Vieläkö oikeasti joku nykyään autoilee/omistaa auton?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään joka omistaisi auton, asun Hesoissa että varmaan maalaisjuntit omistaa auton.
Ei se ole mikää Hesoi vaan Hesa.
No se on kyllä Stadi kaikille paljasjalkaisille
Pitää ymmärtää aloittajaa, hän asuu kehä3 sisäpuolella ja kela kustantaa hänelle kämpän ja joukkoliikenteen ja sossutuen. Ei hän mitenkään voi olla tietoinen esimerkiksi Pohjois-Suomen asumisen realiteeteista. Ei hän voi tietää ettei ole esim. metroa ja ratikkaa. Pitää ymmärtää häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään joka omistaisi auton, asun Hesoissa että varmaan maalaisjuntit omistaa auton.
Ei se ole mikää Hesoi vaan Hesa.
No se on kyllä Stadi kaikille paljasjalkaisille
No ei todellakaan ole. Mutta ei mulle kyllä mikään Hesakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain maalainen asuu hesoissa. Muut hesassa. Missä lienee se hesoi.
Vain maalaiset asuu Hesoissa tai Hesassa. t.Stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Ei, kukaan ei omista enää autoa eikä autoile.
Ei omista ei. Asun Helsingin keskustassa ja omistan kaksi autoa. En autoile töihin.
Kyllä, katsos joidenkin pitää käydä töissä, että sinä voit maata asunnossasi, jonka me veronmaksajat kustannamme sinulle.
Kuten kaiken muunkin, mitä sinä ostat, tai kulutat.
Ei, me istutaan kotona ja odotellaan tukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä omistajan, vaikka asun Helsingissä. Jotkut sanoo ettei muka tarvi autoa, ja joo, varmaan ilmankin pärjää, mutta on se lasten harrastuskuskaus, työmatka joka ei suuntaudu keskustaan, perheen ostosten teko, paljon helpompaa omalla autolla. Mulla on aina 18-vuotiaasta asti ollut oma auto, ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. Tykkään autoilusta ja inhoan julkisia kulkuneuvoja.
Ympäristö? No, mä olen vegaani ja olen jättänyt lisääntymättä, enkä matkustele lainkaan, joten auton pidosta huolimatta hiilijalanjälkeni on varsin kohtuullinen.
Olet jättänyt lisääntymättä, mutta silti sulla lasten harrastuskuskauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä omistajan, vaikka asun Helsingissä. Jotkut sanoo ettei muka tarvi autoa, ja joo, varmaan ilmankin pärjää, mutta on se lasten harrastuskuskaus, työmatka joka ei suuntaudu keskustaan, perheen ostosten teko, paljon helpompaa omalla autolla. Mulla on aina 18-vuotiaasta asti ollut oma auto, ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. Tykkään autoilusta ja inhoan julkisia kulkuneuvoja.
Ympäristö? No, mä olen vegaani ja olen jättänyt lisääntymättä, enkä matkustele lainkaan, joten auton pidosta huolimatta hiilijalanjälkeni on varsin kohtuullinen.
Olet jättänyt lisääntymättä ja silti kuskaat lapsia harrastuksiin???
Vuokrasin, tulee halvemmaksi
Äsken sanoit, että omistat auton ja nyt vuokrasit sitä?
Menee jatkuvasti ristiin nuo juttusi.
Ok, myyn sitten auton jolloin en pääse enää töihin ja alan tukielätiksi.
Helsinki on tuhonnut maaseutujen bussiliikenteen lähes kokonaan, niin on pakko olla auto. Ihan sama mitä se tuhoaa ja miten paljon.
Tosi mies ei kysy toiselta, kuinka monta autoa hänellä on, vaan niin kuin Jay Leno: How many warehouses?
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto ja päästöt nolla!
Onko sähköautojen tuotanto ja kuljetuskin jo nolla?
Etkö ole ulkoillessa huomannut autoja?
Tilastoistahan tuon näkisit hyvinkin nopeasti. 2,7 miljoonaa henkilöautoa näytti olevan liikenteessä viime vuoden lopulla.
Kyllä auto on muutenkin kätevä väline kuljettaa tavaraa ja ihmisiä. Huomaa tosin esimerkiksi Helsingin päätöksenteosta, että autoilun hankaloittamisen varjolla hankaloitetaan myös kuljetusalan toimintaa ja huoltoajoja.
Nämä vieläkö joku ihan oigeasti sitä, tätä ja tuota -aloitukset ovat todella väsyneitä.
"SiIs vIeLäKö JoKu IhAn OiKeAsTi JuO hAnavEtTä??!!??? SiIs vIeLäKö jOkU iHaN oIkEaStI kAsTeLeE kUkKia?? SiIs iHaNkO tOdElLa jOkU kÄyTtÄä pYyHeTtÄ vIeLä nYkYäÄn!? Ei VoI oLlA tOdElLisTa, eDeLlEenKö JokU sYö kSyLiToLiPaStIlLeJa?!?!?!?"
mitäs ne tuolla kadulla-teillä on. kun kysyt,mene ikkunasta katsomaan
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ei. Yhtään autoa en ole maanteillä huomannut.
Helsingissä erityisesti ei ole yhtäkään. Ei siellä tarvi.
Ehkä sinulla ei ole tietoa riittävästi, että moni joutuu käyttämään omaa autoa, kun bussit eivät kulje ainakaan minun lähelle. Bussi kulkee vain aamulla klo 8.00 ja seuraavan kerran klo 15.00. Entä jos menoa kauppaan, lääkäriin, hammaslääkäriin tai katsomaan sukulaisia, jotka tarvitsevat apua? Itse asun maaseudulla ja oma siskoni kuoli ja joudun ajamaan autoa myös katsomaan mun kummilasta Helsinkiin saakka. Miten ihmeessä tämän teen ilman autoa? Ei ne kaikki autolla ajavat ole mitään pahantekijöitä luonnon suhteen, kun pitää oikeasti hoitaa myös muita asioita. En pääse edes kauppaan ilman autoa, kun matkaa sinne 10 km. Kun siis bussit eivät kulje ja jos menen bussillla, niin odotanko sitä bussia lähes 6 tuntia, että pääsen kotiin takaisin? Se on niin helppoa aina väheksyä toisia ja ovat luonnon pilaajia ym. Itse myös asuin Helsingissä aikoinaan, ei omaa autoa lainkaan ja kuljin kävellen ja bussilla matkat. Mutta oikeasti maalle muuton jälkeen olen ymmärtänyt, että monet tarvitsevat myös trakroiteta ym. siihen maan viljelyyn, sillä ilman näitä hienoja ihmisiä, jotka viljelevät maata, kasvattavat ruokaa ym. Ilman heidän arvokasta työtään meistä kukaan ei tule toimeen. Joten arvostakaa näiden ihmisten työtä, koska se ruoka ym. ei vain synny ilman jotain yhtä äkkiä sinun pöytääsi.