Ruokasoodaa närästykseen...
Nyt oon alkanut ottamaan ruokasoodaa närästykseen, koska se auttaa tosi hyvin, paljon paremmin kuin rennie! Ei kai siinä ole mitään rajoituksia paljon sitä saa ottaa päivisin?! Mä otan yleensä 2krt/pv ja kerralla sen 1tlk veteen sekoitettuna, nyt vaan mietin kun joudun sitä ottamaan aikas säännöllisesti et ei kai siitä mitään haittaa oo?? mut on kyl ihanaa kun on löytänyt helpon ja NOPEAN avun tuohon kauheeseen närästykseen;)
Rölli-peikko ja tylpykät 35+2
Kommentit (9)
Tällaisen vinkin oon kuullu ja kehuja sen toimivuudesta (itse en ole närästyksestä kärsinyt). Eli " akuuttiin" hätään teelusikallisen verran perunajauhoja sekoitetaan haaleaan vesitilkkaan. Pitäisi neutralisoida. Pitempi aikaiseen (ehkäisevään) käyttöön olis joku Silica Tonic tms, joka kans kuulemma toimii.
Tuota ruokasoodaa en kyllä menis nieleskelemään muuten vaan.
muita apteekin närästyslääkkeitä? Mulla auttoi esikoista odottaessani esim. Gaviscon (jotenkin noin se kirjoitetaan en muista ihan tarkkaan) ja käsittääkseni niitä on vielä muitakin, joita voi raskaanaollessa käyttää.
Ensiapuna pikahätään voi käyttää mutta säännöllisesti käytettynä kääntyy itseään vastaan.
mutta ruokasoodan käyttö saattaa kiihdyttää suolahapon eritystä, jonka takia sitä ei suositella säännöllisesti käytettäväksi.
Tässä yksi vinkki närästykseen
Hyvä ja nopea närästyksen poistaja, joka tekee myös hoitavan kalvon suoleen ja vatsaan on puolilasia kuohukermaa ja puolilasia vettä, sekoitetaan ja juodaan. Närästys lakkaa heti. Uusitaan tarvittaessa.
Mulla on sellainen käsitys asiasta, että sitä ei suositella käytettäväksi säännöllisesti närästykseen. Eli ruokasooda on ns. ensiapu, jos ei ole muuta närästyslääkettä saatavilla. Toivottavasti en puhu aivan läpiä päähäni, mutta muistan lukeneeni joskus, että sillä on samanmoinen vaikutus kuin omenaviinietikalla (jota aikoinaan käytettiin " laihdutuslääkkeenä" ). Eli kumpikin on vatsalle niin vahvaa, että pitkään käytettynä (ja varsinkin säännöllisesti) saattavat kehittää vatsahaavan.
Sinuna tarkistaisin asian vielä lääkäriltä, vaikka ihan varmuuden vuoksi.
soodaa suositellaan.
my_selene ja R
Mites sitten on se perunajauho? Kun mua oksettaa tuo rennie ja sen apu kestää 5min!! No onneks tää varmaan on kohta ohi;)
Ap
..mutta mulla auttaa piimä närästykseen!! yöllä närästää tosi pahasti, eikä mullakaan renniet paljo auta..
ennen nukkumaanmenoa juon kaks lasillista, niin eipähän närästä koko yönä:)
en tiiä sitte, että miten auttaa muilla, mutta kannattaishan sitä vaikka kokeilla, JOS sitä ruokasoodaa ei suositella..
nano 35+5