HELMIKSET 06
Hmm... Keskiviikkona olisi se kuvaus. Hieman jo jännittää, että mitä siitä tulee... Viikonloppuna käytii Julialle ostamassa uus mekko, ku mein mekko tilanne on surkea, vaikka 2 tyttöä onki. Citymarketist löydettii 5 eurolle kiva mekko. Oli viimein laatuaan, ni oli edullinen :) Hyvä mäihä.
Tänää kävi viimein synttärivieras ja Julia sai vaikka mitä kivaa. Tosin tais Ilonast olla mieluisampi. Julia vaa innoissaa leikki lahjanarulla ;)
Ihana ilma ulkona. Täytynee hipsiä pihalle jossain vaiheessa. Ilona oli viikonlopun ratsastamassa ja hoitamas tallihommia ja kuulema oli ollu mukavaa! Oikea heppatyttö.
Julia vetelee sikeitä, mutta herännee kohta puoliin, joten alan hääräillä viel kotihommia enne ku neitokainen herää.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja onnea synttärisankareille!
Hilu, Julia ja Ilona
Kommentit (31)
Manna: Onnea työpaikan johdosta!
Fassiloora: Helmille paljon onnea!!
Sit pitää hehkuttaa: Julia on ruvennu seisomaa ilman tukea, hip hei =) Eilen hokas, et hei, mähän osaan ja nyt seisoo " pitkiä" aikoja ja taputtaa itselleen. Eilen myös otti ekat askeleet. Eilen ku kaveri huomas, et osaa seisoo ilman tukea, ni heti alko hyppimää. Julia on siis hirmuin hyppyrotta, jatkuvasti hyppimäs tasajalkaa :)
Eipä sitten muuta, kuin mukavaa viikonloppua kaikille!
Mann@, onnittelut työpaikasta! Ja Helmille synttärihalaukset!
Sitä työpaikkaa tässä itsekin kovasti kaipailen, vaikka rullaahan tämä arki kotonakin. En vaan tunne oloani kovin tehokkaaksi. Ensi viikolla mulla on maanantaina yksi ATK-koulutuskeikka, saapa nähdä miten menee kun takana on reilun vuoden dementiajakso (joka senkun jatkuu vaan). " Päivää vaan kaikille -tämä tässä on... ööö... vielä eilen oli mielessä... sanokaas nyt... ai hiiri?!" .
Jes, mutta huomenna on tiedossa kivaa, lähdetään miehen kanssa Stadiin hotelliin yhdeksi yöksi! Juhlitaan meidän yhteistä 10-vuotistaivalta. Käydään leffassa, syödään hyvin ja nukutaan :). Silppis menee mummin ja pappan hoiviin.
Birdy, sulle piti vielä kommentoida siitä Atleticosta. Käyn siellä kamppailu-urheilu -puolella, joten salista en sen kummempia osaa sanoa, mutta olen kuullut muiden asiakkaiden kehuvan. Palvelu on ainakin tosi ystävällistä. Ainut mikä mua Atleticossa rassaa on se naistenpuolen suihkutilojen siisteys, tai siis epäsiisteys. Siinä ois tosiaan parantamisen varaa.
Silppu häärää vanhan monitorin kimpussa, tökkii piuhoja kaikkiin reikiin. Asentaja tosta tulee, sanokaa mun sanoneen :).
Päivällistä tarjoilemaan ->
KL.
Onnea ihan hirmuisesti!!!
Mutta torstaina nähdään sitten... Taitaa nää meidän tapaamiset vähentyä, no onhan sitten viikonloput!!! Mutta tulipa hyvä mieli, ettei " turhaan" peruttu tapaamista torstailta... Ja hyvin Eveliina hoitoon tottuu!!!
Mutta joo, meille ei kummempia, tiistaina käytiin yksvuotiskuvassa ja aika totisia kuvia saatiin... Mutta toivotaan että löytyis muutama helmikuva!!!
Eetu on nyt sitten jäänyt tosissaan miettimään tuota kävelyä... Ei sitten viime viikon tiistain ole kokeillutkaan kävellä ilman tukea, höh! Mutta eiköhän se(kin) taito sieltä aikanaa löydy... Viimeistään sinne kouluun mennessä...
Me ollaan tänään miehen ja mun veljen ja hänen vaimonsa kanssa menossa viihteellee... hmmm... osaakohan siellä enää mennä? Viimeksi oon ollu pikkujouluissa vuonna -04!!!
Mutta muuta en nyt muista, täytyy vissiin jotain tavaroita laittaa valmiiksi, kun Eetu sekä koirat lähtevät hoitoon...
napero ja Eetu 1v6pvä
Meilläki meni aivan loistavasti, voi että!!! *murinaa* Julia oli ekat 5 minsaa suht tyytyväinen, mut sit hää päätti et ei suostu olee ku sylissä, joten vaa karju ja huus ja temppuili. Sit ku yritettii ottaa sisaruskuvaa, ni kaverit rupes tappelee ihan asenteella... Julia huito Ilonaa ja Ilona kilju sille, et äläl raavi ja niin edelleen... Että loistavaa... Vähänkö meinasin purskahtaa itkuun... no saadaapa ainaki realistiset kuvat...(enää vaimeaa kiroamista)... Jos siel ei oo jostai syystä joku super sisaruskuva, ni sit otetaa tappelu kuva. Saadaapa vanhane edes sille naureskella...
Uhkailin sitä kuvaajaa et tullaa tänne joka vuosi... Se näytti jo hieman kärsivältä ;)
Ihanaa, uskalsin jättää lapseni anopin hoteisiin meille ja tultiin Panun kanssa nukkumaan anoppilaan yhdeksi yöksi. A4:nen on täynnä ohjeita ja kumminkin tekis koko ajan mieli soitella perään. Pari lasia punkkua, Nasoliinia nenuun ja sitten nukkumaan.
Voi hitsin hitsi... Sen siitä saa kun alkaa kirjoittelemaan lukematta aiempia viestiketjuja! Kuulin tänään käymästänne perhepäivähoitajuuskiistasta. Toivottavasti en aikeillani menettänyt useampien yöunia! Minä en sitten yhäkään käynyt keskustelua lukemassa etten menetä omiani. Minä toivotan onnea niille jotka ovat saaneet työpaikan kodin ulkopuolelta, niille jotka jäävät kotiin hoitamaan omiaan ja niille jotka hoitavat myös naapurin mukulat! Antaa kaikkien kukkien kukkia. Jokaisella kun on vain se oma tie kuljettavanaan.
Mullakin pukkaa vähän kriisiä kun tuo vuoden rajapyykki on ylitetty. Yritän nauttia tästä päivästä, olla kiitollinen näistä kolmesta ihanasta lapsesta ja toivoa että jos Luoja suopi niin joskus vielä saisin vauvan. Luomuihmettä en uskalla edes toivoa, mutta jos vielä joskus jaksettaisiin lähteä hoitoihin.
Herttulikin yrittää seisoa hieman ilman tukea. Suloista noiden ekojen askeleiden reenaus. Sen verran huteralla pohjalla, että kävelyä saadaan vielä tovi odotella.
Mukavaa viikonloppua kaikille taaperoille ja äideille. Onnea 1-vuotisia juhliville!
Noora nokka tukossa
vihdoinkin mekin siirryimme tälle puolelle. Vimppu täytti 1-v reilu viikko sitten ja sen kunniaksi oppi kävelemään :) Yöunet olivat välillä HYVIN hakusissa, mutta nyt taas menee paremmin. Ja muutenkin kaikki tuntuu paljon helpommalta (vai johtuuko se siitä että mamma täällä juo jo kolmatta lasillista punkkua?). Neiti syö itse lusikalla, tosin ei osaa vielä ruokaa ottaa lautaselta, mutta kun lusikan antaa käteen menee se suuhun. No, sotku on melkoinen mutta ehkä sitä ennen pitkää oppii syömään suht. siististi.
Neuvolassa mitattiin taas pitkästä aikaa, ja pituutta on vasta 74,6 cm, mutta mitä muuta voisi odottaakaan jos äiti on 162 cm pitkä? Painoakin oli vaan vähän reilut 10 kg, joten enää ollaan 0,5 pluskäyrällä. Tarhapaikkoja ollaan kartoitettu, ja hakemus pitää laittaa sisään huhtikuun alkuun mennessä.
Niin, ja ensimmäinen lapsentautikin ollaan sairastettu (siis sellainen joka iski muhunkin), ja tietysti se oli noro-virus, jonka myötä oksuilin yhden yön ja aamun about 8 kertaa, oh boy...Ja tähän saa varmaan tottua! Vilmalle tauti onneksi tuli lievempänä.
Fassiloora, onnea asunnosta! Mihin päin muutatte? Ja Viljaalle kiitos suppilovahveropiirakasta, sai tänään paljon kehuja ja huomenna olisi tarkoitus tehdä Kaalilaatikon halloumisalaatti. Birdylle onnea muuttoon! Itse aikoinaan olin opiskelijavaihdossa Tanskasta, ja jo siitä ajasta jäi mielettömän hyvät muistot. Oonkin miehelle puhellut, etten pistäisi hanttiin, jos saisi siirron ulkomaille. Tosin se tarkoittaisi kotiäitiyttä, ja siihen olen kyllä nyt vähän kyllästynyt. Josta syystä ollaankin neidin kanssa miltei joka päivä menossa, milloin äiti-lapsijumpassa, milloin perhekahviloissa tai muskareissa.
Iloista viikonloppua!
baby ja neiti reilu 1-v
Täällä valmistellaan 1-vuotisjuhlia. Nehän oli viralisesti tiistaina, mutta tänään ja huomenna tulee vieraat. No, nyt on justiinsa porkkanakakku uunissa. Söin jo kaikki taikinan jämät -vitsi että oli hyvää, olipa hyvä päätös tehdä porkkanakakkua! Täytekakkua ei tehdä... no, äitini soitti jotain tunti sitten, että " onko kahvia? Onko pullaa? " sanoin kaikkeen " joo joo" , mutta nyt se päätti, että hän käy kaupasta ostamassa täytekakun, koska " täytekakku pitää olla, että voi puhaltaa kynttilöitä" -sanoin, ettei Simppis ehkä ihan ole kynttilöiden puhallustaitoinen, mutta minkäs teet? Nyt se lähti jotain kermakakkua hakemaan. Sanoin kyllä, että saa syödä sen itse ja viedä jämät pois, koska me ei miehen kanssa kumpikaan tykätä noista kermakakuista.
Miehestä puheenollen... aaaargh. Eilen lähdin töihin ja mies ei tullut kyydissä kun se meni asiakkaalle... sanoin lähtiessä, että laatii kauppalistan valmiiksi kakkutarpeista. Mentiin sit illalla kauppaan ja vähän ihmettelin sen listaamia " tarpeita" . Kysyinkin pariin kertaan, että " eikö tosiaan ollut kanelia kotona?" ja mies melkein suuttui. No nyt sitten tein inventaariota leipomaan alkaessani (tarkoituksena siis tehdä toi porkkanakakku ja suklaabrownieseja) niin voita, vehnäjauhoa ja sokeria ei ole, mutta kanelia ja leivinjauhetta on nyt sitten varmaan 10 vuoden tarpeiksi -aaaargh! Mitä tähän voi sanoa, muuta kuin: Mies!
Me käytiin ostamassa Simppikselle synttärilahjaksi sellainen kävelyauto. Tai se on kylläkin lentsikka. Simppu ei sillä oikein päässyt leikkimään kun iskä vähän koeajoi kaikkia toimintoja. Siinä on pyörivä propelli jne, jotka villitsivät iskän... tiedättehän " annas, kun iskä vähän kokeilee" *huokaus*
Meillä on nyt seuraavanlaisia taitoja: Kävelee, osaa laskeutua sohvalta/sängyltä, availee kaapien, roskisten ja vessanpönton ovia/kansia (mielestäni erittäin turha taito), heittää palloa (palloksi sopii myös muu esine esim. kännykkä tai kaukosäädin, joita on kiva heitellä), selaa itse kuvakirjaa eli kääntää sivuja niistä paksukantisista kirjoista. Simppu on muutenkin kovin innoissaan kirjoita, joita on nyt sitten pyydetty lahjaksikin.
Puhua ei osaa. Tai osaa sanoa " äiti" ja " kakka" (uuuh... pitihän se arvata, että meidän lapsi aloittaa puheet eritteistä!) mutta ei siis tarkoita niillä mitään. Ainakin itse haluan näin toivoa kun poika hymyillen tulee mun luo ja hokee " kakka kakka" :-) Olen yrittänyt opettaa osoittelemaan tavaroita tyyliin " missä lamppu" , mutta ei meidän jätkä niitä hoksaa. Naureskelee vaan ja hokee " kakka kakka"
Tarhassa kuulemma tulee paljon " äiti äiti" juttua, mutta sielläkin se voi tulla esim. kirjasta kalan kuvaa katsoessa. Hmm, pitäiskö tästä alkaa vetää johtopäätöksiä?!?
jaahas, nyt on aika ottaa kakku uunista. Lähden tekemään kuorrutusta!
Olipa kiva kuulla baby2006 teidän kuulumisia!
Ja suuronnittelut Mannalle uudesta paikasta työrintamalla!
Terkuin, Oodi pyjamassa -pitäisköhän vaihtaa kohta vaatteet ennen kuin vieraat tulee?
Poju käveli tänään ekan kerran synttäreiden kunniaksi. Tähän asti ottanut korkeintaan neljä askelta, mutta tänään käveli jo pidempiä matkoja, äidin vauva=) Juhlat vietettiin tänään, kummit tulevat vielä huomenna. Joona sai maistaa keksiä ja kaurajäätelöä, kun muut söivät kakkua. Lahjaksi sai norsun, johon laitetaan palikoita, puukiekoista koottavan pellen, vaatteita vinon pinon ym. Poika oikein nautti huomion keskipisteenä olemisesta. Yksi vieraista oli kamalassa flunssassa, tietääköhän ensi viikolle Joonalle nuhaa ja taas korvatulehdusta. Toivottavasti ei...
Mä imetän Joonaa edelleen, mutta olen jo vähentänyt imetystä. Jonttu on nyt nukkunut yöt syömättä, joten pikkuhiljaa lopettelen imetyksen kokonaan, vaikka poika tissillä hyvin viihtyykin vielä päiväsaikaan. Olen iloinen, että poika näyttää lopettelevan yösyönnin itse, ettei tarvi alkaa mitään unikoulua pitämään.
Keskiviikkona olimme valokuvauksessa. Joonasta varmasti tuli oikein hyvät hymykuvat, mutta sisaruskuvissa ei varmaankaan kovin montaa hyvää otosta ollut. Joona ei enää siinä vaiheessa olisi jaksanut keskittyä muuhun kuin leikkimiseen ja veljekset pyörivät sitten ympäri kuvaamoa ja touhusivat omiaan=) No, eikähän sieltä yksi kelvollinenkin yhteiskuva saada. Söpöjä olivat pojat samanlaisissa vaatteissa.
Viime vuonna tähän aikaan oli aikas pieni vaavi kainalossa, miten se nyt jo on noin iso poika? Nopeasti on vuosi mennyt...
nonnu78 haikeana ja nukkuva päivänsankari
Olin eilen ystäväni kanssa viihteellä. Juoruttiin oikein kunnolla ja parannettiin maailmaa. Kyllä piristi kummasti! :)
Tänään on sitten miehen vuoro " parantaa maailmaa" .
Onni käveli tänään ainakin metrin! Wau! :) Aiemmin se on ottanut muutamia askeleita mutta tänään päästiin pidemmälle.
Minä en ole vieläkään tilannut sitä valokuvausaikaa. Pitäis ensin saada ne kuvausvaatteet jostain mutta tuntuu ettei tässä nyt pääse mihinkään ostoksille... No ehtiihän sen sitten myöhemminkin! En usko, että täällä on mitään pitkiä jonoja.
Oodi77, kyllä piti nauraa sun kirjoitukselle! :D
Onnea synttärisankareille ja Mann@lle uudesta työpaikasta!
kumppari&Onni
Kyllä se Eveliinan hoito homma järjestyy ja varmasti Eveliinalla menee hyvin hoidossa!!
Minttu on aivan mieletön apina. Siis aivan hullu kiipeilijä...
Muutama päivä sitten olin Eevin kanssa tyttöjen huoneessa niin keittiöstä rupes kuulumaan Mintun älämölöä. Mentiin sitte kattoo mitä se siellä huutelee niin löydettiin neiti siesomasta keittiön pöydältä!!!!!! Siis miten se sinne pääsi???? No, neiti on nyt oppinut kiipeämään itse syöttötuoliin ja siitähän sitä sitten kätevästi voi nousta myös pöydälle. Huh,huh.. Nyt saa kyllä olla niiiiiin tarkkana kokoajan ja vahdata mihin se seuraavaks kiipee..
1 vee kuvassakin oltiin (Raarikuvassa) ja se kuvaaja sano kuvaussession jälkeen että kannattaa harkita Mintun laittamista balettiin,satujumppaan tai mihin hyvänsä jumppaan kun neiti on noin motorisesti lahjakas. Kuvaaja sano vielä että paljon on nähnyt tuon ikäisiä lapsia ja Minttu on todella taitava :)
Kuvista tais tulla kanssa,niinkuin Naperokin mainitsi, niin hieman vakavamman puoleisia kun Minttu kokoajan mietti ja keskitty mihin seuraavaks vois kiivetä ja minä hiki hatussa perässä roudaamassa tyttöä takasin kuvauspaikalle :)
Syöminen meillä on sujunu jonkin aikaa jo tosi hyvin, kun pääsääntösesti Minttu syö samaa kuin mekin. Tykkää aivan hulluna äidin sapuskoista ja hyvä niin!!! Minttu taitaakin syödä meistä parhaiten ja eniten..
Sanoja, ainakaan mitä muut ymmärtäis, ei vielä oikein tule. Tänään oppi uuden sanan joka oli heippa ja sitä se sitten hokikin pitkin päivää..Omalla kielellään Minttu osaa sanoa mm. lamppu,pallo,kirja ja kun pikku kakkosen tunnus kajahtaa ilmoille niin aina tulee se tietty sana joka ilmeisesti sitten tarkottaa pikku kakkosta.
Muskarista Minttu tykkää tosi paljon. On aivan innoissaan kun laulellaan muskari lauluja kotona :)
Muuten Napero, eikös se ole keskiviikko kun tänne meille tulette? Kun torstaista sä kirjotit.. Mietin vaan että oonks mä jotenki seonnu? Torstaikin toki kyllä käy mutta keskiviikon mä olen kalenteriini merkannu..
Mitäs muuta? Huomenna olis neuvola.. Täytyykin tulla sitten mitat ilmoittamaan tänne..
Mut tässäpä kai nää tärkeimmät...
Saas nähdä kuka Idolssista pääsee finaaliin... Jaksaiskohan sitä valvoo tuloslähetykseen saakka???
Larvanto ja nukkuvat neidit
Tänään sitten Helmikin täyttää yhden vuoden! Aika hurjaa... Eilen kun menin puolenyön aikaan nukkumaan, tajusin, että tasan vuosi sitten tuli ensimmäinen kipeä supistus ja sen jälkeen meni lapsivedet ja vajaan kahden tunnin päästä Helmi oli sitten jo syntynyt. En kyllä kamalasti voi ajatella, että mun VAUVA ei ole enää oikeasti vauva, kun tulee niin haikea olo. Olen aina halunnut useita lapsia (ainakin 3, mieluiten vielä paljon enemmän), mutta koska näillä näkymin Helmi jää meidän viimeiseksi lapseksi, olisi ihanaa pysäyttää aina välillä aika vaikka edes pariksi viikoksi, kun lapset kasvavat niin kovaa vauhtia. Kohtahan ne muuttaa jo pois kotoa, nyyh!
Meillä on huomenna ja sunnuntaina juhlat. Tänään leivotaan ja siivotaan siis ahkerasti, mutta mä lähden ensin käymään punttiksella. Ai niin, vähän ollaan huonoja vanhempia, kun ei olla vielä ostettu Helmille edes lahjaa tai korttia. Olen etsinyt Helmille nättiä vauvanukkea, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa. Onneksi ei vielä tajua mitään noista lahjoista, niin ei haittaa, jos äidin ja isin lahja tulee vähän myöhässä... Onnittelulaulun sentään aamulla lauloin. Onko teillä isot sisarukset antaneet synttärisankarille " oman" lahjan vai onko lahja koko perheeltä?
MANNALLE ONNITTELUT UUDESTA TYÖPAIKASTA! Mahtava juttu!
T:Fassiloora ja Helmi tasan 1 v