^^**Eloisten ma ja ti **^^
Kommentit (31)
Iivokille onnitelut naimisiinmenon johdosta :o)
Liikkeitä en ole tuntenut enkä uskokkaan tuntevani ennen rv 20 vaikkakin tämä on kuudes lapsi. En oikein luota että erotan suoliston muljahtelut vauvan liikkeiltä ;o) Nimittäin olen tuntenut pieniä " potkuja" vaikka en ole ollut edes raskaana :oD
Meillä tytöt oppivat kuiviksi n. 2 v iässä. Se tapahtui yhtäkkiä kun päättivät jättää vaipat pois. Mitään pottatreenejä en ole koskaan pitänyt ! Ja tuon päätöksen jälkeen ei heille kyllä ole vahinkoja sattunut edes yöllä että luotan lapsen omiin tuntemuksiin tuossakin vaiheessa.
Ja edelleen se väsymys on vaan riesana :o/ Voisin nukkua 100 tuntia putkeen. Ja voihan yökötys kun vieläkin yököttää ja etenkin eilen kun illalla luulin pääseväni nukkumaan niin muistinkin että en ole muistanut syödä puolen päivän jälkeen mitään ja pakko oli mennä laittaa syötävää..... Että kun ei tässä edes nälkää tunne. Jano kyllä on ja jotkut mehut menee ales elleivät ole makeita ja ellei niistä tee liian vahvoja.
Meillä on rakenneultra 14.3 ja menen luultavasti sinne yksin sillä miehen täytyy kaitsea noita pienempiä lapsia sillä välin. No, eipähän siellä mitään ihmeellistä tietty tapahdu :oD Itseäni jänskättää tuo rakenneultra ja etenkin se selviääkö siellä tulokkaan sukupuoli. Uskon että meille on kuudes tyttö tulossa, on muuten sellainen olo :o)
Rapuäiti ja rakas Lahja 15+0
Onnea naimisiinmenosta tietylle nimimerkille :)!
Olen myös lihonut kilon ainakin, tai pari, ei mene vanhat farkut enää... ostin siis uudet ulkoiluhousut joilla on mukava olla arkisin+viikonloppuisin:)
Masun kasvua en huomaa. Itseasiassa lapsesta johtuvaa ei ole varmasti ollenkaan, kaikki muu mikä siinä masussa on nii on ihan " vaan läskiä" :(
Esikoinenkin on tulossa ultraan mukaan, miten muilla on ultrat tehty? Onko ollut oikein tutkimushuoneessa vai miten? Minä suunnittelin, että en ota mukaan, jos se joudutaankin tekemään alakautta. Huomenna se on edessä, ihanaista.. toivottavasti kaikki on hyvin!?
Hemoglobiini on niin alhaalla, että aloitin kauhean väsymyksen takia jo omin päin syömään rautalääkkeitä (obsidaneja) ja ne varmasti auttoivat, kun jo tuntuu että se hirvittävä puutuneisuus/ kuolemanväsymys on kadonnut mitä kärsein tuossa viikon ajan. Hemoglobiini oli viime neuvolassa 117, eli matalalla...
Esikoiseni täyttääkin sitten 3 viikon päästä 5 vuotta. :)
Tulee ikäeroa sellaiset 5 ½ -vuotta...
Miten muilla ikäerot? :)
Milli-83:
Onnea naimisiinmenosta tietylle nimimerkille :)!Olen myös lihonut kilon ainakin, tai pari, ei mene vanhat farkut enää... ostin siis uudet ulkoiluhousut joilla on mukava olla arkisin+viikonloppuisin:)
Masun kasvua en huomaa. Itseasiassa lapsesta johtuvaa ei ole varmasti ollenkaan, kaikki muu mikä siinä masussa on nii on ihan " vaan läskiä" :(Esikoinenkin on tulossa ultraan mukaan, miten muilla on ultrat tehty? Onko ollut oikein tutkimushuoneessa vai miten? Minä suunnittelin, että en ota mukaan, jos se joudutaankin tekemään alakautta. Huomenna se on edessä, ihanaista.. toivottavasti kaikki on hyvin!?
Siis esikoinen odottaa odotushuoneessa tutkimuksen ajan, niin se menee luultavimmin... äiteeni tarjoutui tulemaan vahtimaan tutkimuksen ajaksi odotushuoneeseen, jotta saan rauhassa keskittyä ultrauksessa ukkoni kanssa. :)
Hemoglobiini on niin alhaalla, että aloitin kauhean väsymyksen takia jo omin päin syömään rautalääkkeitä (obsidaneja) ja ne varmasti auttoivat, kun jo tuntuu että se hirvittävä puutuneisuus/ kuolemanväsymys on kadonnut mitä kärsein tuossa viikon ajan. Hemoglobiini oli viime neuvolassa 117, eli matalalla...
Esikoiseni täyttääkin sitten 3 viikon päästä 5 vuotta. :)
Tulee ikäeroa sellaiset 5 ½ -vuotta...
Miten muilla ikäerot? :)
Iivokki: Onnea huomiselle!!
Maha on minusta kasvanut ihan kiitettävästi itselläkin, vaikka kaikki ei sitä vielä kommentoikaan. Tutut kyllä tajuavat helposti, kun tietävät minkämallinen olen " normaalitilassa" .
Kahtena päivänä olen mielestäni tuntenut samassa kohtaa sellaisen tunteen, joka voisi olla vauvan liike. Voin tietenkin sen sekoittaa vielä johonkin, sillä eihän noita viikkoja vielä niin paljon ole, mutta näinä kertoina keskittyminen on mennyt täysin mahaan ja olen kuulostellut, josko se toistuisi. Normaaleja ilmavaivojen kuplintoja tuntuu vähän toiselle tavalla ja niihin en kiinnitä kamalasti huomiota.
Tyttö oppi meillä kuivaksi noin 2,5-vuotiaana, selkeästi oli silloin itse innoissaan asiasta. Oli sitä ennenkin käynyt potalla useasti, mutta leikkiessä unohtui täysin pisuhätä. Yökuivaksi oppiminen oli loppujen lopuksi aika nopea ja helppo asia. Ehkä ekan viikon aikana kävi 3 yövahinkoa ja kuukauden sisään niitä tuli alle 10, jonka jälkeen ei ole yhtään vahinkoa käynyt. JOskus meinaa päivällä pisulla käyminen vieläkin jäädä viime tinkaan, jolloin pisua ehtii vähän pikkareihin. Mutta niitä on harvoin. Itse täytyy tietenkin olla vieläkin vähän skarppina, jos neiti innostuu juomaan illalla paljon, että varmistaa ennen nukkumaan menoa uudestaan pisuhädän (vaikka tyttö olisi käynyt puoli tuntia aiemmin pisulla). Ihmeen isoksi se rakko vaan kehittyy.
Itse olin nettipimennossa reilun vuorokauden. Ja sen verran oli taas tullut kirjoituksia, etten nyt taas muista, mitä piti kommentoida.
Västis ja Taimi 13+4
Mitenkähän päin osaisi istua....pitää jotain kirjoitella niin ajatukset vähän vaihtuu pois huomisesta.
Tänään oltiin kerhossa pojan kanssa ja oli meitä jopa kaksi äitiä siellä, taitaa olla porukkaa kipeenä tai muuten oli kato käynyt, mutta oli ihan mukavaa.
Masuun ei kummempia, torstain neuvolaa odottelen ja sieltä kuulumisia.
kiva lukea toisten " pottakokemuksia" , omalla pojalla se joku päivä edessä, saa nähdä miten pian kuivaks onnistuu.
Tuonne se löllykkä jo nukahti, rankka päivä huomenna edessä, pitänee rattaat ottaa mukaan ni saa jossain välissä päikkärit ottaa.
Mutta nyt pitänee ruveta viimeistelemään huomista ni pääsee nukkumaan johonkin aikoihin.
Hyviä öitä:) niin ihania ultrakuulumisia oli:) niitä kiva aina lukea:)
Iivokki 15+4
voi itku ja hammasten kiristys!!!!!! Aloin jo kopioimaan varoiksi, mut ehdin vaan maalata tekstin............
Onnea Iivokille huomiseen!
Itse kävin tänään neuvolassa ja selvien liikkeiden lisäksi sain varmuutena kuulla ilman ritinöitä ne ihanat sydänäänet!!
Vähemmän ihanana sain papatestin tulokset ja pari reseptiä asioiden korjaamiseksi.. Yäk!
Rakenneultran varasin ja se on 13.3.
mamitus ja herra hippunen rv 16+5
Meidän poika oppi kuivaksi viime kesänä, siis noin 1v+ 8-9kk ja ihan itsestään. Tokihan hän oli potalla käynyt jo siitä asti kun oppi istumaan, mut vain omia halujensa mukaan tietty.
Mulla on nyt 15+1 ja mun maha on kyllä jo kasvanut niin, etten meinaa farkkuihini mahtua. Mulla on laskettuaika 7.8, mites muilla? Mun laskettuaika on jo aikaistunut kolme kertaa, onkohan toi 7.8 lopullinen, vaix mitäs väliä lasketullaajalla, kun vauva syntyy sitten kun haluaa...
Tosiaan eilen oli mulla neuvola ja pojalla 1v neuvola samalla. Meni neuvolakäynnilla 1.5h,kun molempien asiat samalla hoidettiin va parempi niin,ettei tarvi jatkuvasti käydä.
Sydänäänet kuului hienosti ja verenpaine oli hyvä. Paino mulla oli vähän laskenut, minkä tiesinkin. Va eipähän tuo haittaa mitään.
Menee varmaan vielä niin paljon energiaa,kun imetän tuota poikaa useita kertoja päivällä ja yöllä ja vauvakin vie osansa. Hyvin kyllä syön joten mitään syytä huoleen ei ole. Eipähän tuon painon tarvi tässä alkuraskaudessa juuri noustakaan. Nousee kyllä varmasti lopussa ihan riittämiin :) Ainakin edellisen raskauden perusteella..Mulla nousi ekan 6kk aikana vaan 2kg mutta loppuraskaudessa tuli 8kg lisää..
Seuraava neuvola on 20.3 ja sitten heti seuraavalla viikolla on rakenneultra 29.3.
Oon ollut jo hieman yli viikon kamalassa flunssassa ja kurkku on ollut myös kipeänä. Kuumetta ei oo onneksi ollut va silti on ollu kyllä tosi huono olo. Jospa tämä olo tästä rupeais kohenemaan! Ehkä on jo hieman parempi olo,kun tuntuu että eilen rupesi kurkku olemaan jo parempi.
Pahoinvointia ei ole enää ollut ehkä pian kolmeen viikkoon ja väsymyskin on helpottanut.Ihana kun voi nauttia jo tästä raskaudesta. Vaikka se näin kamalan flunssasena ei nyt mikään hirmu nautinto oo.
Oli tosi kiva eilen kuulla sydääänet,kun ei enää oo oikein noita raskausoireitakaan niin kaipaa jo välillä vähän varmistusta.
Tuolle taaperolle nousi eilen kuume. Toivottavasti se johtui rokotuksesta,minkä sai neuvolareissulla. Ikävä olis jos poika sairastus. Tänään ajattelin mennä pojan kanssa käy siskon luona kylässä. Sisko opiskelee Pieksämäellä va on nyt täällä Kainuussa seurakuntaharjottelussa. Joten ollaan samassa kaupungissa. Tosi kiva näkee nyt paljon siskoa,kun on 8vkoa täällä.
Pitää nyt päivä seurata tuota pojan vointia,et kehtaako lähteä ryöttäämään sen kanssa vaikkei matka ole kuin ehkä 3km ja autolla mennään mutta jos on kipeä niin ei lähdetä ettei pahemmin sairastu.
Toivon tosiaan että poika pysyis nyt terveenä va liekö mahdotonta,kun äiti sairastaa. Sunnuntaina olis tarkotus mennä mun isän 59v synttäreillä 200km päähän mutta saa nähdä miten tässä nyt käy pääseekö lähtemään. Jos Aleksi nyt pysyy terveenä niin jäädään sitten varmaan viikoksi sinne mummolaan mutta katsotaan miten tämä tilanne tässä kehittyy :)
Sunnuntaina vietettiin pojan 1v synttäreitä. Kivat juhlat oli :)
Tänään Iivokki menee naimisiin :) Onnea!
Kiva lukea täältä ultra ja neuvola yms kuulumisia.
Jos nyt vielä surffailis netissä,kun poika on päikkäreillä.
-Mirjami ja masuasukki rv14- ( tosi äkkiä kyllä tuntuu että nyt nuo viikot kertyy)
Pikaisesti tänne piipahdan, sillä aikaa kun riisit kiehuu..
Sofia27: Hauskaa, että olet jälleen linjoilla, hieman jo ihmettelinkin, kun ei ole susta aikoihin kuulunut. Ajattelin jo, että kaikki ei ole kunnossa, mutta sitä vaan reissailtiin.
Oma napa: Eilen sitten kuulin ne ihanat jumpsutukset. Minulla ei koskaan ole kuulunut sydänäänet vielä näillä viikoilla, joten en oikein osanut odottaa, mutta kyllä siellä joku on ja kyllä se vielä näin neljännenkin kohdalla oli ihanaa kuulla nuo sydänäänet ensimmäistä kertaa. Syke oli 160/min. No np-ultra viikon kuluttua ja kyllä jännittää! On hieman kuitenkin turvallisempaa mennä tuonne ultraan kun on nuo sydänäänet kuitenkin kuullut.
No hyvää ystävänpäivää kaikille ja sofia27 + muutkin tulkaahan kertomaan heti ultrakuulumiset!
wintergirl h 12+1
Jenkkilän työreissulta palattu. Olihan taas reissu. Mutta hengissä ollaan ja pahin jet lag alkaa olla voitettu. Huomenna np-ultra, joten sitten tiedetään miten masussa voidaan. Kilpparikokeissa kävin aamulla, tulokset saa sitten vasta viikon päästä neuvolalääkärillä.
Täällä on ollut puhetta mahan kasvusta. mulla tuntuu olevan turvotusta aina iltaisin, Reissussa jouduin pitämään nappia housuista auki :) Muuten taitaa olla paino hieman laskenut eka neuvolapunnituksesta. Oli sen verran huonot pöperöt reisussa. Ja viime neuvolakerran jälkeen olen päässyt taas kuntoilun makuun, niin ei sitä ylimääräistä turvotusta varmaan niin hirveästi tule. Josko taas huomenna jatkan reippailua kun univelka on maksettu.
Mukavaa tiistaita
S rv 12 tasan