IS: Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat.
Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat
Kiinalaiset verkkokaupat asettavat suomalaiset kaupat epäreiluun asemaan, Kaupan liitto arvostelee.
Kaupan liitto osti toukokuussa kokeeksi 14 eri tuotetta suositusta kiinalaisesta Temu-verkkokaupasta. Yksikään tuote ei olisi täyttänyt eurooppalaiselle myyjälle asetettuja vaatimuksia.
Liitto osti kodin käyttötavaroita, kosmetiikkaa, leluja ja muotia. Yleisimmin ongelmia oli pakkaus- ja tuotemerkinnöissä sekä puutteellisissa hoito- ja käyttöohjeissa. Kuuden ostoksen testituloksissa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät, ja yksi tuote, kauko-ohjattava leluauto, oli jo valmiiksi käyttökelvoton.
Kommentit (675)
Köyhä äänestää lompakollaan. Mun puolesta saa suomalaiset sikahintaiset kivijalkaliikkeet mennäkkin konkurssiin. Hinnat alas tai temu ylös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön temuttelee ja tekee kaverista prismassa toisen työttömän, joka alkaa temutella jne.
Olet jäljillä. Tämän minäkin olen yrittänyt sanoa. Talouden romahdus, alkaen vähittäiskaupat, tukku, maahantuojat, kaikki.
1,5 miljoona työtöntä, laskin. Joudutaan lopulta itä-naapurin karhun syliin. Sitähän tässä ajatetaankin, kuten kiinan ja venäjän johtajat sanoivat: yhteistyölle ei ole rajoja.
Kiitos temu-pirkot, teette historiaa, teistä kaikki alkoi.
Juu, Suomen talous varmasti toimii hyvin jos meillä on 1.5 miljoonaa tarpeetonta työtä tekevää. Eiköhän nuo kannattaisi irtisanoa mahdollisimman pian ja siirtää tuottavaan työhön.
Jep, siirretään. Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön temuttelee ja tekee kaverista prismassa toisen työttömän, joka alkaa temutella jne.
Olet jäljillä. Tämän minäkin olen yrittänyt sanoa. Talouden romahdus, alkaen vähittäiskaupat, tukku, maahantuojat, kaikki.
1,5 miljoona työtöntä, laskin. Joudutaan lopulta itä-naapurin karhun syliin. Sitähän tässä ajatetaankin, kuten kiinan ja venäjän johtajat sanoivat: yhteistyölle ei ole rajoja.
Juu, Suomen talous varmasti toimii hyvin jos meillä on 1.5 miljoonaa tarpeetonta työtä tekevää. Eiköhän nuo kannattaisi irtisanoa mahdollisimman pian ja siirtää tuottavaan työhön.
Jep, siirretään. Mihin?
Ennemmin vaikka ojia kaivamaan kuin loisimaan tarpeettomalla katteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan askartelutuotteita. Ei mitään ongelmaa ei edes kekijänoikeudellisia ole tullut vastaan . Myyvät vaan kiinassa niitä kyseisiä kamoja. Mutta hertsileijaa! Kun en osta suomesta kun ei edes saa.
Vain sieltä temust. Kiinast.
Noh, miksei saa? Ollaan jo siinä tilanteessa, ettei Suomessa ole pian vähittäiskauppaa ollenkaan. Ennen sai laatua, työkalutkin kestivät. Enää ei. Oikein mistään läheltä.
Alkaako jo sytyttää?
No alappa köyhänä kyhätä paperitehdas joka tuottaa nämä kyseiset tuotteet ja kohtuu hinnoilla. Minä en askartelen omaksi ilokseni siihen tuskin Riikka Purran budjetti kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä äänestää lompakollaan. Mun puolesta saa suomalaiset sikahintaiset kivijalkaliikkeet mennäkkin konkurssiin. Hinnat alas tai temu ylös!
Housuun pissaaminen lämmittää sinua vähän aikaan. Sitten tulee kylmä ja pakkanen korjaa lopulta sadon. Suomeakaan ei enää ole. Mitä täällä tuotetaan tulevaisuudessa, eikö kukaan osaa kertoa? Kovia temuttajia, mutta isoa kuvaa eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun pissaaminen lämmittää sinua vähän aikaan. Sitten tulee kylmä ja pakkanen korjaa lopulta sadon. Suomeakaan ei enää ole. Mitä täällä tuotetaan tulevaisuudessa, eikö kukaan osaa kertoa? Kovia temuttajia, mutta isoa kuvaa eivät ymmärrä.
Etkö ole huomannut, että ei täällä ole ainakaan 15 vuoteen tuotettu mitään merkittävää?
Metsä, energia, maatalous, IT. Aika hyvin periferia, jossa toimitaan yhdessä toimii. Surullista jos riidellään.
Jännä ensin lyötiin tiimari lalas sitten suomalaisen monopoli on nostettu yli kaikkien muiden paperikauppojen sitten Huudellaan Kun tanskan Tiger ja Normal tulee asiallisin hintoineen ja hyvine tuotteineen apajille maassa missä monopoli ja hintakartellit kukoistaa. Normal on ainakin täällä pakottanut joitain puljuja realisoimaan hinnoittelua ja se on ollut hyvä vain se.
Olen ostanut viimeisen vuoden aikana uutena pyykinpesukoneen, suihkuverhon, kylppärin maton, wc:n maton ja tiskiharjan sekä neljä vaatetta (farkut, housut, pyöräilyshortsit ja bikinialaosan). Käytettynä olen ostanut neljä vaatetta. Näistä vain suihkuverho on valmistettu Kiinassa ja varmaan pesukoneen komponentit myös.
Eli kyllä, valtaosa ostamistani tuotteista on valmistettu muualla kuin Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole huomannut, että ei täällä ole ainakaan 15 vuoteen tuotettu mitään merkittävää?
Talous on toki taantunut viimeiset 16 vuotta. Ja valtionvelka kasvanut 2,5 kertaisesti. Ihmeen pitkään olemme pysyneet pystyssä. Emme enää kauan.
Temu I'm shoping like a miljonare.. ja sekös ahneita ketuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous on toki taantunut viimeiset 16 vuotta. Ja valtionvelka kasvanut 2,5 kertaisesti. Ihmeen pitkään olemme pysyneet pystyssä. Emme enää kauan.
Olemme temuttaneet velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuotanto on siirretty aikoja sitten Kiinaan. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes kinkit rakensi kunnon nettikaupat ja kansa alkoi ostamaan ne tavarat suoraan ilman välikäsiä.
Nyt tuli vinkunvonku että huono laatu
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut viimeisen vuoden aikana uutena pyykinpesukoneen, suihkuverhon, kylppärin maton, wc:n maton ja tiskiharjan sekä neljä vaatetta (farkut, housut, pyöräilyshortsit ja bikinialaosan). Käytettynä olen ostanut neljä vaatetta. Näistä vain suihkuverho on valmistettu Kiinassa ja varmaan pesukoneen komponentit myös.
Eli kyllä, valtaosa ostamistani tuotteista on valmistettu muualla kuin Kiinassa.
Ja loput indonesiassa XD
Irtoaako muuten huonekalujen pinnoista ja elektroniikasta vielä jotain? Ennen niitä tutkittiin. Patjat? Jääkaapeissa ei enää liene haitta-aineita ja on tullut kosteutta poistavia jääkaappeja? Miten asuntojen lavuaarien homeet. Sehän liittyy samaan asiaan, eli haitta-aineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, siirretään.
Ojat kaivaa kaivinkone nopeammin ja kuorma-auto vie maat mennessään. Hoitavat yhdessä päivässä sen, mikä vaatisi kymmenpäisen työporukan viikon työpanoksen. Kukaan normaaliin markkinatalouteen luottava taho ei katsele tehotonta touhua, koska "hiellä pitää sinun leipäsi ansaitseman". Paljonkos sitä ikää olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan askartelutuotteita. Ei mitään ongelmaa ei edes kekijänoikeudellisia ole tullut vastaan . Myyvät vaan kiinassa niitä kyseisiä kamoja. Mutta hertsileijaa! Kun en osta suomesta kun ei edes saa.
Vain sieltä temust. Kiinast.
Noh, miksei saa? Ollaan jo siinä tilanteessa, ettei Suomessa ole pian vähittäiskauppaa ollenkaan. Ennen sai laatua, työkalutkin kestivät. Enää ei. Oikein mistään läheltä.
Alkaako jo sytyttää?
No alappa köyhänä kyhätä paperitehdas joka tuottaa nämä kyseiset tuotteet ja kohtuu hinnoilla. Minä en askartelen omaksi ilokseni siihen tuskin Riikka Purran budjetti kaatuu.
Ai niin eihän köyhällä saa olla mitään iloa ja riemua elämässä. Anteeksi, pääsi unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Metsä, energia, maatalous, IT. Aika hyvin periferia, jossa toimitaan yhdessä toimii. Surullista jos riidellään.
Ja jotkin konepajan korkeata osaamista vaativat investointituotteet, niissä vielä olemme juuri ja juuri mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ensin lyötiin tiimari lalas sitten suomalaisen monopoli on nostettu yli kaikkien muiden paperikauppojen sitten Huudellaan Kun tanskan Tiger ja Normal tulee asiallisin hintoineen ja hyvine tuotteineen apajille maassa missä monopoli ja hintakartellit kukoistaa. Normal on ainakin täällä pakottanut joitain puljuja realisoimaan hinnoittelua ja se on ollut hyvä vain se.
No tää. Normalista saa 30% halvemmalla ihan samat merkkikäsisaippuat ja -siteet kuin Prismasta. Ottaahan se päähän kauppiaita, kun kate kärsii, joten tilataan loanheittoa.
Taisi vaan napsahtaa omaan nilkkaan tämä, kun kävikin ilmi että kys. tuotteita myydään muissa maissa (myös eri kaupoissa) edullisesti, eikä touhussa ollut mitään epäselvää. Kauppiaat jäivät kiinni katteistaan Suomessa, hups.