Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...

Vierailija
18.09.2024 |

...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.

Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.

Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?

Kommentit (207)

Vierailija
81/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tuo on ihan normaalia keskustelua. Ei muita kiinnosta sinun tuleva lomasi sen enempää. Hei saivat tietää mihin menet ja kuinka pitkäksi aikaa. Mitä vielä olisi pitänyt kysyä?

Näinpä. Ei meilläkään töissä ole tavattu tuon enempää puhua tulevista lomista. Sitten loman jälkeen onkin jo enemmän kysyttävää ja kerrottavaa.

Vierailija
82/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.

Mä kerroin töissä löytäneeni roskiksesta kaksi hylättyä kissanpentua. Tein ilmoituksen poliisille, mutta pidin pennut itse. Ei maksanut mitään, tai no, eläinlääkärillä käyttö tietenkin. Kaikkia kiinnosti, jopa muista yksiköistä tultiin kyselemään ja lopulta pentujen kehitykselle tehtiin oma teams-kanava.

Terkkuja tutuille.

Kyllä muakin kiinnostaisi. Kissat ovat ihania. Hirveätä, että joku oli laittanut ne roskiin.

Ap

Sanos muuta ja tuo on vain jäävuoren huippu. Suomessa hylätään vuosittain n. 10 000 kissaa ja suurin osa on vahinkopentuja, jotka on jätetty selviämään yksin ilman emoa. Löytämän

Olen jotenkin toivonut joskus, että joku jättäisi oveni taakse pari pientä kissanpentua, jotka sitten pulloruokkisin ja pitäisin. En jotenkin uskalla sitoutua niin pitkäikäiseen lemmikkiin omasta aloitteesta, mutta jos vaan ihastuisin pentuihin, niin olisi ns. pakko pitää ne. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on luultavasti matkustamassa Siperiaan.

Vierailija
84/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kysyin kerran iloisesti työkaverilta, että missäs olitte lomamatkalla. Vastaus tuli porilaisella tykityksellä "Portugalissa". Upea keskustelu.

Vierailija
85/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.

Mä kerroin töissä löytäneeni roskiksesta kaksi hylättyä kissanpentua. Tein ilmoituksen poliisille, mutta pidin pennut itse. Ei maksanut mitään, tai no, eläinlääkärillä käyttö tietenkin. Kaikkia kiinnosti, jopa muista yksiköistä tultiin kyselemään ja lopulta pentujen kehitykselle tehtiin oma teams-kanava.

Terkkuja tutuille.

Kyllä muakin kiinnostaisi. Kissat ovat ihania. Hirveätä, että joku oli laittanut ne roskiin.

Ap

Sanos muuta ja tuo on vain jäävuoren huippu. Suomessa hylätään vuosittain n. 10 000 kissaa ja suurin osa on vahinkopentuja, jotka on

Olen jotenkin toivonut joskus, että joku jättäisi oveni taakse pari pientä kissanpentua, jotka sitten pulloruokkisin ja pitäisin. En jotenkin uskalla sitoutua niin pitkäikäiseen lemmikkiin omasta aloitteesta, mutta jos vaan ihastuisin pentuihin, niin olisi ns. pakko pitää ne. 

Ap

Esyillä on huutava pula sijaiskodeista, ala sellaiseksi. Hoidat pentuja kuin omiasi siihen asti, että yhdistys on löytänyt niille kodin.  

Vierailija
86/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut hieman samaa. Lähimmät työtoverini eivät kysyneet minulta mitään, kun olin ollut kahden viikon reissussa Kaliforniassa.Täytyy kyllä sanoa, jos joku työkaverini olisi käynyt jossain erikoisessa kohteeessa, vaikka Mongolian aroilla, niin kyllä todellakin kysyisin, millaista siellä oli, mitä siellä teitte, kuinka paikalliset suhtautuivat jne.. Niin no, Kalifornia ei ehkä ole erikoinen kohde, mutta sellainen se on, että moni mielellään kävisi, muttei pääse syystä tai toisesta. Työkaverini, joita silloin oli neljä, niin heistä kaksi ei ollut koskaan käynyt Tukholmaa etelämpänä.

Joten ap, jos matkasi suuntautuu vaikka Malediiveille, niin voisin kuvitella, että aiheuttaa tuntemuksia joissain ihmisissä, eikä siis pelkkiä positiivisia. Ihmiset kuvittelee, että tuollaiset matkat on jotain todella mahtavaa, mutta ei ne nyt oikeasti kenenkään onnea erityisesti lisää.

Jos työkaverisi eivät ikinä ole käyneet Tukholmaa etelämpänä niin se viittaa hyvin vahvasti siihen, että heitä ei millään tavalla kiinnosta matkustaminen. Voisikohan syy hiljaisuuteen siis kuitenkin olla siinä, ei suinkaan siinä että he olisivat kateellisia? Erikoinen ilmiö täällä miten kaikki kuvittelee että jokainen muu ihminen pitää samoista ihmisistä kuin he itse, ja jos ei pidä niin heidän on oltava äärimmäisen kateellisia.

Vierailija
87/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään  kaikilla.

Olisi kannattanut laittaa rahat säästöön, jotta omistusasunto ei menisi ulosottovirastolle.

Tuilla ei pysty maksamaan asuntovelkoja.

Heh, meillä on jo vuosia ollut muutosneuvottelut yhtä vakiintunut käytäntö kalenterissa kuin joulua. Jos sinä olet erehtynyt luulemaan hyvin aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja älä tule opettamaan meitä panemaan. 

Vierailija
88/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kysyin kerran iloisesti työkaverilta, että missäs olitte lomamatkalla. Vastaus tuli porilaisella tykityksellä "Portugalissa". Upea keskustelu.

Itse kysyin omalta työkaverilta samaa ja kertoi olleensa Kreikassa. Hetken keskustelun jälkeen selvisi, että olikin ollut Kyproksella. Tyyppi oli matkustanut itsenäisesti Kyprokselle luullen sitä yhdeksi Kreikan saarista. Vaatii jo taitoa viettää viikko toisessa maassa tietämättä missä maassa edes on.

Vierailija
89/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain varakkailla on mahdollisuus matkustella Suomessa. Kerro kuitenkin kaikille terveisiä, kun menette sinne Thaimaaseen!

Vierailija
90/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kertoa kenellekään mitä lomalla tekee.

Vierailija
91/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota esyn kissa niin kaikki ovat sinusta kiinnostuneita.

Saat huomiota mitä kaipaat.

Vierailija
92/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä yksi tyyppi joka huutelee aina lomistaan ja kertoo kuinka hänellä on niihin niin paljon varaa jne. Ehkä se on se tyyli millä asian kerrot, en minäkään jaksa enää noihin työkaverin matkoihin kommentoida, kun kadekorttia se aina odottaa että vedetään esille. Oli esimerkiksi menossa kerran Aasiaan pariksi viikkoa ja sanoin, että itse olen kiinnostunut matkustelemaan Pohjois-Amerikassa niin kommentti oli, että niin me rikkaat otetaan luksuslomia Thaimaasta ja köyhät lähtee Kanarialle. Ei tuollaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella yhtään.

Minulla on ihan sama kokemus. Ja jopa sama kiinnostus matkustamiseen kuin sinulla. Yksi entinen työkaveri jaksoi aina jotenkin lytätä, että hän ainakin haluaa matkustaa usein. Ja alleviivasi aina sitä, että hänellä kyllä menee enemmän rahaa matkustamiseen kuin minulla. Ihan kuin edes tietäisi mitä meidänkin USA:n matka maksoi, koska minä en sellaisista puhu. Ja ihan kuin sillä edes olisi mitään väliä, jos jokainen matkustaa itselleen mielekkäällä tavalla.

Minulla on lähipiirissä myös aika paljon melko varakasta porukkaa. Kukaan ei muuten ota mitään luksuslomia Thaimaasta. Sellaista pidetään aika nousukasmaisena. Mutta nousukas tuo tuttusi taitaa ollakin. 

Vierailija
93/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi täällä teilataan tuo kateusajatus ihan täysin, kun kai nyt kaikki tiedostavat, että suomalaiset ovat hyvin kateellista kansaa, lähes venäläisten tasoa.

Vierailija
94/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetköhän itse nyt omassa päässäsi vähän ison numeron teidän matkustamisista? 

Vierailija
95/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap on menossa johonkin kusiseen Dubaihin niin ei kai siihen oikein kukaan mitään kommentoi jollei halua loukata. Jos joku on roskasakin lomakohde niin se, nyt sitten retostellaan kun on saatu kerättyä rahat sinne reissuun. 

Vierailija
96/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät pidä kissoista. Jotkut jopa vihaavat niitä.

Ap

Vierailija
97/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko narsisti?

Ja sen narsismin vaarallisempi muoto, eli piilonarsisti. Hän on kiltti ja empaattinen ulos päin sellainen vaatimaton hissukka. Mitä enemmän hän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus hänellä on purkaa niitä juoruilemalla, syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.

Vierailija
98/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti teidän työpaikoilla tuntuu olevan aikaa jutella matkoista ennen lomia ja lomien jälkeen. Ja niin paljon kuin väitetään, että työpaikoilla on sellainen kiire, ettei ehdi kunnolla edes vessassa käydä.

Vierailija
99/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät pidä kissoista. Jotkut jopa vihaavat niitä.

Ap

Sama matkustamisen kanssa.

Vierailija
100/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei luultavasti vain pidä susta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi