimattomammat tuotot. 

Heh, söpöö esittää et ikään ku kukaan vauviksen käyttäjistä ois sijottamalla voittoo tehny:DD

No kyllä minä olen tehnyt voittoa sijoittamalla. En usko olevani ainoa meistä.

Vierailija
47/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen minkä avulla ei aiheuta muille ihmisille ongelmia.

Vierailija
48/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jos työntekijöille maksetaan hyvin. Mutta yleensä sen voiton pitää syntyä jostain. Mistä se globaalin kilpailun oloissa syntyy, jos työntekijöille maksetaan paremmin kuin kilpailijamaissa? Mietnpähän vaan. 

Vierailija
49/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaurastunut kuluttamalla vähemmän kuin tienaan ja sijoittamalla säästöt.

Vierailija
50/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmassa rahaa riittää. 

Ja velkarahaa minäkin sain hukattua 50miljardia neljään vuoteen,toinen mokoma vastuita toisille.T.Sannuli,Rahaa on

Vierailija
51/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyttyjä kaikki. Työnteko ja yrittäjyys sentään vaatii jotain taitoja. Lotto ja periminen on ihan tuurista kiinni.

Lotto on tietäjien veikkaus,minäkin tiedän tämän illan Vikinglottonumerot.

Vierailija
52/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaurastunut kuluttamalla vähemmän kuin tienaan ja sijoittamalla säästöt.

Niin olen itsekin tehnyt.

Olen myös kuullut kommentteja, kuinka jollain toisella ei ole varaa sijoittaa. On näköjään kuitenkin varaa syödä itsensä talipalloksi ja ryypätä joka viikonloppu.

Vierailija
53/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti yrittäjyys. Siinä sataa useampaankin laariin. Vielä kun innovoisi vientituotteen, koko kansakunta hyötyisi.

Olen demari, voinko olla myös yrittäjä?

Voit,mutta olet kyllä harvinaisuus,luultavasti kuppaat rahasi jostain julkisen sektorin projektista aatetoverisi avustuksella.

Vierailija
54/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuten Polarica? Suomalaiset yrittäjät ovat pohjasakkaa joilla monen liiketoimintamalli perustuu törkeään työntekijöiden hyväksikäyttöön (ja tuossa tapauksessa jopa ihmiskauppaan).

Mutta mistä sitten ihmisille töitä löytyisi, jos ei olisi yrittäjiä? Valtiokin on persaukinen, eikä pysty kustantamaan edes nykyistä työvoimaa.

Vierailija
55/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekon pelaaminen menestyksekkäästi.

Vierailija
56/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NHL

Vierailija
57/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan kiinnosta, miten muut rikastuvat. Sanotaan että Ville harrastaa veronkiertoa ja tekee kymmeniä miljoonia. Miten se, että en hyväksy tai hyväksyn sen auttaa minua? Surullinen fakta on, että maailmassa kannattaa käyttää kaikkia mahdollisia keinoja parantaakseen omaa asemaansa - niin ne muutkin tekevät.

Vierailija
58/58 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kusettaminen?