Saako huoltomies käydä ilmoittamatta asunnossa?
Kommentit (20)
Ei, jos ei kyseessä hätä tapays esim. Putkirikko.
Ei. Pitää ilmoittaa milloin tulevat. Ei eroa asuuko sitten vuokralla tai omassa.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mietin vaan, että miten asunnossani haisi miehen hiki, kun tulin sisälle. Miesvieraita ei ole käynyt. Ällötti, ja tulin vainoharhaiseksi. AP
Vierailija kirjoitti:
Ei. Pitää ilmoittaa milloin tulevat. Ei eroa asuuko sitten vuokralla tai omassa.
Joo. Saattoi tuo haju tulla naapuriasunnostakin. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mietin vaan, että miten asunnossani haisi miehen hiki, kun tulin sisälle. Miesvieraita ei ole käynyt. Ällötti, ja tulin vainoharhaiseksi. AP
Vai oletko vainoharhainen? Soita huoltoyhtiöön
Jos tehtävä vaatii kiireellisyyttä, saa mennä ilmoittamatta, mutta käynnistä tulisi jättää ilmoitus työn jälkeen, jos asukas ei ole paikalla. Kannattaa ensin tarkistaa myös, onko ilmoitus annettu etukäteen ilmoitustaululla tai ulko-ovissa.
Tuli mieleen oma kokemus. Olin muuttamassa Espoon kaupungin asuntoon. Maksoin siis jo vuokraa asunnosta, mutta olin saanut tuotua vasta pienen määrän tavaraa sinne. Huonekaluja ei vielä ollut, mutta asunnossa lojui esim. vanhoja päiväkirjoja. Sitten kun tulin tuomaan lisää tavaraa, asunnosta löytyi lappu, jossa kerrottiin että asuntoon on tehty joku katselmus poissa ollessani. Siitä ei ilmoitettu mitään etukäteen. Raivostutti, vaikka en oikein uskonutkaan, että tarkastaja olisi lukenut päiväkirjojani. Miksi eivät voineet tarkastaa asuntoa ennen kuin muutin siihen, sillä kuulin naapureilta, että se oli ollut lähes puoli vuotta tyhjillään. Ei ollut kauhean kiva alku asumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastoinnin/parvekkeen/ikkunan kautta
Jos on hätä,voi käyttää myös vessaa,
Tilanteessa, jossa epäillään vaikkapa laajenevaa vesivahinkoa, joka on lähtöisin/jonka vaikutukset ulottuu ap:n asuntoon, voi huoltomies käydä paikalla ilman etukäteisilmoitusta. Näissä tapauksissa pitää olla kyllä aika vahva epäily/tieto siitä, että isomman vaurion riski rakennukselle muodostuu heti eikä viiveellä.
Yleensä kyllä jättävät lapun. Mun asunnossani on kerran käyty yleisavaimella yläkerran vesivahinkotilanteen vuoksi ja siitä oli kyllä jätetty ilmoitus keittiön pöydälle + puhelinnumero, johon ottaa yhteyttä heti, jos vesivahinkoa alkaa myöhemmin omassa kämpässä näkymään.
Vierailija kirjoitti:
Silloinkin käynnistä on jätettävä tieto lapulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen oma kokemus. Olin muuttamassa Espoon kaupungin asuntoon. Maksoin siis jo vuokraa asunnosta, mutta olin saanut tuotua vasta pienen määrän tavaraa sinne. Huonekaluja ei vielä ollut, mutta asunnossa lojui esim. vanhoja päiväkirjoja. Sitten kun tulin tuomaan lisää tavaraa, asunnosta löytyi lappu, jossa kerrottiin että asuntoon on tehty joku katselmus poissa ollessani. Siitä ei ilmoitettu mitään etukäteen. Raivostutti, vaikka en oikein uskonutkaan, että tarkastaja olisi lukenut päiväkirjojani. Miksi eivät voineet tarkastaa asuntoa ennen kuin muutin siihen, sillä kuulin naapureilta, että se oli ollut lähes puoli vuotta tyhjillään. Ei ollut kauhean kiva alku asumiselle.
Mun edellisessä asunnossa tehtiin vastaava myös, kun olin jo muuttanut. Oli muistaakseni ihan normaalin käytännön mukaista, miten ehtivät käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso pyykkikoriisi ja pikkuhousujasi siellä, löytyykö siemennestettä?
Tottakai saa, jos vaikka portaikkoon tulee ruumiin hajua.
Minun asunnossa turhat käynnit loppuivat kun laitatin turvalukon oveen ja pidin avaimet itselläni ja luotetulla henkilöllä.
Isännöitsijä (vanha utelias akka) kävi kinuamassa avaimia mutta en antanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuletko ja näetkö myös harhoja?
Vierailija kirjoitti:
Vihjaatko siis että Ap:n värkki siis on vähän tuoksahtanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihjaatko siis että Ap:n värkki siis on vähän tuoksahtanut?
Oletko vähän sairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun edellisessä asunnossa tehtiin vastaava myös, kun olin jo muuttanut. Oli muistaakseni ihan normaalin käytännön mukaista, miten ehtivät käymään.
Kuulostaakin tosi normaalilta, että vain tullaan avaimilla sisään. Asukas voisi olla vaikka runkkaamassa.
Saa. Ja saa kosketella esineitäsi