Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...
...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.
Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.
Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kerroit mutta mietit, että kertoako? Just.
Kertoako JATKOSSA. Kuinka selviät elämästä noin puutteellisella päättelykyvyllä?
Ap
Enemmänkin sinun päättelykykysi vaikuttaa puuttelliselta. Meille muille tuli jo selväksi, ettei työkavereitasi kiinnosta sinun juttusi, joten kyllä sinunkin pitäisi jo pystyä päättelemään, ettei kannata jatkossa vaivata heitä asioillasi. Keskity hoitamaan työsi ja se siitä.
Itsehän kysyivät. Ei kannata kysyä, jos ei halua tietää.
Ap
He saivat vastauksensa. Miten heidän olisi oikein pitänyt reagoida? Kertoa miten kateellisia sinulle ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.
Mä kerroin töissä löytäneeni roskiksesta kaksi hylättyä kissanpentua. Tein ilmoituksen poliisille, mutta pidin pennut itse. Ei maksanut mitään, tai no, eläinlääkärillä käyttö tietenkin. Kaikkia kiinnosti, jopa muista yksiköistä tultiin kyselemään ja lopulta pentujen kehitykselle tehtiin oma teams-kanava.
Terkkuja tutuille.
Kyllä muakin kiinnostaisi. Kissat ovat ihania. Hirveätä, että joku oli laittanut ne roskiin.
Ap
Sanos muuta ja tuo on vain jäävuoren huippu. Suomessa hylätään vuosittain n. 10 000 kissaa ja suurin osa on vahinkopentuja, jotka on jätetty selviämään yksin ilman emoa. Löytämäni pennut olivat noin pari viikkoisia. Eivät pystyneet vielä kävelemään ja pulloruokin niitä ensimmäiset viikot kolmen tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se loman kesto piti kertoa? Kohde yleensä riittää normaalissa keskustelussa.
No kun sitäkin kysyttiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerroit sen jotenkin tönkösti, jolloin lopetettuasi ilmaan jäi roikkumaan suun avaamiselle hankala ilmapiiri.
Tai sitten ap veti taas sen ässän hihastaan. Muilla ihan perus lapin reissua, yms. kuten yleensä. Ap kaikki on vähän parempaa kuin muilla, kun ei ole niitä lapsia. Joka tietenkin piti myös aloituksessa mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kerroit mutta mietit, että kertoako? Just.
Kertoako JATKOSSA. Kuinka selviät elämästä noin puutteellisella päättelykyvyllä?
Ap
Enemmänkin sinun päättelykykysi vaikuttaa puuttelliselta. Meille muille tuli jo selväksi, ettei työkavereitasi kiinnosta sinun juttusi, joten kyllä sinunkin pitäisi jo pystyä päättelemään, ettei kannata jatkossa vaivata heitä asioillasi. Keskity hoitamaan työsi ja se siitä.
Itsehän kysyivät. Ei kannata kysyä, jos ei halua tietää.
Ap
Kysyivät, sinä vastasit.
Mitä vielä pitäisi tehdä.
Ihailla, taputtaa, hehkuttaa.
Sinulle ei taida mikään riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se loman kesto piti kertoa? Kohde yleensä riittää normaalissa keskustelussa.
Ap
Eli ei ollut suoraan hiljaisuus. Se keskustelunaihe päättyi siihen muiden osalta. Sinä et vaan sitä tajunnut.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla.
Olisi kannattanut laittaa rahat säästöön, jotta omistusasunto ei menisi ulosottovirastolle.
Tuilla ei pysty maksamaan asuntovelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No missä se hiljaisuus sitten on? On kysytty kohdetta ja loman kestoa, eli osoitettu ihan normaalia kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.
Mä kerroin töissä löytäneeni roskiksesta kaksi hylättyä kissanpentua. Tein ilmoituksen poliisille, mutta pidin pennut itse. Ei maksanut mitään, tai no, eläinlääkärillä käyttö tietenkin. Kaikkia kiinnosti, jopa muista yksiköistä tultiin kyselemään ja lopulta pentujen kehitykselle tehtiin oma teams-kanava.
Terkkuja tutuille.
Kyllä muakin kiinnostaisi. Kissat ovat ihania. Hirveätä, että joku oli laittanut ne roskiin.
Ap
Sanos muuta ja tuo on vain jäävuoren huippu. Suomessa hylätään vuosittain n. 10 000 kissaa ja suurin osa on vahinkopentuja, jotka on jätetty selviämään yksin ilman emoa. Löytämän
Olen iloinen että taviskissoistakin pyydetään satasia, ehkä hylkäämistä tapahtuu vähemmän.
Miten ne kyseli, vaikka olivat hiljaa? Tekstiviestilläkö?
Ei kannata kertoa minne menee. Kaveruussuhteet voivat mennä poikki kateudesta. Köyhät ovat kateellisia kaikesta.
AP, tuo on ihan normaalia keskustelua. Ei muita kiinnosta sinun tuleva lomasi sen enempää. Hei saivat tietää mihin menet ja kuinka pitkäksi aikaa. Mitä vielä olisi pitänyt kysyä?
Oletko ajatellut, että työkaverit ja heidän hiljaisuus ei johdu kateudesta lomakohteesta vaan siitä, että joutuvat tekemään sinun duunisi sillä aikaa kun itse vedät lepiä viikkotolkulla palmujen alla?
Witun elvistelijä..ai että vihaan tuollaisia...muuta sinne kaukomaille ikuiseen aurinkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja tutuille.
Ap
Sanos muuta ja tuo on vain jäävuoren huippu. Suomessa hylätään vuosittain n. 10 000 kissaa ja suurin osa on vahinkopentuja, jotka on
Olen iloinen että taviskissoistakin pyydetään satasia, ehkä hylkäämistä tapahtuu vähemmän.
Valitettavasti ei mene näin. Maatiaisia pentutehtaillaan, koska kissat lisääntyvät helposti, eikä tämä taas ole vaikuttanut mitenkään hylättyjen kissojen määrään. Kissa kannattaa ottaa aina esyn kautta, niin ei tue tätä pentutehtailua.
En nyt usko, että kaikki töissä olisi kauhean kateellisia. Mutta usein jotkut kyllä on. Me tehtiin viime talvena pitkä ja kallis reissu. Oltiin säästetty vuosia siihen ja vihdoin oli aika lähteä. Kieltämättä vähän latisti tunnelmaa joidenkin kateelliset kommentit, mutta en antanut sen häiritä.
Olen kokenut hieman samaa. Lähimmät työtoverini eivät kysyneet minulta mitään, kun olin ollut kahden viikon reissussa Kaliforniassa.Täytyy kyllä sanoa, jos joku työkaverini olisi käynyt jossain erikoisessa kohteeessa, vaikka Mongolian aroilla, niin kyllä todellakin kysyisin, millaista siellä oli, mitä siellä teitte, kuinka paikalliset suhtautuivat jne.. Niin no, Kalifornia ei ehkä ole erikoinen kohde, mutta sellainen se on, että moni mielellään kävisi, muttei pääse syystä tai toisesta. Työkaverini, joita silloin oli neljä, niin heistä kaksi ei ollut koskaan käynyt Tukholmaa etelämpänä.
Joten ap, jos matkasi suuntautuu vaikka Malediiveille, niin voisin kuvitella, että aiheuttaa tuntemuksia joissain ihmisissä, eikä siis pelkkiä positiivisia. Ihmiset kuvittelee, että tuollaiset matkat on jotain todella mahtavaa, mutta ei ne nyt oikeasti kenenkään onnea erityisesti lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerroit sen jotenkin tönkösti, jolloin lopetettuasi ilmaan jäi roikkumaan suun avaamiselle hankala ilmapiiri.
Tai sitten ap veti taas sen ässän hihastaan. Muilla ihan perus lapin reissua, yms. kuten yleensä. Ap kaikki on vähän parempaa kuin muilla, kun ei ole niitä lapsia. Joka tietenkin piti myös aloituksessa mainita.
Niin, kaikkihan me vihataan meidän lapsiperhe arkea ja ihan vaan Lapin lomia. Kaikki me haikaillaan sinne jonnekin kaukomaan onnelaan.
ps rakastan Lapin lomakohteiden talvea ja puhtautta. Ja sitä, että sen kahvin saa keitettyä ihan vaan hanavedestä.
Kotona kökkiminen vasta onkin junttia