IS: Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat.
Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat
Kiinalaiset verkkokaupat asettavat suomalaiset kaupat epäreiluun asemaan, Kaupan liitto arvostelee.
Kaupan liitto osti toukokuussa kokeeksi 14 eri tuotetta suositusta kiinalaisesta Temu-verkkokaupasta. Yksikään tuote ei olisi täyttänyt eurooppalaiselle myyjälle asetettuja vaatimuksia.
Liitto osti kodin käyttötavaroita, kosmetiikkaa, leluja ja muotia. Yleisimmin ongelmia oli pakkaus- ja tuotemerkinnöissä sekä puutteellisissa hoito- ja käyttöohjeissa. Kuuden ostoksen testituloksissa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät, ja yksi tuote, kauko-ohjattava leluauto, oli jo valmiiksi käyttökelvoton.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka ostelee tuolta kiinalaisia huulitäyteruiskuja, joissa on ilmennyt kaikenlaista myrkkyä kuten lasinpesuainetta ja sementin kovettajaa!!! Ei ihme että suomalaisilla naisilla näyttää huulet tulehtuneilta, kapseloituneilta ja saavat kohta kuolioita ja hermovaurioita kun käyvät hankkimassa huulitäytteitä kaiken maailman "kotilaittajilla".
Sitten ne kuormittaa terveydenhuoltoa ongelmillaan, ja vievät sairaalapaikkoja oikeasti sairailta ihmisiltä!
En tunne kyllä yhtäkään naista, joka tilaisi täyteaineita yhtään mistään ja ruiskuttelisi niitä itseensä.
Ei vaan jotkut epämääräiset kotilaittajat tilaa, ja käy piikittelemässä pissiksille kieroja ankkahuulia.
Siis isokokoisena varsinkaan ei ole hirveästi valinnanvaraa jos haluaa kivoja vaatteita edullisesti. Varsinkin pohjoismaisissa verkkokaupoissa on kaikkein kivoimmat vaatteet myyty jo loppuun ennen kuin ehtii silmää räpäyttää enkä tasan mene sille "kukallinen kauluspaita ja alaspäin kapenevat paksut housut"-linjalle, jota tuputetaan isokokoisille. Temulta saa todella ihania vaatteita ja asusteita. Tykkään näyttävästä tyylistä enkä mistään "anteeksi olen suomalainen harmaassa tunikassa"-tyylisuuntauksesta. Ja ne vähänkin nätimmät paidat ja housut maksaa jo yli satasen täällä päin.
Kuinka egologista on nykymuoti, jossa vaatteet rikotaan valmiiksi? Eli aika turhaa valittaa Temun vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin juuri Temusta 100 kpl ihmesieniä yht.5e,mitähän maksanee sama tavara Suomessa?
No siinä on sitten ihmesieniä koko perheelle loppuelämäksi ja ylikin. Oikeasti, et tarvitse ihmesientä yhtään mihinkään.
Mikä sinä olet määräämään, mitä tuo kirjoittaja perheessään tarvitsee ja saa ostaa? Itse käytin aikanaan ihmesieniä poistamaan lasten tussilla piirtämiä töhryjä seinistä. Hyvin lähti ihmesienellä muukin lika ovenpielistä. Sata sientä on tosiaan aika paljon, mutta voi noita viedä tuliaisina tuttavillekin. Kyllä moni keksii ihmesienelle käyttöä.
Minä taas en naisena meikkaa. Voisin sanoa, että nainen ei tarvitse meikkiä yhtään mihinkään. Sitä paitsi meikeissä voi olla elimistölle haitallisia aineita. Meikki on naamassa koko päivän TEMUn ihmessientä pidetään käsissä vain hetki kerrallaan.
Mä tilaan Temusta mitä en Suomesta saa. En mitään mikä menee iholle tai suuhun. Tai muutenkaan mihinkään ruumiin aukkoon. Tai mitään missä säilytetään mitään mikä menee suuhun tai muuhun ruumiin aukkoon.
Suomeksi sanottuna sieltä saa edullisesti kaikenlaista tavaraa mitä käytän esimerkiksi sekoittaakseni ja säilyttääkseni kemikaaleja joita käytän harrastuksessani. Suomesta en vastaavia ole löytänyt kuluttajamyynnistä mistään. Ja jotain raejuustokippoja saa kerätä aika pitkään että niitä on riittävä määrä, saati sitten että ne ovat järkyttävän isoja muutaman ruokalusikallisen säilyttämiseen.
Huvittaa nuo kommentit miksi ostaisin suomesta ja maksaisin tuplahinnan kun saan saman tuotteen puolet halvemmalla..
No, siksi, että kun ostat itse kiinasta tuotteen, sitä ei kukaan kontrolloi. Se ei myöskään ole sama tuote. Voi tulla jopa samalta tehtaalta, mutta tuotettuna halvemmin välittämättä säännöksistä. Näyttää jo ulkoapäin samalta, mutta sisukset kuraa.. En ikinä ostaisi mitään latureita ja elektroniikkaa, joka ei täytä esim tukesin vaatimuksia.. mutta turha sitä on vaatia kauhalla, kun on lusikalla annettu.. pääasia että on halpaa..
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan Temusta mitä en Suomesta saa. En mitään mikä menee iholle tai suuhun. Tai muutenkaan mihinkään ruumiin aukkoon. Tai mitään missä säilytetään mitään mikä menee suuhun tai muuhun ruumiin aukkoon.
Suomeksi sanottuna sieltä saa edullisesti kaikenlaista tavaraa mitä käytän esimerkiksi sekoittaakseni ja säilyttääkseni kemikaaleja joita käytän harrastuksessani. Suomesta en vastaavia ole löytänyt kuluttajamyynnistä mistään. Ja jotain raejuustokippoja saa kerätä aika pitkään että niitä on riittävä määrä, saati sitten että ne ovat järkyttävän isoja muutaman ruokalusikallisen säilyttämiseen.
Mistä sä,tiedät, mitä ne sun käyttämät kemikaalit oikeasti sisältää Oliko se brittitutkimus, jossa selvitettiin mm. koruja.. samat korut sisälsivät raskasmetalleja hurjan määrän verrattuna niihin, jotka tuli valvotun maahantuonnin kautta.. Joten mistäpä sinä tiedät, mitä kaikkea niissä sun kemikaaleissa on
Vierailija kirjoitti:
Siis isokokoisena varsinkaan ei ole hirveästi valinnanvaraa jos haluaa kivoja vaatteita edullisesti. Varsinkin pohjoismaisissa verkkokaupoissa on kaikkein kivoimmat vaatteet myyty jo loppuun ennen kuin ehtii silmää räpäyttää enkä tasan mene sille "kukallinen kauluspaita ja alaspäin kapenevat paksut housut"-linjalle, jota tuputetaan isokokoisille. Temulta saa todella ihania vaatteita ja asusteita. Tykkään näyttävästä tyylistä enkä mistään "anteeksi olen suomalainen harmaassa tunikassa"-tyylisuuntauksesta. Ja ne vähänkin nätimmät paidat ja housut maksaa jo yli satasen täällä päin.
Temun plus-kokoisten vaatteiden tarjonta yllätti kyllä itsenikin positiivisesti. Olen kokoa 44 ja lähes aina koko on loppuunmyyty pohjoismaisissa kaupoissa, jos joku kiva vaate tulee vastaan. Muutaman perus t-paidan vasta kokeillut tilata temusta, pitää tutkia enemmän valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ovat aivan muovisia näissä halpakaupoissa. En enää osta yhtään. Temu ei taida silti luvata, että ovat pellavaa, mutta esimerkiksi Tampereella toimiva Kalevala kertoo vaatteiden olevan pellavaa ja ne ovat ihan muovisen oloisia. Ovat siis pelkkiä roskia. Kukaan ei varmaan edes kirpputorilta osta näitä eli roskiin menevät.
Tämä Kalevala Tampere on jokin huijausverkkokauppa. Nettisivuilla ei ole yrityksen yhteystietoja, tekstit vilisevät kirjoitusvirheitä, missään ei kerrota mitään yrityksestä, tuotetiedot ovat puutteelliset jne. Älkää nyt hyvänen aika tällaisiin haksahtako, aikuiset ihmiset!
"Tampereella toimiva Kalevala" näyttää toimivan Berliinissä nimellä Luxe, Uppsalassa nimellä Freja jne jne.
Ja "kaikki palautettavat tilaukset on lähetettävä takaisin Aasiassa sijaitsevaan tavarataloomme asiakkaan kustannuksella" ja kummasti noiden mainittujen ilmiselvyyksien lisäksi toimitusehdot on Alankomaiden ehdot suomeksi käännettynä.
Tässäpä oppikirjaesimerkki siitä, että tilaillaan mistä vaan mitä tahansa kuhan on halpaa. Pätee myös siihen Temuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ovat aivan muovisia näissä halpakaupoissa. En enää osta yhtään. Temu ei taida silti luvata, että ovat pellavaa, mutta esimerkiksi Tampereella toimiva Kalevala kertoo vaatteiden olevan pellavaa ja ne ovat ihan muovisen oloisia. Ovat siis pelkkiä roskia. Kukaan ei varmaan edes kirpputorilta osta näitä eli roskiin menevät.
Tämä Kalevala Tampere on jokin huijausverkkokauppa. Nettisivuilla ei ole yrityksen yhteystietoja, tekstit vilisevät kirjoitusvirheitä, missään ei kerrota mitään yrityksestä, tuotetiedot ovat puutteelliset jne. Älkää nyt hyvänen aika tällaisiin haksahtako, aikuiset ihmiset!
"Tampereella toimiva Kalevala" näyttää toimivan Berliinissä nimellä Luxe, Uppsalassa nimellä Freja jne jne.
Ja "kaikki palautettavat tilaukset on lähetettävä takaisin Aasiassa s
Tjaa, jos tilailen toiselta puolelta maailmaa minä ainakin hyväksyn tiettyjä riskejä, teen samoin kotimaisten yrittäjien kans, se on fifty/sixty nappaako se vastuu niilläkään, toistaseks mulla on parempi onnistumis prosentti reklamaatioiden kans temusta kuin täkäläisiltä yrittäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun plus-kokoisten vaatteiden tarjonta yllätti kyllä itsenikin positiivisesti. Olen kokoa 44 ja lähes aina koko on loppuunmyyty pohjoismaisissa kaupoissa, jos joku kiva vaate tulee vastaan. Muutaman perus t-paidan vasta kokeillut tilata temusta, pitää tutkia enemmän valikoimaa.
Suosittelen! Itse tilaan myös näyttäviä hiuspantoja ja koruja. Meikkejäkin olen tilannut eikä niistä mitään ongelmia oo tullut.
Katsokaa Youtube-kanavaa nimeltä China fakes everything, niin näätte miten Kiinassa toimitaan.
EU;ssa on tuote valvonta EU;n ulkopuolella ei. Siinähän ostatte
Vierailija kirjoitti:
Rustassa ainakin on täysin samoja tuotteita joita Temussa.
Sinulle ilmeisesti vaikkapa äidinmaidonkorvike on samaa, sisälsi se sitten ihmisravintoa tai melamiinia, kunhan vain pakkaus näyttää samalta.
Hienoa!
Pystyykö muut luomaan aloitusta? Nappi on kateissa
Jo vuosia sitten monet suomalaiset firmat siirsivät tuotantonsa halvempiin maihin. Saivat tuotantokustannukset minimiin. Laatu tietty kärsi ja hinnat pysyivät samana, mutta Suomessa suunniteltua myydään ja kansa ostaa. Tässähän ei ole mitään epäeettista tai ainakaan siihen ei ole tartuttu, mutta nyt kun Kiina tajusi myydä sitä halpaa roinaa kuluttajille suoraan, niin se on tietysti ihan hirveää. Kaupan liitto on tietysti kauhuissaan kun heidän tulomalliin on tullut muutos. Entä jos kauppiaat ei enää saakaan uusia mersuja joka vuosi. Kääks.
Olen se ihmesieni ostaja,ja on niille käyttöä,ovat ns.hupaa tavaraa eli kuluu nopeasti käytössä.Keneltä se on poissa,jos niitä käytän,eipähän tarvitse jatkuvasti ostella.Kyllä on joillakin suuret murheet.
Vierailija kirjoitti:
Olen se ihmesieni ostaja,ja on niille käyttöä,ovat ns.hupaa tavaraa eli kuluu nopeasti käytössä.Keneltä se on poissa,jos niitä käytän,eipähän tarvitse jatkuvasti ostella.Kyllä on joillakin suuret murheet.
Anna kun arvaan, huuhtelet sen sienestä irtoavan melamiinivaahtomurun viemäristä alas?
"Ostele kuin miljonääri"-slogan on otettu suomalaiseen tapaan turhan vakavasti. Minusta se on vain hauska. Ja olen samaa mieltä kuin muutama muu kirjoittaja, että pluskokoiset naisten vaatteet ovat nättejä ja niitä on valtava valikoma. Mulle ihan täydelliset olivat ne pallokuvioiset mekot kokoa 0X , tilasin sinisenä ja keltaisena. Siellä on myös paljon modest-vaatteita uskonnollisille naisille.
Eri uskontojen ja juhlien tekstiilejäkin löytyy.
Itseppä ahneuksissanne Niket ja Applet myitte osaamisenne kiinalaisille viemällä tehtaanne sinne. Nyt ne tekee sitä samaa tavaraa ilman logoja omaan piikkiinsä, mutta puoli-ilmaiseksi.